Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Olay“ istorija

„Olay“
„Olay“ nuotr. / „Olay“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Seniai seniai, praėjusio amžiaus 6-ojo dešimtmečio pradžioje, vienas chemikas savo namuose Pietų Afrikoje ėmėsi kurti odos priežiūros priemones, be kurių tiesiogine prasme nebegali apsieiti kelios kartos moterų visame pasaulyje. Skamba kaip pasaka? Išties šiuo atveju tiesa atrodo mažiau tikėtina nei prasimanymas. Tas chemikas buvo Grahamas Wulffas. Be abejo, pavardė nėra labai plačiai žinoma, bet Jo sukurtas prekių ženklas garsus visame pasaulyje. Tokia yra kosmetikos „Oil of Olay” atsiradimo istorija.

Grahamas Wulffas užaugo ūkyje Johanesburge, Pietų Afrikoje, kur gyveno su motina ir trimis seserimis. Pasiryžęs atsiplėšti nuo savo kuklių šaknų Wulffas laisvalaikiu gilinosi į chemijos knygas ir troško studijuoti universitete. Stodamas į universitetą per chemijos egzaminą jis gavo aukščiausią balą nors buvo savamokslis! 

Olay nuotr./Grahamas Wulffas su žmona
Grahamas Wulffas su žmona

Wulffas buvo energingas vyras, turintis įgimtą verslininko nuojautą, garsėjo aštriu protu ir įžvalga. Kelerius metus padirbėjęs vilnos skalbimo kompanijoje Wulffas ėmė nebenustygti – 20 a. šeštojo dešimtmečio pradžioje savo namuose nusprendė įkurti mažą laboratoriją ir ėmė kurti įvairius šampūnus, odos losjonus bei kremus. Wulffas gerai žinojo, kad moterys  naudojo tirštus ir riebius odos kremus, supakuotus į praktiškas batų tepalo skardines primenančias dėžutes,  kurios buvo tikra moteriškumo priešingybė – anaiptol ne tai, ką jos iš tiesų būtų norėjusios turėti savo kosmetinėse. Turėdamas tai omenyje jis ryžosi sukurti pažangų naują gaminį. „Norėjau sukurti odos priežiūros priemonę, kuri būtų kuo panašesnė į odos riebalus. Kažką, kas greitai susigertų, derėtų su odą, nekistų, atkurtų ir palaikytų odos drėgmę, – sakė Wulffas, – be to, saugotų odą ir per 10 minučių padarytų ją elastingą bei matinę.” Išties sunki užduotis.

Bandymų ir klaidų metodu Wulffui pavyko sukurti norimą sudėtį. „Užsakiau žaliavų ir pradėjau gaminti pirmąją partiją, maišiau sudedamąsias dalis rankomis mažame nerūdijančio plieno inde.” Jam pavyko išgauti norimą absorbciją ir konsistenciją – svarbiausias savybe. Jis taip pat parinko subtilų rausvą atspalvį ir akimirksniu atpažįstamą kvapą, nes žinojo, kad šios savybės moteris sužavės.  Pavadinimas „Olay” buvo sukurtas iš pagrindinės sudedamosios dalies – lanolino – pavadinimo. Taip gimė legendinis losjonas „Oil of Olay Beauty Fluid ”.

Sukūrus šią nuostabią veido priežiūros priemonę Wulffo laukė kitas iššūkis – pranešti apie ją moterims. Jis susisiekė su reklamos agentūra, ir ši pasiuntė pas jį vieną sumaniausių savo darbuotojų Jacką Adamsą Lowe’ą. Šį įkvėpė Wulff’o sumanymas, ir nieko nelaukdami jie sudarė bendradarbiavimo, trukusio beveik du dešimtmečius, iki pat Lowe’o mirties (1967 m.), sutartį. Dėl Lowe’o kūrybingumo gimė garsusis „Olay” logotipas, kuris ne tik simbolizuoja nepaprastą moterų grožį, bet ir išreiškia joms pagarbą, nes juk kosmetika „Oil of Olay” joms ir buvo sukurta. Šiai kosmetikai gaminti ir ja prekiauti Wulffas ir Lowe’as įkūrė kompaniją „Adams National Industries”.

Olay nuotr./Losjonas Oil of Ulay
„Losjonas „Oil of Ulay”

Per penkerius metus losjonas „Oil of Olay” Pietų Afrikoje sulaukė nepaprastos sėkmės. Wulffas dažnai ragindavo prekiautojus padėti ant lentynos tik vieną buteliuką, o kitus laikyti už prekystalio, kad padidėtų paklausa – atrodydavo, kad losjonas nuolat išparduotas. Į laikraščius ir žurnalus buvo dedama straipsnius primenanti reklama: grožio patarimai, gudrybės ir rekomendacijos, kaip pasiekti geriausių rezultatų naudojant kosmetiką „Oil of Olay”. Prie šios kosmetikos sėkmės taip pat prisidėjo ir apie ją sklindantys gandai, nes išbandžiusios moterys ja susižavėdavo ir patikėdavo savo naujai atskleistą grožio paslaptį draugėms bei giminaitėms. Unikali „Olay” rinkodara patraukė daugybę moterų nepriklausomai nuo amžiaus ir pažiūrų, nes visiškai atitiko jų požiūrį į save ir supratimą, kad gera išvaizda bei gera savijautą – neatskiriami dalykai.

1959 m. Wulffas nutarė, kad pats metas „tarti žodį” ir už Pietų Afrikos ribų. Jis pasirinko Angliją ir pionieriui būdingu stiliumi būdamas kvalifikuotas pilotas netgi pats ten nuskrido. Per šešias savaites jam pavyko pasirašyti sutartį su gamintoju, susitarti dėl žaliavų ir buteliukų tiekimo ir nusiųsti savo gaminių didmenininkams. Tuo pat metu jis įdėjo sėkmingą straipsnius imituojančią reklamą į dienraščius „Daily Mirror” ir „Daily Express”. Iš pradžių buvę skeptiškai nusiteikę gamintojai greitai pakeitė savo nuomonę, kai pasirodžius reklamai skaitytojų domėjimasis nauju gaminių buvo toks didelis, kad „Daily Mirror” nebesutiko daugiau priimti „Oil of Olay” reklamos.

Per dvejus metus losjonas „Oil of Ulay” (taip jis buvo vadinamas Anglijoje) davė  tiek pajamų, kad kompanija galėjo sukurti savą gamybos ir platinimo tinklą. Ne mažesnė sėkmė losjoną „Olay” lydėjo ir JAV,  kurioje jis buvo pristatytas 1963 m. ir iš karto tapo stulbinančiai populiarus. Greitai losjono „Olay” buvo galima nusipirkti visame pasaulyje, jis pasiekė netgi tokias tolimas šalis kaip Australija, Kanada ir Olandija.

Olay nuotr./Oil of Olay produktai 1970 metais
„Oil of Olay“ produktai 1970 metais

Iki 20 a. septinto dešimtmečio pabaigos Wulffas sulaukė komercinių pasiūlymų iš daugybės didelių Amerikos kompanijų, siekiančių įsigyti sėkmės lydimą odos priežiūros priemonių prekių ženklą ir toliau jį plėtoti.  Galiausiai 1970 m. jis pasidavė įkalbinėjimams ir pardavė jį kompanijai „Richardson Merrill”, kuri vėliau buvo pavadinta „Richardson-Vicks”. 1985 m. šią kompaniją įsigijo koncernas „Procter & Gamble”. Wulffas mirė 2008 m. būdamas 92-ejų metų.

Bet tai – ne pabaiga, istorija tęsiasi. Šis prekių ženklas visada aukštino ir palaikė natūralų savitą grožį, todėl šiandien moterys jį mėgsta taip pat, kaip ir prieš 50 metų. Ir nors mūsų skonis tapo rafinuotesnis, o mūsų reikalavimai – didesni, dėl unikalaus naujausių mokslo atradimų ir puikaus mūsų besikeičiančių poreikių supratimo derinio kosmetiką „Olay” idealiai atitinka mūsų gyvenimo būdą.  Šiandien prekių ženklas „Olay” yra vienas didžiausių ir geriausiai atpažįstamų prekių ženklų pasaulyje. Visai neblogai, turint omeny, kad istorija prasidėjo kaip pasaka.

Olay nuotr./Olay kosmetikos linija 1985 metais
„Olay“ kosmetikos linija 1985 metais

„Olay” paveldas

„Olay” yra pirmaujantis odos priežiūros priemonių prekių ženklas visame pasaulyje, moterys juo pasitiki jau pusę šimtmečio. Šiai kosmetikai pradžią davė pažangus Pietų Afrikos chemikas Grahamas Wulffas 20 a. šeštojo dešimtmečio pradžioje. Jis įžvelgė galimybę sukurti visiškai naują drėkinamąją veido priežiūros priemonę – greitai susigeriantį losjoną, kuris drėkintų bei saugotų odą ir būtų visiškai nepanašus į tuo metu gaminamus tirštus bei riebius kremus. Savo namuose jis įkūrė mažą laboratoriją ir iš viso pasaulio užsisakė specialių odos priežiūrai naudojamų medžiagų. Losjonas „Oil of Olay Beauty Fluid” buvo sukurtas pasitelkus pažangius mokslo atradimus ir neprilygstamą moterų supratimą, ir šie dalykai kuriant „Olay” odos priežiūros priemones išliko svarbiausi iki šių dienų.

Pavadinimas

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min