Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šalin stresą kvėpavimo pagalba

Kvėpavimo pratimai
Breathe into th Bag / Kvėpavimo pratimai
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kaip susidoroti su kasdieniniu stresu? Labai paprasta – paprasčiausiai kvėpuokite. Ir nereikia pulti prie saujos tablečių ar gerti litrais arbatą. Kvėpavimas – puikus būdas kovoti su stresu. Svarbiausiai, labai efektyvus ir saugus.

Išmokite teisingai kvėpuoti

Sveikata yra labai susijusi su kvėpavimu. Ir čia prisideda ne tik oras, kuriuo mes kvėpuojame, bet ir kaip mes kvėpuojame. Kvėpuoti – tai taip natūralu, kad niekas nestebi šio proceso. O reikėtų! Iš pradžių reikia išsiaiškinti, kaip jūs kvėpuojate – pilvu ar krūtine? Iš tikrųjų, reikia kvėpuoti diafragma, t.y. pilvu. Taip mes kvėpuojame nuo gimimo.

Kvėpavimą krūtine galima pavadinti taip – „mušk ir bėk“. Mes pradedame kvėpuoti tankiai ir giliai, kai yra kritinės situacijos, kai iškyla pavojus, tačiau net ir pavojui nuslūgus, ir toliau taip kvėpuojame. Vos tik persijungtumėte į diafragminį kvėpavimą, nervinė įtampa nuslūgtų ir jūs nusiramintumėte.

Kvėpavimo pratimų yra labai daug. Įprasta kvėpavimo schema yra ši: iškvėpimas turi trukti 3-4 kartus ilgiau nei įkvėpimas. Tarkim, jei jūs įkvėpėte per 4 sekundes, iškvėpimas turi būti 8-12 sekundžių. Kuo lėčiau ir giliu kvėpuojate, tuo ramesni tampate. Beje, kvėpuoti reikia nosimi. Stenkitės pilnai įkvėpti, išpūsdami pilvą. Neforsuokite: iš pradžių įkvėpimas turi būti šiek tiek gilesnis nei kvėpuojate įprastai, kitaip gali apsvaigti galva.

Atminkite, kad kvėpuojant turi būti tiesi nugara. Jei kūprinsitės, gerų rezultatų nepasieksite. Kvėpuokite bent 5-10 minučių per dieną ir pajusite palengvėjimą bei toks kvėpavimas taps įpročiu. Nustos skaudėti galvą, jausitės geriau ir atrodysite puikiai.

Kovokite su stresu

Jei dažnai jaučiate baimę – su ar be priežasties, jei pradeda dūsti nerimo metu, jei labai greitai pradeda panikuoti, šie pratimai jums greitai pagelbės susidoroti su užklupusiais nemaloniais pojūčiais.

  • Atsisėskite tiesiai, atsiremkite į kėdės atlošą ir stebėkite savo kvėpavimą, nesistengdami pakeisti jo eigos. Pajuskite, koks vėsus oras įkvėpimo metu, ir koks šiltas – iškvėpimo. Susikoncentruokite tik ties kvėpavimu ir paprasčiausiai kvėpuokite.
  • Įtempkite lūpas ir stipriai iškvėpkite per šiek tiek sučiauptas lūpas keletą kartų. Iškvėpimas turi būti greitas ir aštrus.
  • Atsisėskite patogiai. Pakvėpuokite pilvu, stebėdami, kad iškvėpimas būtų dvigubai ilgesnis nei įkvėpimas.
  • Stresą puikiai šalina vaikščiojimas. Tačiau ne nervingas, bet tikslingas su teisingu kvėpavimu. Žengdami 4-6 žingsnius, pilnai įkvėpkite. Kitus 2-3 žingsnius nekvėpuokite. Iškvėpkite per 4-6 žingsnius.
  • Atsisėskite tiesiai, nugara tiesi. Lėtai įkvėpkite per nosį, burną užčiaupkite. Tuomet lėtai ištempkite kaklą ir šiek tiek pakelkite smakrą. Skaičiuodami iki 4 sulaikykite kvėpavimą ir tuomet stipriai iškvėpkite per nosį. Pakartokite pratimą 5 kartus, ir to užteks atsigauti.
  • Norėdami atsikratyti įkyrių minčių, dešinės rankos nykščiu užspauskite dešinę šnervę, kad neitų oras. Lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite per kairę šnervę. Tuomet pakartokite tą patį su dešine šnerve. Būtina atlikti 15-20 kvėpavimo ciklų.
  • Pačiais kritiniais momentais labai padeda stūmimo kvėpavimas. Per nosį staigiai įkvėpkite oro ir tuomet su jėga, naudodami pilvo presą ir diafragmą, aštriai iškvėpkite su garsu per burną – tai turi priminti garsą „cha“. Iškvėpti turite iki galo, kad presas priliptų prie stuburo.
 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min