Pasiūlymą dėl rinkliavos įvedimo kitą savaitę žadama pateikti Vilniaus miesto tarybai. „Tai nėra ekonominiai būdai užlopyti biudžeto skyles ar pasipinigauti, norime sumažinti miesto centro užterštumą, apsaugoti senamiesčio gyventojus nuo triukšmo“, – tikino sostinės meras Vilius Navickas.
Anot jo, apie 40–45 proc. automobilių senamiestį tik pravažiuoja, taip sukeldami nepatogumų į miesto centrą su tikslu vykstantiems miestiečiams.
Senamiesčio apmokestinimo projektas turėtų kainuoti apie 2,5 mln. Lt. Už šiuos pinigus būtų įrengti 8 pakeliami atitvarai, mokėjimo automatai. Užtvarai atsirastų Bazilijonų, L.Stuokos-Gucevičiaus, Trakų, Latako, Universiteto, Totorių, Islandijos ir Subačiaus gatvėse.Per metus iš stovėjimo galima surinkti apie 8 mln. Lt, tačiau tai nėra pagrindinis tikslas, svarbu, kad projektas atsipirktų, – aiškino V.Navickas.
„Per metus iš stovėjimo galima surinkti apie 8 mln. Lt, tačiau tai nėra pagrindinis tikslas. Svarbu, kad projektas atsipirktų”, – aiškino V.Navickas.
Paklotų 10 litų
Už įvažiavimą į Vilniaus senamiestį nuo kitų metų gali tekti pakloti 10 Lt – tiek kainuotų vienkartinis leidimas. Įsigijus specialią kortelę ir susimokėjus iš anksto, mokestis sumažėtų iki 5 Lt, o metinis leidimas atsieitų 1250 Lt. Senamiesčio gyventojams ir specialiosioms tarnyboms esą tektų susimokėti tik už specialų įtaisą, atidarantį užtvarus.
Galutinai nenuspręsta, kiek turėtų mokėti taksi vairuotojai bei verslininkams į senamiestį prekes pristatantis transportas.
Mokesčio mokėti nereikėtų dviratėms transporto priemonėms: dviračiams, motoroleriams ir motociklams.
Pasiūlymą kritikuoja
Senamiesčio apmokestinimu sužavėti ne visi politikai – kai kurie įžvelgia gresiančią suirutę miesto centre.
„Aikštelių aplink senamiestį dar nėra ir vargu ar laiku bus pastatyta, eilių prie atitvarų vis tiek bus, ypač piko valandomis. Nė vienas iš dabar esančių valdžioje nematė, kas dėjosi apmokestinus senamiestį 1994-aisiais”, – aiškino vicemeras Vidmantas Martikonis.
Politikas vietoj įvažiavimo į senamiestį apmokestinimo siūlo padidinti stovėjimo kainą – taip esą mašinų savaime sumažėtų.