Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

5 virtuvės šefo triukai, saugantys vitaminus daržovėse

Kaip pagaminti daržoves naudingai?
Flickr.com / Kaip pagaminti daržoves naudingai?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kuo daugiau daržovių jūsų valgiaraštyje – tuo geriau. Ir vis dėlto ne visada daržovės vienodai maistingos. Kiek jose esančių vitaminų, mikroelementų ir kitų maistingųjų medžiagų pasiekia mūsų lėkštę, labai priklauso nuo to, kaip daržoves gaminame. Todėl verta pasistengti ruošti maistą taip, kad išsaugotumėte maksimalų daržovių maistingumą.

1. Morkoms – keptuvė, brokoliams – garai. Tiek morkose, tiek brokoliuose gausu antioksidantų, kurie saugo organizmą nuo onkologinių ligų. Tačiau didesnė šių medžiagų dalis žūsta maisto gaminimo procese. Kad kuo mažiau šių antioksidantų prarastumėte, supjaustytas arba sutarkuotas morkas apkepinkite karštuose riebaluose, o brokolius apdorokite karštais garais (taip jie nepraras savo spalvos).

2. Lapinės daržovės draugauja su aliejumi. Alyvuogių, sėmenų, riešutų aliejuje esantys gerieji riebalai padeda organizmui įsisavinti lapinėse daržovėse ir salotose esančius vitaminus ir mikroelementus. Pastarosios medžiagos atsipalaiduoja daržoves šiek tiek pakaitinus. Todėl šaukštas aliejaus į sriubą ar troškinį padės jums išgauti maksimalų maistingumą.

3. Kaip smulkinti česnaką. Šis prieskonis tiesiog nepakeičiamas gaminant daugelį patiekalų, o jo maistingumu neabejoja nei alternatyviosios, nei klasikinės medicinos šalininkai. Ir vis dėlto česnaką susmulkinus, lengvai galima prarasti didelę dalį jo gerųjų savybių. Kad taip nenutiktų, siūlome pasinaudoti mokslininkų ištirta metodika, leidžiančia česnakui geriausiai atskleisti savo galimybes: susmulkintą česnaką palaikykite 15 minučių ant pjaustymo lentos, ir tik tada berkite į patiekalą. Česnako paviršių veikiant orui, vyksta enzimų reakcijos, kurių metu atpalaiduojami su vėžiniais susirgimais kovojantys aktyvūs junginiai.

4. Pjaustykite stambiau. Troškinys – ne balta mišrainė, jei gabalėliai bus stambesni – skonis nenukentės. O maistingumas išliks didesnis. Kuo didesniais gabalais pjaustysite daržoves, ypač šakniavaisius (bulves, morkas, burokėlius), tuo mažesnė jų paviršiaus dalis kontaktuos su oru ir karščiu, taigi žus mažiau vitaminų ir mikroelementų.

5. Bulvių galite ir neskusti. Virkite bulves su lupenomis – tai padės išsaugoti didesnį vitamino C kiekį. Ir nepamirškite uždengti puodo, kuriame troškinate daržoves. Taip pagreitinsite virimo laiką ir prarasite mažiau vandenyje tirpių maistingųjų medžiagų.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min