Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Koks maistas naudingiausias žiemą?

Ką valgyti žiemą?
Peter Claus, Flickr.com / Ką valgyti žiemą?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Žiemą mūsų organizmas turi atlaikyti ne tik šalčio, bet ir sutrumpėjusios dienos bei pailgėjusios nakties teikiamus nepatogumus. Šiuo metų laiku – kaip niekada daug pagundų pasmaguriauti saldumynais. Be abejo, ne tik skaniais, bet ir kaloringais.

O kai vis drąsiau ima šviesti saulė ir kalendorius pranašauja pavasarį, paaiškėja, kad seni geri džinsai jau braška per siūles.

Kad nepriaugtumėte svorio, bet sėkmingai išlaikytumėte darbingumą ir nepakenktumėte imunitetui, pasirūpinkite savo kūnu jau šiandien – rinkitės žiemą tik tuos produktus, kurie naudingi jūsų organizmui šiuo metų laiku.

Košės. Žiemą ypač svarbu sočiai papusryčiauti. O geresnių pusryčių už košę tikrai nėra. Kad košės nepabostų, kiekvieną savaitės dieną virkite jas iš skirtingų kruopų. 7 dienos – 7 košės: pirmadienį – grikių, antradienį – perlinių kruopų, trečiadienį – miežių, ketvirtadienį – ryžių, penktadienį – kviečių, šeštadienį – sorų, sekmadienį – avižinių dribsnių. Košes geriausia virti ant vandens, pagardinti mažu gabalėliu sviesto.

Sriubos. Jei neišsiugdėte įpročio valgyti sriubą, žiemą būtinai įpraskite. Gardi, soti karšta sriuba ne tik pasotina ir sušildo, bet ir užtikrina sklandų virškinamojo trakto darbą. Žiemą galite drąsiai mėgautis ir kaulų sultinio pagrindu išvirta sriuba. Nepaisant to, kad ji – kaloringa, svorio jums nepridės, tik padidins organizmo atsparumą gamtos kaprizams.

Natūrali mėsa. Tikriausiai ir jūs pastebėjote, kad geros mėsos gabalėlis taip pat padeda sušilti. Žiemą mėsa organizmui labai reikalinga. Joje daug baltymų, o baltymai – pagrindinė organizmo ląstelių statybinė medžiaga. Kad nepriaugtumėte bereikalingų kilogramų, geriau rinkitės neriebią jautieną ir veršieną arba paukštieną (vištieną, žąsieną, antieną, kalakutieną), ją ne kepkite, o troškinkite.

Garnyras. Prie mėsos įprasta patiekti garnyro. Bulvės tam – kuo puikiausiai tinka. Su sąlyga, kad jos – ne keptos, o virtos. Tiesa, jei norite sulieknėti – geriau atisakyti mėsos ir bulvių dueto. Nors virškinamajam traktui jis ir nekenkia, vis dėlto net ir nedidelė mėsos ir bulvių porcija turi daug kalorijų. Todėl bulves geriau keiskite troškintomis arba šviežiomis daržovėmis.

Pieno produktai. Pienas, jogurtas, kefyras, neriebi grietinė ar net šlakelis grietinėlės – tai produktai, kurie sušildo iš vidaus ir padeda palaikyti imunitetą. Pieno produktai jūsų figūrai nepakenks jei valgysite juos atskirai, be priedų – t.y. be bandelių, pusryčių dribsnių, sausainių.

Duona. Žiemą duonos ir pyrago kepinių suvalgoma daugiau nei kitu metų laiku. O kepiniai figūrai kelia realią grėsmę netgi žiemą. Todėl nepiktnaudžiaukite jais. Dažniau rinkitės ne bandeles, batoną, o rupaus malimo grūdų, ruginę duoną. Arba pakeiskite ją duoniukais, javainiais.

Gėrimai. Gerti pakankamai skysčių svarbu ir vasarą, ir žiemą, kai, atrodyt, tikrai nesinori gerti. Vanduo valo organizmą, normalizuoja visų organizmo sistemų veiklą. Tik stenkitės gerti ne šaltą, o kambario temperatūros vandenį. Taip pat pasimėgaukite arbata su citrina, erškėtrožių, aviečių ir kitų uogų arbatomis. Tokios arbatos – tikras išsigelbėjimas sužvarbusiam kūnui ir sielai.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min