Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Per dvyliką „1000 km lenktynių“ metų – kardinalūs pokyčiai

„Lyginami nepalyginami dalykai. Negalima sakyti, kad pagerėjo kažkas, pasikeitė absoliučiai viskas“, – pasakojo „Omnitel 1000 km“ lenktynių organizatorius.
Atidarymo akimirka
Atidarymo akimirka / Organizatorių nuotr.

Automobilių entuziastai vasarą tradiciškai renkasi į Palangą. Jau dvyliktą kartą vasaros sostinėje vyks „Omnitel 1000 km“ žiedinės lenktynės.

Prie kone daugiausia dėmesio Lietuvoje sulaukiančių lenktynių starto linijos stos 44 automobiliai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos, Vokietijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Anglijos ir Rusijos.

“Registracija baigėsi, o tokių dalyvių, kurie šoktų į paskutinį traukinį nėra, nes čia reikalingas specialus pasiruošimas. Yra tik tokių, kurie praneša, kad nebeatvažiuos, nes besitreniruojant visko būna”, - sakė vienas pagrindinių renginio organizatorių, „Promo Events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas.

Kas naujo šių metų lenktynėse?

Šiemet pirmą kartą turėsime supersprinto varžybas, senų Volgų lenktynes, jos išsivystė pernai, kai pirmą kartą padarėme istorinių automobilių lenktynes. Šiemet atskirai visa „Volgų“ klasė atvažiuoja.

Trasa nesikeitė?

Jau septynerius metus trasa ta pati, kol kas nebuvo rekonstrukcijos šiame kelyje. Paskutinį kartą 2004-aisiais vos vos vienas posūkis pasikeitė.

„SNORAS Spyker Squadron“
„SNORAS Spyker Squadron“

Ar sulauksime lenktynių žvaigždžių?

Pasauliniu mastu žymiausias ekipažas – “Snoras Spyker Squadron”, kuriuo važiuoja Peteris Dumbreckas, Tomas Coronelas ir Jonas Gelžinis. Pirmieji du – pasaulinio garso lenktynininkai, puikiai žinomi visame pasaulyje. Lietuviams pažįstama ir antroji „Snoro“ komanda, tai “Snoras Client Team”, kuriai atstovauja Aleksejus Vasilievas, Kazimieras Vasiliauskas ir Ilja Burenka. Yra ir belgų komanda “Olialia dream team”, pernai ji tapo nugalėtoja, yra neblogai lietuviams žinoma. Važiuos ir patys geriausi latviai ir estai.

Ar dalyvių skaičius kasmet auga ar yra stabilus?

Jis maždaug stabilizavęsis, kadangi trasos pralaidumas yra apie 50 automobilių, mes negalime paleisti 1000 ekipažų. Su specialiu federacijos leidimu galėtų važiuoti iki 54 automobilių. Visa infrastruktūra, mechanikų vietos geriausiai tinka 50 ekipažų. 2008-aisiais buvo per 80 mašinų, teko daryti atrankos varžybas, todėl kai kurioms komandoms teko išvykti nepatekus į pagrindines lenktynes.

Ar galėtumėte palyginti pastarųjų metų lenktynes su pirmosiomis?

Palyginti labai lenga. Viskas yra kitaip. Prieš dvyliką metų buvo tiesiog didelis entuziazmas, bandėme viską padaryti iš nieko. Buvo 18 komandų, kurios buvo lygiai tokios pat entuziastės, nes nieko nežinojo apie ilgų distancijų specifiką. Tai, kas buvo tada yra tik šimtoji dalis to, ką turime dabar. Lyginant visa infrastruktūrą, kas yra aplink trasą, komandų lygį, žiūrovų, svečių zoną, kompiuterių tinklą, tą patį televizijos darbą – tada mes filmavome šešiomis kameromis, dabar – vien prie trasos yra penkiolika kamerų, o kur dar trys automobiliuose, kelios specifinės be operatorių, studija televizijos vedėjams. Lyginami nepalyginami dalykai. Negalima sakyti, kad pagerėjo kažkas, pasikeitė absoliučiai viskas.

Kokių priemonių bus imtąsi siekiant užtikrinti dalyvių ir žiūrovų saugumą?

Yra standartinės procedūros, Lietuvos automobilių federacijos numatytas saugumo planas, jis kasmet šiek tiek keičiasi atsižvelgiant į ankstesnių metų patirtį. Betoniniai blokai, metaliniai atitvarai, tvoros, padangos – standartiniai dalykai, kuriuos pastatyti užima labai daug laiko, nes tai darome labai atsakingai.

„Omnitel 1000 km lenktynių“ organizatorių nuotr./„Omnitel 1000 km lenktynių“ puošmenos
„Omnitel 1000 km lenktynių“ organizatorių nuotr./„Omnitel 1000 km lenktynių“ puošmenos

Kokias pramogas numatėte žiūrovams?

Daug maisto ir alaus (juokiasi, - red.). Bus tiras, prekyba suvenyrais. Vaikams – atrakcionai, batutai. Na, o didžiausia pramoga – lenktynės. Kad žmonės galėtų nuo jų šiek tiek pailsėti mes sudarome sąlygas galėtų skaniai pavalgyti, vaikams pažaisti atrakcionuose. Tradiciškai lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai, o šalia trasos vyks didžiulis koncertas su ryškiausiomis Lietuvos scenos žvaigždėmis.

Ar nesulaukiate skundų iš gyventojų dėl uždaryto eismo?

Galite internete pasiskaityti, kad sulaukiame. Piktinasi žmonės, bet į tokį dalyką galima pažiūrėti iš dviejų pusių. Dėl šio renginio Palangoje surasti vietą pernakvoti praktiškai neįmanoma. Viskas užpildyta. Regionui ekonomiškai labai naudinga. Kai kurie gyventojai skundžiasi, kad dėl užtverto kelio tenka daryti kilometro apylanką, tai sąlyginis blogumas, į kurį taip pat galima skirtingai pažiūrėti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius