Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Draudikai nusprendė apmokėti Tailande į avariją patekusio Jokūbo Laukaičio gydymo išlaidas

Keliautojų bendruomenę savaitgalį sujaudino žinia apie 22-ejų Jokūbo Laukaičio nelaimę Tailande. Vaikinas pasaulį aktyviai maišo nuo 2013-ųjų – gyvendamas „ant lagaminų“ Jokūbas jau pabuvojo keliose dešimtyse šalių ir niekur nebuvo patyręs jokių didesnių eismo įvykių. Tačiau praėjusią savaitę Pukete į jį, važiuojantį motociklu, kaktomuša rėžėsi neblaivių vyrų vairuojamas motoroleris.
Jokūbas Laukaitis Balio saloje (kairėje) ir Tailande po avarijos
Jokūbas Laukaitis Balio saloje (kairėje) ir Tailande po avarijos / Asmeninės nuotr.

Po šios avarijos J.Laukaitis atsidūrė ligoninėje, kur jį teko operuoti. „Niekada nebuvau arčiau mirties, nei buvau atsidūręs šią savaitę“, – taip savo žinutę draugams ir sekėjams „Facebook“ tinkle sekmadienį pradėjo keliautojas.

Pirmadienį 15min jis sakė, kad operacija buvo sėkminga – šiuo metu jis sveiksta. Gydytojų prognozės optimistinės.

„Dabar jaučiuosi gerai. Dar sunkiai valgau, bet jau galiu pilnai atmerkti akį ir kiekvieną dieną situacija vis gerėja. Gydytojai sakė, kad operacija praėjo be komplikacijų, tad per 3–4 savaites turėtų viskas gražiai sugyti. Dar nusiskėliau dantį, tai jį susitvarkysiu ir bus puiku“, – pasakojo J.Laukaitis.

J.Laukaičio motociklas po avarijos
Asmeninė nuotr./J.Laukaičio motociklas po avarijos

Operacija ir visos kitos gydymo išlaidos lietuviui kainavo 9 850 JAV dolerių. Susisiekus su draudimo įmone paaiškėjo, kad šią sumą vaikinas turės padengti iš savo kišenės.

„Remiantis Kelionių draudimo Taisyklių Nr. 061 42.3 punktu nedraudžiamieji įvykiai ir neapmokamos išlaidos yra: „užsiimant pavojinga gyvybei veikla ar sportu. Šiame punkte vartojama sąvoka „pavojinga gyvybei veikla ar sportas“ apima važiavimą motociklu, keturračiu motociklu, motoroleriu, kalnų dviračiu, kelionės dviračiu <...> nepriklausant nuo to, ar tai yra individualus užsiėmimas, ar laisvalaikio ir/ar bet kokio kito laiko praleidimo forma, ar organizuoti užsiėmimai, treniruotės, varžybos, – teigiama J.Laukaičiui atsiųstame draudimo kompanijos „Falck Lietuva“ laiške. – Apgailestaujame, tačiau šiuo atveju Jūsų patiriamų medicininių išlaidų dengti negalime.

Susimokėję už suteiktas medicinines paslaugas ir grįžę iš kelionės su visais originaliais gydymo įstaigos dokumentais, sąskaitomis bei policijos pažymomis galite kreiptis į draudimo žalų skyrių ir ginčyti draudimo sprendimą.“

Ši įmonė lietuvį apdraudė tarptautinės draudimo kompanijos „Gjensidige“ draudimu. „Falck Lietuva“ yra asistavimo kompanija, į kurią nelaimės atvejais pirmiausia ir rekomenduojama kreiptis nukentėjusiesiems.

Padarys išimtį ir tobulins draudimo taisykles

Tačiau pirmadienį 15min ir J.Laukaitį pasiekė džiugios žinios – draudimo bendrovė persigalvojo ir sutinka apmokėti lietuvio gydymo išlaidas.

„Draudimo paketas, kurį buvo įsigijęs Jokūbas, nesuteikia draudimo apsaugos tuo atveju, kai vairuojamas motoroleris. Tačiau realios situacijos paskatina mus nuolat peržiūrėti savo veiklą ir teikiamas paslaugas. Šis įvykis mums padėjo pažvelgti į aplinkybes plačiau. Žmonės keliauja vis toliau, praleidžia užsienyje daugiau laiko, todėl ne visuomet pakanka standartinio draudimo paketo. Šiuo metu tobuliname kelionių draudimo taisykles ir tikime, kad jos klientams bus naudingos, – sakė Gytis Matiukas, „Gjensidige“ Žalų direktorius. – Atsižvelgdami į tai, priėmėme sprendimą padaryti išimtį ir atlyginti Jokūbo patirtas medicinos išlaidas. Iš karto apie tai informuosime ir jį, linkėdami kuo greičiau pasveikti.“

Motorolerį vairuoti Tailande gali bet kas?

J.Laukaičio istorija sulaukė atgarsio ir keliautojų bendruomenėje. Socialiniuose tinkluose diskutuojama apie tai, kokį draudimą reikėtų rinktis, ruošiantis į Tailandą.

Daugelis turistų, vykstančių į šią Pietryčių Azijos valstybę, užsiliūliuoja informacija apie daugybę lankytinų vietų, pramogų, taip pat žemas paslaugų, būsto nuomos kainas. Tačiau būtent ši šalis yra viena nesaugiausių eismo dalyviams – Tailandas jau daug metų yra antra šalis pasaulyje pagal žuvusių keliuose skaičių.

Taip iš dalies yra dėl to, jog oficialių kelių eismo taisyklių paiso maža dalis eismo dalyvių. Pavyzdžiui, nors oficialiai, norint vairuoti Tailande itin populiarius motorolerius, reikia turėti šioje šalyje galiojantį tarptautinį vairuotojo pažymėjimą, nemaža dalis vairuotojų juos vairuoja apskritai neturėdami jokių teisių.

Tailande motoroleriais ir motociklais važinėjasi daugybė žmonių
123rf.com/ Tailande motoroleriais ir motociklais važinėjasi daugybė žmonių

Tailande jau ketvirtą sezoną kelionių vadove dirbanti Astra Petkūnaitė sakė, jog visame Tailande turistai gali išsinuomoti motorolerį neturėdami vairuotojo pažymėjimo, nes niekas neprašo pateikti vairavimo teisę liudijančio dokumento.

„Dėl to gatvėmis važinėja daug nepatyrusių vairuotojų, kurie, atostogų metu būna itin atsipalaidavę, ir pamiršta apie atidumą ir saugumą. Dažnai net nedėvi šalmų, viršija leistiną greitį ar supainioja puses, nes eismas Tailande vyksta kairiąja kelio puse.

Avarijų, į kurias patenka užsieniečiai, įvyksta kasdien. Kartais poilsiautojai atsiperka tik nubrozdinimais, bet kartais tai baigiasi rimtomis traumomis, komos būsena ar net mirtimi“, – sakė A.Petkūnaitė.

Vienos Lietuvoje veikiančios kelionių agentūros klientus kelionėse po Tailandą lydinti lietuvė sakė, kad su šia kelionių agentūra vykstantys turistai yra apdraudžiami, tačiau draudimas galioja tik tuo atveju, jei vairuotojas turėjo teisę vairuoti transporto priemonę, buvo blaivus ir dėvėjo šalmą.

„Pavieniai keliautojai gali papildomai apsidrausti Tailande, tuomet draudimas padengs medicinines išlaidas. Bet ir vienu, ir kitu atveju reikia turėti tarptautines teises, nes lietuviškos negalioja. Taigi, ir draudimas tokiu atveju negalioja“, – pabrėžė pašnekovė.

Užsienio reikalų ministerijos puslapyje nurodoma, kad vietoje tarptautinio vairuotojo pažymėjimo galioja keliautojo iš anksto išsiversti dokumentai: Lietuvoje išduotas vairuotojo pažymėjimas su vertimu į tajų/anglų kalbą ir patvirtintas notaro bei URM, Tailando konsulate. O dar geriau - turėti dokumento galiojimo patvirtinimą iš Tailando ambasados.

Tiesa, pradėjus domėtis, kokį draudimą rinktis važiuojant į Tailandą, kur motoroleris – viena populiariausių ir patogiausių susisiekimo priemonių, keliautojai greičiausiai supras, jog painiau nebūna.

Didžioji dalis trumpam į šią Azijos šalį atvykstančių turistų renkasi Lietuvos draudikų siūlomus draudimo polisus. Tačiau svarbu pažymėti, jog skirtingos įmonės siūlo ir skirtingas sąlygas. Tad, jei planuojate Tailande vairuoti motorolerį, motociklą ar panašias transporto priemones, įsitikinkite, kad jūsų sutartyje yra punktas, nurodantis, jog įmonė draudžia eismo įvykius, jeigu turi teises vairuoti tokią transporto priemonę, o ne tik automobilį.

Simonos ir Tomo Kupečių nuotr./Dvynukai laukia nesulaukia, kada jiems sueis 8-eri ir galės nerti kartu su tėčiu
Asmeninė nuotr./Simona Kupetienė (viduryje) su šeima šiuo metu gyvena Tailande

Jei Tailande ketinate praleisti ilgesnį laikotarpį nei savaitė ar dvi, galbūt verta pagalvoti apie vietinį draudimą. Būtent jį pasirinko su šeima Tailande, Ban Ao Nang, Krabyje, jau ne pirmus metus gyvenanti Simona Kupetienė.

„Rimtų sužeidimų neturėjome, o visus peršalimus ir ausų uždegimus vaikams padengė jų mokykla – ten jiems yra numatytas draudimas nuo nelaimingų atsitikimų. Aš apsidraudžiau tajišku, t.y. vietiniu. Tačiau kol kas naudotis neteko“, – sakė lietuvė. Dėl draudimo pasirinkimo ji konsultavosi su pažįstama draudimo brokere.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius