Publikuota: 2013 vasario 4d. 22:22
Savaitraštis „15min“

Žilvinas Elvikis: „Tinklinė rinkodara – nebrangi verslo mokykla“

Šilalėje gyvenantis Žilvinas Elvikis sako esąs pats savo laiko šeimininkas. Tiesa, tokių kaip Ž.Elvikis, uždirbančių iš tinklinės rinkodaros, nėra daug. Kitiems tinklinės rinkodaros agentams tokia veikla tėra nebrangi verslo mokykla.
Žilvinas Elvikis su žmona Daina
Ž.Elvikio asmeninio albumo nuotr. / Žilvinas Elvikis su žmona Daina

Ž.Elvikis nuo 2001 metų dirba kompanijos „Amway“ agentu – perka jų prekes, parduoda savo pažįstamiems. Jo pajamos tiesiogiai priklauso nuo to, kiek jis ir jo privilioti žmonės perka „Amway“ produktų.

Nors tokios tinklinės rinkodaros kompanijos kaip „Amway“ dažnai tapatinamos su finansų piramidėmis, Ž.Elvikis teigia, kad bendrove didžiuojasi, o uždirbamų pinigų jam visiškai pakanka aprūpinti šeimai.

Tuo, kad įmanoma gyventi įsisukus į tarptautinės kompanijos tinklą, Ž.Elvikis bando įtikinti ir kitus – kiekvieną savaitę jis ar kitas prakutęs „Amway“ agentas susidomėjusiems žmonėms aiškina, kaip jie gali patys susikurti darbo vietą.

Tiesa, interviu savaitraščiui „15min“ Ž.Elvikis prasitarė, kad tokia veikla yra nebrangus būdas išmokti verslo pagrindų. Vadinasi, vieni, tokie, kaip Ž.Elvikis, iš to uždirba, o kiti susimoka už galimybę pasiklausyti sėkmės istorijų.

– Kada ir kodėl susidomėjote tinkline rinkodara?

– Aš pirmą kartą apie „Amway“ išgirdau iš draugo. Pradėjome naudoti kompanijos produktus. Mums patiko produktų kokybė ir nusprendėme pabandyti juos parduoti draugams. Mūsų investicija buvo minimali.

Bendradarbiavimas su „Amway“ suteikia mums galimybę dirbti skirtingose šalyse.

– Ar iš tiesų tinkline rinkodara jus paskatino užsiimti R.Kyosaki knygos?

– Ir taip, ir ne. Jos buvo tik viena paskatų.

– Kada  pradėjote uždirbti?

– Galima tikėtis uždirbti jau pirmąjį mėnesį. Mes šiek tiek pradėjome uždirbti tik tuomet, kai pradėjome aktyviai dalyvauti „Amway“ veikloje.

– Ar įmanoma pragyventi vien iš tinklinės rinkodaros?

– Šis verslas suteikia galimybę uždirbti pinigų patogiam gyvenimui. Mūsų ir kitų platintojų pavyzdys parodo, kad tai įmanoma. Žinoma, tai priklauso nuo atsidavimo, pastangų – kaip ir bet kokiame kitame versle. Labai svarbu turėti aiškius gyvenimo tikslus. Vieni uždirba mažesnes sumas, kiti – didesnes, vieniems tai pagrindinis pajamų šaltinis, kitiems – tik papildomos pajamos. Daugumai platintojų tai yra papildomų pajamų šaltinis.

– Ar jūs iš to pragyvenate, ar tenka dar ką nors dirbti?

– Mes dirbame tik su „Amway“ kompanija.

– Kodėl tinklinę rinkodarą vadinate verslu? Juk ji nekuria jokios pridėtinės vertės, jūs tik parduodate svetimos įmonės produktus.

– Daugiapakopė rinkodara (tinklinė rinkodara arba daugiapakopis tiesioginis pardavimas) yra tiesioginių pardavimų būdas – vienas iš mažmeninės prekybos būdų, kur pagrindinė vertė yra kokybiški produktai, o papildoma vertė sukuriama pristatant savo klientui produktą (produkto demonstracija), suteikiant garantiją, asmeniškai aptarnaujant ir t. t.

Daugiapakopė rinkodara, kaip ir visos tiesioginio pardavimo formos, duoda naudos, nes suteikia galimybę asmenims, kurie savęs neišnaudojo darbo rinkoje. Tai yra paprastas ir nebrangus būdas žmogui išmokti pagrindinių verslo principų ir jo valdymo įgūdžių.

– Tinklinė rinkodara klestėjo tuomet, kai nebuvo internetinės prekybos. Kaip manote, ar elektroninės parduotuvės nukonkuruos tinklinę rinkodarą?

– Aš negaliu sutikti su šia nuomone. Kaip labai patogų įrankį klientams mes siūlome jiems pardavimų platformą internete. „Amway“ kompanija neparduoda savo produktų kitose interneto svetainėse.

Tiesioginiai pardavimai sudaro mažą visos prekybos dalį, ir aš nemanau, kad šios dvi formos konkuruoja. Skirtumas toks, kad mes siūlome geresnes sąlygas klientams ir geresnę logistiką.

– Tinklinės rinkodaros kompanijos dažnai kaltinamos kultizmu, pernelyg didelių lūkesčių sukūrimu. Kodėl?

– Aš nesuprantu tokio palyginimo priežasties. Man tai atrodo labai klaidinga nuomonė. „Amway“ yra verslas. Bendrovės tikslas yra gauti pelną parduodant produktus vartotojams. Bendrovė yra tiesioginio pardavimo pramonės lyderė, jos pasaulinė apyvarta 2011 metais buvo 10,9 milijardo.

Skaityti visus komentarus 80
Komentuoti straipsnį
Žymės: Rinkodara, Reklama
PRISIMINTI
ATSTATYTI
Pranešti klaidą
Pažymėkite klaidą tekste, pele paspaudę kairijį pelės klavišą
Užpildykite klaidos formą ir išsiųskite
Komentuoti
* - privalomi laukai

Komentaras įrašytas

Naujausi komentrai

Skaityti visus komentarus 80
Komentarų nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Kategorijos pabaiga
Skaitomiausios naujienos
 
Iš pirmų lūpų Twitter