Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Septyni mitai apie fizinę veiklą

Sporto klube
Flickr.com / Sporto klube
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pradėję lieknėti sporto pagalba, susiduriame su daugybę mitų, kurie ne tik neteisingi, bet dažnai mums ir pakenkia. Praėjus 2-3 mėnesiams nuo pradžios, dažnas nepastebi rezultatų ir iš karto nusivilia treniruotėmis. Kai kas „persūdo“ besitreniruodami pirmomis dienomis ir į sportą nenori pažvelgti nė iš tolo.

1 mitas. Norint sulieknėti, reikia praktikuoti ilgai trunkančius aerobinius krūvius

Taigi, reikia bėgioti, greitai vaikščioti, važinėti dviračiu, slidinėti slidėmis, plaukioti ir pan. ne mažiau nei 40 minučių. Tik tuomet organizmas pradeda deginti riebalus.

Organizmas iš tiesų degina riebalus ilgai judant. Tačiau jei jūs „perdegsite“, jis pradės deginti ne tik riebalų, bet ir raumenų masę. Raumenims reikia nemažai kalorijų iš maisto, jie degina energiją net ir ramybės būsenoje. Tai ką gi daryti? Judėti nemonotoniškai, keisti lėtą ir greitą judėjimus (į kalną, nuo kalno), ir nepamiršti apie poilsį.

2 mitas. Moterys nuo jėgos pratimų tampa panašios į vyrus

Ši „baisutė“ yra atsiradus todėl, kad profesionalių sportininkių figūra iš tikrųjų dažnai panaši į vyrų. Tačiau čia priežastis yra ne sportas, bet farmaciniai preparatai, kuriuos moterys geria norėdamos išryškinti savo darbo vaisius.

Jei norite sulieknėti, papildomų preparatų nereikia. Be to, juk neketinate pakelti 300 kg? Moterims užsiauginti raumenis yra žymiai sunkiau, kadangi jų organizmas testosterono gamina 60 proc. mažiau nei vyrai. O reguliariai sportuojant moterų raumenys tampa pasitempę, figūra įgauna ryškias linijas.

3 mitas. Treniruotis reikia kiekvieną dieną

Kiekvieną dieną reikia ne treniruotis, bet judėti. Laipioti laiptais, vaikščioti parke, susitvarkyti kambarį. O štai tarp rimto fizinio krūvio, kai jūs prakaituojate, turi būti pertraukos.

Profesionaliam sportininkui užtenka pusdienio atsistatymui, o mėgėjams tereikia paros arba netgi dviejų. Kai organizmas ilsisi, jis išlygina vidinius resursus, augina raumenis ir atstato hormonų lygį.

4 mitas. Norint suploninti problemines zonas, reikia tik jas ir mankštinti

Ties šia teze specialistai ginčijasi ir dabar. Iš vienos pusės, lokalaus riebalų sudeginimo ir negali būti. Riebalai pajuda padidėjus kraujotakai. Tačiau tokio krūvio negalima pasiekti, atliekant pratimus tik vienai zonai, pavyzdžiui, presui. Nes judant dirba visas kūnas, vadinasi, riebalai deginasi visose kūno ląstelėse.

Iš kitos pusės, žinoma, vietinis krūvis probleminėje zonoje sustiprina kraujotaką būtent ten. Tačiau aerobinis krūvis yra mažesnis, todėl ir kraujotaka yra ne tokia aktyvi, ir riebalų deginasi mažiau.

5 mitas. Reikia rasti tinkamą treniruočių programą ir jos visuomet laikytis

Net ir pačių nuostabiausių pratimų negalima praktikuoti ilgą laiką. Organizmas pripranta ir adaptuojasi prie pratimų per 4-6 savaites, ir po to treniruotes rekomenduojama keisti. Jei jūs bėgiojote – pabandykite bėgioti greičiau, jei slidinėjote, po kiek laiko pradėkite šokti. Jei treniravote rankų raumenis, išbandykite pratimus kojoms.

6 mitas. Kalorijų sudeginimą reikia stebėti ant treniruoklių

Taip, skaičiukai ant treniruoklių parodo, kiek sudeginama kalorijų, tačiau jais aklai tikėti nereikia. Deja, net ir ant pačių naujausių treniruoklių skaitliukai nerodo teisingų skaičių – dažniausiai tai 200-250 kkal daugiau nei yra iš tikrųjų. Geriausias rodiklis – jūsų savijauta ir išvaizda.

7 mitas. Jei nevaikščiosite į sporto klubą, sulieknėti bus labai sunku

Tikrai ne. Amerikiečių fiziologų tyrimai rodo, kad žmogus treniruodamasis lauke sudegina 25-30 proc. daugiau kalorijų nei sporto salėje. Juk lauke reikia įveikti oro, vėjo, sniego ir lietaus pasipriešinimą.

Įsigyti abonementą ir lankytis užsiėmimuose dar nereiškia, kad jūs tinkamai treniruojatės. O jei pratimus atliekate namuose, vadinasi, jūs patys renkatės kokius pratimus atlikti ir kad jūs iš tiesų norite pasiekti teigiamo rezultato.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min