-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Keliaujančiojo galvos skausmas – prarastas bagažas

Kelionės, prasidedančios lėktuvo skrydžiu, daugeliui tampa tokia pačia praktika kaip rytas, prasidedantis puodeliu kavos ar stikline sulčių. Dažniausiai tokios kelionės baigiasi begale teigiamų įspūdžių, jei kartais neatsiduriate tarp tų nelaimingųjų, kurių bagažas išskrido kita kryptimi.
Oro uostas
Dažniausiai kreipiamasi dėl vėluojančio bagažo. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 1 Draudimas

Nors skrydžių bendrovės vengia įvardinti statistiką, kasmet išmokami milijonai eurų kompensacijų rodo, kad dingstantis arba vėluojantis bagažas – opi visų oro bendrovių problema.

Kaip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Nelaimingų atsitikimų ir kelionių draudimo produktų vadovė Jūratė Gasiulienė, dėl problemų su bagažu kreipiasi apie 10 proc. jį apdraudusių asmenų.

„Dažniausiai kreipiamasi dėl vėluojančio bagažo, tačiau net šie atvejai gali gerokai sugadinti atostogas. Įsivaizduokite save, stovintį oro uoste ir suvokiantį, kad turite viso labo dokumentus, kažkiek pinigų ir drabužius, kuriuos esate apsirengęs ir jau senokai svajojote pakeisti švariais.

O jei atskridote tiesiai į dalykinę konferenciją, kur jums žūtbūt reikalingas kostiumas, bet neturite net dantų šepetėlio?“, – situaciją iliustruoja J.Gasiulienė.

Tokiu atveju svarbu atsiminti: jei drausdamasis kelionių draudimu kartu esate apdraudęs ir bagažą, yra galimybė įsigyti būtiniausius daiktus (aprangą, avalynę, higienos reikmenis, nuolatinio naudojimo vaistus), kuriuos kompensuos draudimo bendrovė pagal pateiktus mokėjimo dokumentus, iki kol jums bus grąžintas vėluojantis bagažas.

Didžiausias pavojus prarasti bagažą arba jo nesulaukti laiku būna tuomet, kai skrendama jungiamaisiais skrydžiais su persėdimu į kitą lėktuvą. Kaip byloja statistika, net 49 proc. atvejų nutinka, kai bagažas pasiklysta ar yra prarandamas, nes jis neperkeliamas į kitą lėktuvą.

16 proc. atvejų bagažas lieka oro uoste, 13 proc. – klaidingai išspausdinamas bagažo bilietas, 8 proc. – atvykus į oro uostą, bagažas nenugabenamas prie konvejerio, 7 proc. – ant bagažo užkabinama neteisinga etiketė, 6 proc. – kai bagažas negabenamas dėl muito arba svorio neatitikimo ir 5 proc. atvejų, kai bagažas netinkamai surūšiuojamas iškrovimo skyriuje.

Pagal skrydžių taisykles prapuolus bagažui keleiviai turi kreiptis į juos skraidinusią oro bendrovę, kuri arba suras pradingusį bagažą, arba kompensuos nuostolius.

„Tačiau, ypač skrendant pigių oro linijų skrydžiais, nereikia tikėtis, kad visa ši procedūra bus sklandi ir jūs greitai gausite kompensaciją“, – pasakoja „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Nelaimingų atsitikimų ir kelionių draudimo produktų vadovė.

Pasak pašnekovės, lietuviai keliauja vis daugiau, tačiau bagažo draudimas mūsų šalyje dar nėra toks populiarus, kaip, tarkime, Latvijoje, kur bagažą papildomai apdraudžia beveik 90 proc. kelionių draudimu besidraudžiančių asmenų.

Šis draudimas nėra brangus. Be to, jei būsite apsidraudę, net vėluojant bagažui draudimo bendrovė skubiai išmokės sumą, kuri būtina bent jau svarbiausiems dalykams įsigyti. Tad jausitės saugesnis, kol sulauksite bagažo ar kompensacijos už dingusius daiktus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius