Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Nauja nemigos rūšis – pusiau nemiga

Rytas būnas ir toks
Flickr.com / Rytas būnas ir toks
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vienas iš trijų britų teigia, kad turi problemų su miegu, o kai kurie hormonų pakitimai rodo, kad moterys nuo nemigos kenčia dažniau nei vyrai. Tyrėjai atkreipia dėmesį, kad vis dėlto daugelį žmonių kankina „pusiau nemiga“. Tai jau tapo norma besivystančiose šalyse.

Pusiau nemiga – lengva nemigos forma, o jos simptomai nėra miego nebuvimas. Paprasčiausiai žmogus miega su prisižadinimais. Tokia būsena susijusi su susilpnėjusia imunine sistema, depresija, aukštu kraujospūdžiu ir širdies ligomis, todėl pusiau nemiga taip pat yra negalavimas, dėl kurio vertėtų sunerimti.

Žmogus, kenčiantis nuo pusiau nemigos, užmerkia akis, užsnūsta, tačiau pats miegas yra neramus, vis nutrūksta, ypač tokie simptomai būdingi po stresinių dienų. Žmogus gali prisižadinti kas pusvalandį, arba ilgai negali užmigti, vartosi lovoje ir negali numalšinti kylančių minčių. Žmogus kaip ir užmiega, tačiau miego metu nepailsi, nes galva pilna minčių, smegenys įtemptai dirba ir sprendžia kokias nors užduotis.

Ekspertai mano, kad pusiau nemigos priežastis yra ta, kad smegenys yra perpildyti informacija, tačiau bėda yra ne kiekybė, bet informacijos srautas be pertraukos.

Nemigos ir pusiau nemigos priežastys

Kodėl gi mus karts nuo karto aplanko nemiga? Didžiosios Britanijos mokslininkai paskyrė tam penkis metus, kad išsiaiškintų priežastis. Šiame tyrime dalyvavo 30 tūkstančių žmonių, kenčiančių nuo pusiau nemigos simptomų. Žmonės pastoviai jausdavo strsą, kuris trukdydavo normaliam miegui. Darbas ir namai turi būti aiškiai atskirti, gerai būtų, kad kardinaliai skirtųsi ir aplinka. Kai jūs grįžtate namo, darbas liekas už durų.

Jūs galite jausti stresą dienos metu, tačiau per naktį smegenys pailsės ir jūs prisižadinsite visiškai pailsėję. Tačiau šiuolaikinis gyvenimas neatsiejamas nuo kompiuterių ir technikos: jūs grįžtate namo, perkatės internetu, žiūrite televizorių, naršote socialiniuose tinkluose, bendraujate interneto pagalba. Taigi, jūsų smegenys pastoviai yra įaudrinti. O kai atsigulate miegoti, iškyla rimtų problemų.

Smegenų atpalaidavimas

Kad smegenys nebūtų perkrautos – reikalingas atokvėpis. Tarkim, jums nereikėtų skaityti pranešimų mobiliajame telefone, kai jūs laukiate visuomeninio transporto – leiskite nors trumpam smegenims pailsėti.

Norite atsipalaiduoti ir gerai miegoti? Organizmas turi išskirti melatoniną, temperatūra pradeda kristi, o smegenys ir kūnas atsipalaiduoti, leisdami atsipalaiduoti ir nervinei sistemai – žmogus persijungia į miego režimą. Jei prieš einant miegoti, naudosite ryškius prietaisus, tai sutrikdys natūralų ciklą.

Kaip išvengti nemigos ir pusiau nemigos?

Laimei, pusiau nemigą galima išgydyti visiškai paprastais metodais – pakeisti savo gyvenimo būdą ir sekti tam tikromis rekomendacijomis. Visų pirma, reikia atminti, kad 8 miego valandos prasideda ne tuomet, kai jūs atsigulate į lovą – šis pasiruošimas vyksta visos dienos metu.

Jums reikia kas 1,5 valandos atlikti mažas pertraukas smegenims, kad smegenys „suvirškintų“ gautą informaciją. Gerkite daugiau skysčių, tuomet šlapimo pūslė privers jus atsistoti nuo kompiuterio ir atsiriboti nuo darbų. Tik eidami nesiimkite su savimi mobilaus – tai ir nehigieniška.

Jei manote, kad stovint eilėje ar laukiant viešojo transporto, jūs gaištate laiką, klystate. Jei jau negalite nesinaudoti kompiuteriu vakarais, bent jau sumažinkite ekrano šviesą.

Netikrinkite elektroninio pašto prieš einant gulti, ypač, jei žinote, kad vis tiek nieko negalite padaryti vakare. Gauta informacija gali neigiamai paveikti jūsų miegą, o jūs vis galvosite apie laiškus ir negalėsite užmigti.

Pats efektyviausias būdas išsigydyti pusiau nemigą, išjungti visus prietaisus likus valandai iki miego. Šis „elektroninis saulėlydis“ leis jūsų organizmo natūralioms sistemoms nusiteikti poilsiui.

 

 

Komentarai
Temos Nemiga
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min