„Slidininkų blog'as“. Zalcburgo perlas – Saalbachas

Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang trumpiau vadinamas tiesiog Saalbachu. Tai didžiausias Zalcburgo žemės slidinėjimo kurortas ir trečias pagal dydį visoje Austrijoje, jeigu vertinti pagal tarpusavyje sujungtų trasų ilgį. Iš viso šis slidinėjimo kurortas siūlo 200 km trasų, kurių didžioji dauguma yra mėlynos. Ilgiausios trasos ilgis yra 7,5 km. Tačiau apie viską nuo pradžių.
Zalcburgo perlas – Saalbachas
Zalcburgo perlas – Saalbachas / Martyno Bejerio nuotr.

Rašykite „Slidininkų blog'ui“ ir laimėkite „Snow arenos“ prizą.

Slidininkų grupė tinkle „Facebook“. Prisijunkite, kol žiema nesibaigė.

Pasiruošimas

Šiam slidinėjimo sezonui norinčių slidinėti susirinko visi trys: aš, žmona ir jos brolis. Deja, bet ankstesni slidinėjimo draugai ką tik buvo susilaukę vaikelio, o prisijungti prie kaimynų organizuojamo masinio slidinėjimo sutrukdė netinkamos datos.

Taigi, siekiant kuo mažiau išpūsti atostogų biudžetą, vėl nusprendėm slidinėti netoli Zalcburgo – slidinėjimo kurortuose, kurie yra arčiausiai Lietuvos. Peržvelgę visus Austrijos slidinėjimo kurortus internete, apsistojom ties Saalbachu. Tai nulėmė dvi pagrindinės priežastys: daug mėlynų trasų ir visos sujungtos į vieną tinklą. Kadangi žmonos brolis pirmą kartą vyko slidinėti ir planavom jį atiduoti į slidinėjimo mokyklėlę, tai nenorėjom rinktis tokio slidinėjimo regiono, pvz. kaip Mayrhofenas. Nes prisirišimas prie „čainiko“ būtų neleidęs išnaudoti visų tokio regiono galimybių. Tuo pačiu norėjosi turėti kuo daugiau trasų, todėl Saalbach'as pasirodė idealus variantas.

Apartamentų paieškas šį kartą pradėjom ganėtinai vėlai, spalio mėnesį. Žinant, kad tai yra labai populiarus ir pakankamai brangus slidinėjimo kurortas, truputį pergyvenom ar pavyks rasti apartamentus už planuojamą kainą.

Vykstant slidinėti į Saalbachą, apgyvendinimą galima planuoti trijose pagrindinėse vietose. Pati patogiausia vieta yra slėnio miesteliai Saalbachas, Hinterglemmas, Vorderglemmas, iš kurių kyla pagrindiniai slidinėjimo regiono keltuvai. Tačiau tai yra ir brangiausias apgyvendinimo paslaugas teikiančios vietos. Taip pat galima apsistoti Leogang miestelyje, iš kurio kylantys keltuvai yra sujungti su Saalbach Hinterglemm slidinėjimo zona. Kadangi šis miestelis yra kitame slėnyje, nei aukščiau minėti, ir yra nuošaliau nuo pagrindinės slidinėjimo zonos, tai apgyvendinimo kainos yra šiek tiek mažesnės. Na, o pigiausiai apsigyventi galima Maishofeno miestelyje ir aplink jį.

Maishofenas yra kurortinis Austrijos miestelis, tačiau neturi savo kalnų slidinėjimo infrastruktūros. Dėl savo patogios geografinės padėties, jis yra mėgiamas turistų, tiek slidinėjančių Zell am See-Kaprun, tiek Saalbach interglemm Leogang regionuose. Maishofenas nuo Saalbach'o slidinėjimo zonos yra nutolęs per 9 km, o nuo Zell am See vos 5 km.

Mes pasirinkom ieškoti apartamentų Maishofene. Išsiuntėme užklausas dėl apgyvendinimo pasiūlymų per www.maishofen.com ir www.saalbach.com. Iš visų gautų pasiūlymų, kokie 4-5 atitiko mūsų kainos lūkesčius, o iš jų tik vienas turėjo slidinėjimo batų džiovintuvus, todėl pasirinkti nebuvo sunku. Lerchbaumer apartamentai yra keli kilometrai nuo Maishofen'o, svečiams priklauso visas antras namo aukštas. Apartamentus sudaro du erdvūs miegamieji, svetainė su virtuve, vonia ir tualetas. Nustebino, kad nereikėjo pervesti avanso, o visą sumą sumokėjom atvykę į apartamentus. Apartamentai kainavo 330 eurų su visais mokesčiais šešioms naktims.

Šį kartą nusprendėm tiek pirmyn, tiek atgal važiuoti su tarpine nakvyne, todėl per booking.com rezervavome triviečius kambarius Čekijos motelyje ir Lenkijos viešbutyje. Abiem pasirinkimais likome patenkinti ir galime rekomenduoti. Čekijoje kaina buvo 40 eurų su pusryčiais, Lenkijoje – tiek pat tik be pusryčių. Papildomai už pusryčius sumokėjom 48 litus.

Slidinėjimas

Saalbacho slidinėjimo regionas skelbiasi turįs 200 km slidinėjimo trasų. Skaičiuoti nebandėm, bet jų tikrai labai daug. Beveik pusė trasų yra žymimos mėlyna spalva, tačiau šio slidinėjimo centro trasų žymėjimo politika gerokai skiriasi nuo kitų Austrijos slidinėjimo kurortų. Turbūt kas antra mėlyna trasa kitame kurorte būtų pažymėta kaip raudona.

Vienoje vietoje teko leistis mėlyna trasa, kuri aiškiai buvo statesnė už šalia lygiagrečiai einančią raudoną. Tačiau aš manau, kad toks trasų žymėjimas yra netgi privalumas pradedantiems slidinėti tautiečiams. Pirma, nereikia persilaužti psichologiškai, kad pradėti slidinėti nuo statesnių trasų, nes slidinėdamas tik mėlynomis trasomis, realiai slidinėji ir raudonomis. Antra, statesnės yra tik tam tikros atkarpos, o didžioji dalis trasos yra tikra mėlyna. Po poros dienų pastebi, kad šalia esančios raudonos trasos beveik niekuo nesiskiria nuo mėlynų ir be jokios psichologinės baimės pradedi slidinėti tiek mėlynomis, tiek raudonomis trasomis.

Visos slidinėjimo zonos tikrai užteks 5-6 dienom, todėl neverta pirkti brangesnio skipass'o, į kurį įeitų ir slidinėjimas Zell am See-Kaprun regione. Tiesiog nespėsite maksimaliai išnaudoti nei vienos, nei kitos slidinėjimo zonos. Visą regioną būtų galima suskirstyti į atskiras dalis.

Vorderglemmas

Vorderglemmo miestelis jus pasitinka vos tik atvykus į Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang slidinėjimo regioną. Didelė automobilių aikštelė prie keltuvo yra nemokama. Keltuvas yra senesnės kartos gondola su stovimomis vietomis. Tai labai nervindavo, nes kelia ilgai ir atsisėsti būtų buvę pats tas. Gondola kelia į šiaurinę pusę ant Wildenkarkogel viršūnės, nuo kurios galima slidinėti mėlynomis ir viena raudona trasa, persikelti į Saalbacho trasas arba pasiekti Leogang'o slidinėjimo zoną. Įsimintiniausia būtų nusileisti mėlyna trasa Nr. 68. Ji yra ilgiausia šio kurorto trasa, kurios ilgis siekia 7,5 km. Nusileidus iškart galima sėsti į skibus'ą, kuris jus gražins prie Vorderglemmo keltuvo.

Saalbach

Iš Saalbach'o miestelio kyla net trys gondolos, dvi į šiaurinį šlaitą, kita į pietinį. Pietiniame šlaite jūsų lauktų raudonos, juodos trasos ir antra pagal ilgį 7 km mėlyna trasa. Šiauriniame – didelis įvairių trasų pasirinkimas. Didžiausią įspūdį šiauriniame šlaite paliko leidimasis ilga trasa nuo Bernkogel viršūnės. Nuo jos taip pat galima persikelti į Hinterglemm'o slidinėjimo zoną. Taip pat šioje zonoje yra didžiausios kainos baruose, bei didžiausias slidininkų srautas. Nustebino puikiai sutvarkyta infrastruktūra Saalbacho miestelyje. Važiuojant link Saalbacho centro, prasideda tunelis iš kurio galima įsukti į požeminę stovėjimo aikštelę. Pakilę į 6 aukštą randame laisvą vietą, o išėję į lauką iš to aukšto atsiduriame tiesiai prie keltuvų. Požeminė aikštelė yra nemokama nuo 8.00 iki 18.00, tik atvykus iškart reikia atsižymėti bilietą kasoje.

Hinterglemmas

Hinterglemm'as yra paskutinis slėnio miestelis, praktiškai savo išvaizda nesiskiriantis nuo Saalbacho. Iš jo taip pat kyla trys gondolos, tik daug smagesnis slidinėjimas yra pietiniame šlaite, kuriame praktiškai vien ilgos, įvairaus sudėtingumo trasos. Vaizdai nuo abiejų šio šlaito viršūnių Zwolferkogel ir Schattberg West buvo patys gražiausi.

Parkavimas prie šių keltuvų yra nemokamas. Tuo tarpu privažiuoti prie šiauriniame šlaite esančios gondolos mums nepavyko. Ten, kaip ir Saalbache, yra požeminė parkavimo aikštelė, tačiau, kiek mes supratome skaitydami vokiškus užrašus, ji buvo mokama. Nusprendėm patraukti prie toliausiai slėnyje esančių gondolų, kurios pasiekiamos pavažiavus kelis kilometrus už Hinterglemmo. Žmonių srautas čia ženkliai mažesnis, o šiaurinio šlaito mėlynos trasos yra labai plačios ir slidinėjosi labai smagiai.

Leogangas

Leogangas yra kitame slėnyje esantis miestelis, kurio slidinėjimo trasos sujungtos su Saalbach Hinterglemm trasomis. Prie keltuvo įrengta didelė ir nemokama parkavimo aikštelė, kuri buvo beveik pilna 9 val. ryto. Slidinėjama yra viena ilga mėlyna trasa, kuri leidžiasi iki pat miestelio, o aukštai yra įrengtos trumpos, bet plačios ir nesudėtingos raudonos trasos. Leogange buvo mažiausios kainos baruose ir nedidelis srautas slidininkų. Taip pat nuo viršūnių atsiverdavo vieni gražiausių vaizdų visame regione.

Bendras vertinimas ir „čainiko“ virsmas

Mums iš tikrųjų labai pasisekė. Tai buvo pirma šių metų savaitė Saalbache, kai buvo ką tik iškritę gausaus sniego, todėl vaizdai buvo nuostabūs, o trasos puikios. Iki tol kalnų šlaitai nuo vidurio ir žemyn buvo rudi, per kuriuos leidosi baltos „gyvatės“. Taip pat tai buvo vienintelė savaitė, kai buvo atidaryta ilgiausia trasa 68, kuri buvo vėl uždaryta vos kitą dieną, po to kai mes ja nusileidome. Todėl šias slidinėjimo atostogas laikau pavykusias, beveik visos trasos buvo išbandytos, o tik prieš mums atvykstant iškritęs sniegas sukūrė tikros žiemos jausmą.

Pats Saalbachas tikrai yra vienas geriausių slidinėjimo kurortų ne tik Austrijoje, bet ir Alpėse. Nors ir negali pasigirti labai aukštais kalnais, bet tikrai vertas jį aplankyti ir gal net grįžti.

Na, o mūsų „čainikas“ pasirodo gimė slidinėti su snieglente. Dar perkant skipass'us bandžiau jam įrodyti, kad būtinai reikia pasiimti instruktorių, tačiau mūsų pokalbį nugirdo šalia buvę lietuviai ir pasiūlė savo sūnaus paslaugas. Jis kaip tik planavo mokyti slidinėti su snieglente savo seserį (dėkui jiems už nesavanaudišką pagalbą). Taip sutaupėm 100 eurų ir, pasirodo, visai pagrįstai. Po pusdienio mokymų buvo konstatuota, kad nelabai ką yra jį mokinti. Jų pasakojimais iš pradžių dar nepatikėjau, bet jau antrą dieną buvusį „čainiką“ tik palydėdavom akim ir jis greitai dingdavo mums iš regos lauko. Tokiu greičiu ir techniškai tvarkingai slidinėdamas jis buvo lygus su kitais, ilgamečią patirtį turinčiais snieglentininkais.

Dabar laukiam kitos žiemos :)