B.Nicholson: ir visko nespėdamas žmogus gali būti laimingas
13 metų trukęs tyrimas atskleidė: per dieną išgerti keli puodeliai arbatos ar kavos apsaugo nuo širdies ligų, rašo BBC.
Šis Nyderlanduose atliktas tyrimas papildė jau turimą informaciją apie populiariausių karštųjų gėrimų teigiamą poveikį žmogaus sveikatai. Teigiama, kad kasdien išgeriant daugiau nei šešis puodelius arbatos tikimybė susirgti širdies liga sumažėja trečdaliu. Ši išvada padaryta ištyrus 40 tūkst. žmonių.
Kasdien išgeriantys 2–4 puodelius kavos taip pat sumažina tikimybę susirgti širdies ligomis. Tačiau apsaugojamasis kavos poveikis baigiasi su keturiais puodeliais kavos per dieną. Vis dėlto pabrėžiama, kad net ir išgeriančių tokį kiekį kavos mirties priežastimi insultas ar vėžys tampa ne dažniau nei susilaikančių nuo didelio kiekio kavos.
Olandai geria kavą su nedideliu kiekiu pieno, o juodąją arbatą – be pieno. Nevienareikšmiškai vertinama tai, ar pienas iš esmės paveikia polifenolį, kuris, kaip manoma, yra vertingiausia arbatos medžiaga.
Kava turi ypatybių, teoriškai galinčių tuo pat metu padidinti ir sumažinti ligų riziką. Kava gali padidinti cholesterolio kiekį, tačiau tuo pat metu apsaugoti nuo širdies ligų. Amerikos širdies asociacijos žurnalas pranešė, kad žmonės, kasdien išgeriantys 2–4 puodelius kavos, tikimybę susirgti širdies ligomis sumažina 20 proc.
„Tai gera naujiena mėgstantiems arbatą ar kavą. Šie gėrimai teikia naudą širdžiai, nesukeldami rizikos numirti nuo kurios nors kitos šių gėrimų sukeltos ligos”, – teigia profesorius Yvonne van der Schouw, vadovavęs atliktam tyrimui.
Savo ruožtu Didžiosios Britanijos širdies fondo vyresnioji seselė Ellen Mason sakė: „Šis tyrimas suteikia daugiau svorio įrodymams, kad saikingas arbatos ir kavos vartojimas nepavojingas daugeliui žmonių ir net gali sumažinti širdies ligų tikimybę. Tačiau verta atminti, kad norint išties apsaugoti savo širdį reikia stengtis sveikai gyventi.”
E.Mason taip pat pridūrė, kad kavos gėrimas su cigarete rankoje panaikina bet kokį teigiamą kavos poveikį organizmui. Tuo tarpu arbatos gėrimas valandų valandas sėdint priešais televizorių ir visiškai nesimankštinant taip pat vargu ar suteiks kokios nors naudos organzimui.
"kava apsaugo sirdi" - tai kad straipsnyje rasoma, jog arbata zymiai geriau veikia, o kava tik saikingai geriant neblogai.
koks tau nuodas ? kodel manai kad nuodas ? nes kitam straipsnyje skaitei kad nuodas. Kai pats sugebesi tirti nuodas ar ne tada galesi rasyt kad nuodas o db is zurnalu ir interneto prisiskaiciusi turi tvirta nuoimone kad nuodas. Kaip tu ***** gali zinot kad nuodas ?
juokdariai mokslininkai :D kava kelia spaudima, tiksliau kofeinas, 2-4 puodeliai kavos per diena, tai isgerkit 2 skardines redbuul per diena, nieko cia sveiko, kaip tik kava ir nuodas, o cia tik reklama
Na, jūs čia rašot, kokia kava blogybė, bet jei rytais man tai vienintelis šviesos spindulėlis tamsos karalystėje, tai kaip tada? Plempti litrais nereikia, bet negi taip blogai du puodeliai? Stiprios, nes silpna yra pamazgos, ir tiek. Pasidalinkit, kokią kavą mėgstat, o jei nemėgstat ir negeriat, tai šis straipsnis apskritai ne Jums...