Keliautojų portretai. 1. Andrius Varnas: „Kelionei po pasaulį nereikia „milijonų“

Andrius Varnas, 57-erių buriuotojas iš Kintų, jachta „Ragainė II“ leidęsis į dvejus metus trukusią kelionę (2008 m. liepa – 2010 m. rugpjūtis) po pasaulį. Jo kompanionai buvo dukra Rasa ir jos draugas baskas Egoi. Ūkininku prisistatantis A.Varnas organizuoja keliones po Baltijos jūros salas ir moko buriuoti. Rubrikos „Pasaulis kišenėje“ skaitytojams – patyrusio keliautojo pasakojimas ir rekomendacijos.
Šia jachta A.Varnas apiplaukė pasauly ir ruošiasi į naujus žygius
Šia jachta Andrius Varnas apiplaukė pasauly ir ruošiasi į naujus žygius / asm. archyvo nuotr.
Temos: 1 Buriavimas
Asm. archyvo nuotr./
Asm. archyvo nuotr./"Ragainė II" maršrutas aplink pasaulį.

Mes su dukra labiausiai norėjome pamatyti civilizacijos nepaliestą gamtą ir daugiausiai to radome Indonezijoje. Ten ir rekomenduojame apsilankyti tiems, kas pavargo nuo prabagių kurortų. Kelionės “Ragaine II” metu aplankėme 44 šalis. Iš jų 33 buvo itin atraktyvios, jose norėjosi pabūti ilgiau, tačiau dėl laiko ir finansų stokos nepavyko. Tai Ramiojo vandenyno salos: Vanuatu, Tongos karalystė, Kuko salynai, Australija, pasaulio perlas – pietryčių Azija ir Indonezija, kuri yra mažiausiai paliesta vakarietiško turizmo.

Man įdomiausias buvo Komodo salynas, tai unikali pasaulio vieta, kur dar yra išlikę vieninteliai pasaulyje Komodo drakonai – trijų metrų ilgio driežai. Tik dabar suvokiame, kokie tada buvome drąsūs vaikštinėdami negyvenamoje saloje kartu su šiais padarais.

Mano patarimas, kiekvienam, besileidžiančiam į sudėtingesnę kelionęm labai paprastas: prieš kelionę atlikti namų darbus. Tai yra, išanalizuoti plaukimo maršrutą, panaršyti buriuotojų forumuose internete, ten daugybė informacijos. Mes, deja, tai darėme kelionės metu, nes labai norėjome kuo greičiau išplaukti, tad uostuose pripuolę prie interneto ieškodavome įvairios informacijos.

Asm. archyvo nuotr./A.Varnas žvejoja tuną.

Taip pat būtina pasiruošti bendrauti su pasaulio buriuotojais. Su jais kasdien susitinki vandenynuose ar uostuose, bendrauji radijo pagalba, daliniesi informacija. Indijos ir Ramiajame vandenyje yra jachtų sąšaukos, kurios plaukia drauge. Tas bendravimas ir lėmė, kad neįkliuvome piratams į rankas, mus lydėjo kariškiai. Svarbu nuo tos buriuotojų bendruomenės neatsilikti.

Dabar labai rimtai galvoju plaukti į antrą tokią kelionę, gyventi vandenynuose, plaukioti nuo salos iki salos. Planuojame su žmona kokiems 5-6 metams vėl išplaukti į pasaulį. Dar tiek liko nepamatyta! Plauksiu į pietryčių Aziją. Noriu aplankyti Pietų Korėją ir Japoniją. Tose šalyse, kuriose vyrauja budizmas, yra pakankamai saugu ir ten jautiesi labai jaukiai. Supratau, kad kiekvienas lietuvis buriuotojas gali keliauti ir pamatyti pasaulį ir nereikia „milijonų“, tik noro ir tų lėšų, kurias gauname Lietuvoje, jų pakanka.