Konkursas „Šauniausias dviračių maršrutas“. Justiniškės-Vingio parkas-Centras-Valakampiai-Justiniškės - ir sportui, ir pramogai

Siūlydamas savo dviračių maršrutą, skaitytojams noriu pažymėti, kad protingas, saikingas, reguliarus važiavimas dviračiu, stebint savo širdies ritmo dažnį, matant sunaudojamų kilokalorijų kiekį, tikrai gerina žmogaus sveikatą, širdies, kvėpavimo ir kraujagyslių sistemas. Progresą įžvelgti nesudėtinga kiekvienam – po keleto mėnesių reguliaraus važiavimo dviračiu, žmogaus širdies ritmo dažnis ramybės būsenoje yra retesnis, širdis daug greičiau atsisgauna po krūvių. Tai yra puiki prevencija nuo depresijos bei peršalimų netgi niūriomis, lietingomis dienomis.
Gamta
gamta vazinejat dviraciu / Andriaus Dambrausko nuotr.

Taigi konkursui norėčiau pateikti savo kombinuotą dviračių maršrutą, kuris yra įvairiapusis ir gerina tiek ištvermę, tiek jėgą, nes vienoje dviračio maršruto atkarpos dalyje Vilniaus Vingio parke yra treniruojamasi su svoriais atvirame ore. Nuvažiuojama apie 40 kilometrų, o treniruotės metu man pavyksta sudeginti nuo 2500-3000 kilokalorijų per 3-4 valandas.

Konkurso, kuriame galite laimėti dviratį, taisykles sužinokite paspaudę čia.

Taigi, iš pradžių išvardinsiu kokias pagrindines priemones reikėtų turėti: tvarkingas dviratis, pulsometras (širdies ritmo monitorius), judesių nevaržanti apranga, šalmas, pirštinės, ausinukas su jūsų mėgstama muzika. Taip pat naudinga turėti kuprinę, atsarginę kamerą ar kameros klijavimo komplektą padangos pradūrimo atvejui, mineralinio vandens, nedidelį rankšuostį. Aprangą reikėtų rinktis pagal oro sąlygas bei metų laiką.

Andriaus Dambrausko nuotr./Autorius

Startuojame iš Vilniaus Justiniškių mikrorajono dviračių taku, einančiu Justiniškių gatve. Pasiekę Spaudos Rūmus, važiuojame link Laisvės prospekto, sukame link Narbuto gatvės ir leidžiamės nuo vadinamojo „Mėnulio kalno“. Prieš kalno pabaigą, sukame į dešinę ir pro miškelį išvažiuojame į Žvėryno mikrorajono Blindžių gatve, kuri už keleto sankryžų susijungia su Vingio parku.

Važiuojame į Vingio parką ir ten turime įveikti vieną didžiulį ratą, kuris sudaro apie 4 km. Tada grįžtame prie Žvėryno tilto ir važiuojame į Vingio parko „sveikatingumo taką“. Viduryje miško yra įrengta sporto aikštelė su iš rąstų pagamintomis „štangoms“, „hanteliais“, lygiagretėmis ir skersiniais. Atsižvelgiant į tai, kad jau esame gerokai apšilę nuo važiavimo dviračiu ir mūsų energijos sąnaudomis organizmas pradeda deginti riebalus, darome lengvą mankštą, kuri susideda iš bazinių pratimų pagrindinėms raumenų grupėms.

Andriaus Dambrausko nuotr./Sporto aikatelė
Andriaus Dambrausko nuotr./Sporto aikštelė

Atliekame keletą spaudimo priėjimų gulint siauru bei plačiu paėmimu, prisitraukimų plačiu bei siauru paėmimu, keletą įtūpstų serijų, pratimų pilvo presui, pakabame ant skersinio, tokiu būdu pratempdami stuburą. Atlikę šią mini mankštelę bei giliai pakvėpavę grynu oru, atsigaiviname mineraliniu vandeniu arba gėrimu, turinčiu savyje angliavandenių ir vėl šokame ant dviračio.

Andriaus Dambrausko nuotr./Autorius sporto aikatelėje
Andriaus Dambrausko nuotr./Autorius sporto aikštelėje

Vingio parko „sveikatingumo taku“ išvažiuojame link estrados ir važiuojame „Draugystės“ viešbučio link. Prieš viešbutį, ties karių kapinėmis sukame į kairę ir Geležinio Vilko bei Goštauto gatvės šaligatviais išlendame prie LR Seimo. Važiuojame Gedimino prospektu, dviračių taku, galime kur nors sustoti išgerti kavos ar natūralių sulčių. Ties Katedros aikšte dviračių taku per Mindaugo tiltą išvažiuojame link Olimpiečių gatvės, o nuo jos turime puikią dviračių takų atkarpą, vedančią iki pat Valakampių. Joje galime tikrai iš peties padeginti kalorijas, nes čia nėra automobilių bei galima palaikyti pastovų greitį, širdies ritmą ir grožėtis Neries pakrantės vaizdais, gamta.

Važiuojame apie 8 km šiuo taku ir kai pamatome Žirmūnus su Antakalniu jungiantį tiltą, miško takeliais kylame ant tilto ir miname link pirmo Valakampių pliažo. Atvykę į Valakampių pliažą vasaros metu galime pasideginti bei išsimaudyti, paskanauti pieno kokteilių šalia esančioje kavinėje, pasigrožėti gamta, paklausyti muzikos.

Andriaus Dambrausko nuotr./Dviratis

Taigi, įveikėme pusę savo dvirčių maršruto, todėl turime atlikti raumenų tempimo pratimus, pailsėti bei kaupti jėgas grįžimui. Pailsėję ir atgavę jėgas kartojame maršrutą atvirkštine tvarka. Išskyrus tai, kad grįždami leidžiamės į Neries krantinę ir važiuojame ja iki pat miesto centro, pasiekiame VPU, kylame į Žvėryno mikrorajoną bei Latvių gatve važiuojame mano jau minėtu maršrutu.

Reziumuojant galiu pasakyti, kad šį maršrutą galima įveikti pakankamai saugiai, nes visur yra dviračių takai, nuo dviračio nulipti tenka  tik ties Gedimino prospekto gatvelėmis, bet tai tikrai nesudėtinga. Du ar trys tokie išvažiavimai per savaitę yra gera kūno svorio reguliavimo priemonė, nes jei prie viso to dar laikysimės neigiamo energetinio balanso (mažiau suvalgysime nei sudeginame) dietos, svoris kris, ištvermė didės. Norintiems deginti riebalus, rekomenduoju prieš važiavimą vartoti maisto papildą – l-carnitiną. Tad linku sėmės ir gero kelio ant dviejų ratų.