Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip išgyventi 100 metų

Gimtadienio žvakutės
Flickr.com / Gimtadienio žvakutės
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Žmonės nuo seniausių laikų domėjosi ilgaamžiškumo problema. Kas gi mums trukdo gyventi ilgai? Tai ne tik genetika, bet ir aplinka. Įdomiausiai, kad 99 proc. atvejų – tai banaliausia tinginystė: tingime sveikai maitintis, mankštintis ir laikytis pačių paprasčiausių sveikos gyvensenos taisyklių.

Gultis miegoti ir keltis anksti. Gyvenkite pagal saulės valandas: juk mūsų protėviai neturėjo laikrodžių ir rodyklių nesukinėdavo vykdami svetur. Miegoti reikia ne mažiau nei 6 ir ne ilgiau nei 8 valandas.

Daugiau judėti. Juk judėjimas – tai gyvenimas. Tačiau treniruoti reikia ne tik kūną, bet ir smegenis. Kol protas jaunas, jaunas ir žmogus. Skaičiuokite mintinai, mokinkitės eilėraščius mintinai, klausykite klasikinės muzikos ir stenkitės įsiminti žymius kūrinius. Skaitykite knygas ir stebėkite gamtą – tai irgi gerai nuteikia mūsų protą. Bet kokiame amžiuje galima pradėti mokytis užsienio kalbos. Dirbančios smegenys ne tik neleidžia degraduoti, bet ir stimuliuoja širdies darbą, kraujotaką, normalizuoja medžiagų apykaitą.

Kuo daugiau laiko leisti gryname ore ir daugiau vaikščioti. Venkite karštų patalpų. Šiuolaikiniai medikai rekomenduoja drėkinti patalpų orą žiemą, kai įjungtas centrinis šildymas. O drėkinti orą padeda net ir primityvūs metodai: ant radiatoriaus laikykite drėgną rankšluostį arba indą su vandeniu. Taip pat kambario orą drėkina bei valo nuo žalingų medžiagų augalai – tik būtinai pasidomėkite, kurie iš jų yra naudingi.

Miegoti vertėtų vėsiame kambaryje. Jau seniai mokslininkai yra įrodę, kad miegantys 17-18 laipsnių kambaryje sensta lėčiau.

Ilgaamžiai rekomenduoja atsisakyti tabako, alkoholio, mažiau gerti kavos ir rečiau valgyti mėsos, t.y. ne dažniau nei kartą per parą. Jokiais būdais negalima persivalgyti: geriausias maistas tas, kurio nesuvalgėte. Jei valgote saikingai, organizmas neapsunksta, todėl jo ląstelės greičiau atsinaujina ir imunitetas tampa atsparus ligoms. Daugiau valgykite vaisių ir daržovių, taip pat į racioną įtraukite žuvį bei riešutus.

Nervingi žmonės dažniau serga ir ilgai negyvena. Neišvengiate streso? Mokykitės optimizmo. Nusiraminti padeda joga ir savitaiga. Nesinervinkite dėl smulkmenų, tačiau atminkite, kad visas gyvenimas iš smulkmenų. Jei susiduriate su kokiu nors nemaloniu įvykiu, paklauskite savęs – ar kitą dieną, ar po metų tai vis dar bus svarbu?

Darboholikai šiais laikais ypač madingi. Niekas nesiginčija, kad gyvenimas yra brangus, pagundų netrūksta ir vis trūksta pinigų. Tačiau pripažinkite ir tai, kad gyvenimas bėga greitai, tad skirkite daugiau laiko neįkainuojamoms vertybėms kaip bendravimas, išvykos, maisto gamyba, knygos skaitymas, o ne kosmetikos ar prabangios technikos pirkimas ir kitiems civilizacijos blizgučiams. Jei reikia, vokite laiką laisvalaikiui – nors vakare vieną valandą arba visą savaitgalį. Tai būtina. Net ir geležis rūdija, o mes, žmonės, nesame geležiniai.

Deja, dauguma iš mūsų negali atsikratyti pavydo jausmo, kuris suvalgo mūsų jaunystę. Ar tikrai reikia stebėti pro langą, kokia mašina pas kaimyną? Galbūt išmokite pasidžiaugti tuo, ką turite savo kieme? Apsižvalgykite ir išmokite išvysti tai, ką turite gražiausio ir geriausio šalia savęs.

Ir dar. Ilgaamžiai turi savo požiūrį į viską. Jie atidžiai išklauso kitų nuomonę ir sugeria viską, kas jiems naudinga, tačiau patys gyvenime elgiasi taip, kaip mano geriausiai. Galima elgtis lygiai taip pat, tačiau vieningo laimės ir ilgaamžiškumo recepto nėra. Ir pradėti reiktų ne nuo pirmadienio, ir ne nuo rytdienos, o tiesiog čia ir dabar.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min