Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

75-erių šiaulietė Kotryna Valentina Ežerskienė: „Kol Dievas laikys, tol sporto tikrai nemesiu“

Kotryna Valentina Daugintytė-Ežerskienė
Artūro STAPONKAUS nuotr. / Kotryna Valentina Daugintytė-Ežerskienė
Šaltinis: „Šiaulių naujienos“
0
Skaitysiu vėliau
A A

75 metų šiaulietė Kotryna Valentina Daugintytė-Ežerskienė paneigė mitą, kad amžius sporte yra svarbus. Moteris nepaiso greitai bėgančių metų: sportuoja, plaukia, dalyvauja žygiuose ir savo sportiniais pasiekimais stebina ir džiugina ne vieną triskart už save jaunesnį.

– Kada pradėjote sportuoti?

– Kaip sportininkė save realizuoti pradėjau 1957 metais, kai atėjau dirbti į ligoninę slaugytoja. Tai buvo tarybiniais metais ir nuo tada pradėjau dalyvauti įvairiose spartakiadose.

Dalyvauti sportinėse varžybose iš pat pradžių bijojau, nes tuometinė valdžia buvo griežta: mano abu tėveliai kaip politiniai kaliniai buvo išvežti iš Kretingos, kur gyvenome, į tremtį, o aš vargšė našlaitė atsidūriau Šiauliuose.

Dalyvauti sportinėse varžybose iš pat pradžių bijojau, nes tuometinė valdžia buvo griežta: mano abu tėveliai kaip politiniai kaliniai buvo išvežti iš Kretingos, kur gyvenome, į tremtį, o aš vargšė našlaitė atsidūriau Šiauliuose.

Šiauliuose mane dar nepilnametę priėmė dirbti į ligoninę slaugytoja. Tuo metu ir pradėjau aktyviai užsiiminėti sportu, taip pat dar vakarais mokiausi. Pirmasis mano treneris buvo Povilas Ivanovas, treniravausi ir pas amžinatilsį trenerį Vėževičių.

Daug buvo trenerių per tiek metų, o paskutiniu galiu pavadinti iš Klaipėdos atvažiavusį trenerį Vytautą Leskauską.

Galiu teigti, kad pas jį sužibėjau. Net mane sportiniai rezultatai labai džiugino – nežinau, ar čia laikas toks buvo, ar atmosfera, o gal nusiteikimas ir ryžtas padėjo.

– Kokiose sporto šakose save realizavote?

– Tik pradėjusi sportuoti pasirinkau lengvąją atletiką ir tai liko mano sporto šaka. O pastaruoju metu daugiausia laksčiau maratonus. Ši sporto šaka yra įtraukta į olimpines žaidynes. Klasikinis maratonų nuotolis yra 42 km 195 m. Istorija pasakoja, kad graikų karys Filipidas atbėgo iš Maratono miestelio į Graikijos sostinę Atėnus pranešti apie graikų pergalę prieš persus ir vos pranešęs žinią numirė. Buvo išmatuota, kad karys atbėgo 42 kilometrus ir po šio įvykio graikų kario garbei ilgų nuotolių bėgimas pavadintas maratonu.

Bėgti maratoną tapo labai populiaru visame pasaulyje, juo susidomėjo ir vyrai, ir moterys. Ir aš taip pat esu tarp maratono gerbėjų. Iš viso esu nubėgusi 9 maratonus. Didžiausias mano pasiekimas – iškovotas sidabro medalis Briuselyje, kur nubėgusi pusę maratono – 20 kilometrų – nusileidau tik norvegei.

Taip pat visą gyvenimą dalyvauju įvairiuose bėgimuose. Jų tikrai nesuskaičiuoju – buvo šimtai. Sulaukus vyresnio amžiaus, man išoperavo klubo sąnarį ir jau lakstyti taip, kaip anksčiau, nebelabai galėjau. Tačiau be sporto gyventi taip pat nepavyko, todėl pasirinkau plaukimą. Dabar iš neseniai vykusių Lietuvos plaukimo pirmenybių parsivežiau tris aukso medalius.

Tik pradėjusi sportuoti pasirinkau lengvąją atletiką ir tai liko mano sporto šaka. O paskutiniu metu daugiausia laksčiau maratonus.

Šiauliuose vykusiose veteranų plaukimo varžybose 100 ir 200 metrų rungtyse taip pat laimėjau du aukso medalius – plaukiau laisvu stiliumi ir nugara. Gerai plaukti, kad galėčiau dalyvauti varžybose, nusprendžiau išmokti pati. O mano dukra yra plaukimo trenerė, bet ji gyvena Kaune, o aš čia, Šiauliuose, todėl viską išmokau savarankiškai.

Taip pat dar priklausau sporto veteranų klubui, ten užsiiminėjame įvairia sportine veikla: žaidžiu smiginį, krepšinį. Man labai gerai sekasi mėtyti baudas. Tai įrodžiau Palangoje vykusiame turnyre, kur laimėjau  aukso medalį, nes iš 10 pataikiau 9 baudas.

– Kokia tokios geros savijautos paslaptis?

– Nors man jau 75 metai, esu labai judri. O mano gyvenimo šūkis: judėsi – gyvensi, nejudėsi – bus viskas. Visada turiu viską matyti, žinoti, krutėti, judėti, kaip koks spirgas. Visur einu virsdama. Šalta ar karšta, lyja ar nelyja – tai man visiškai nesvarbu.

Tie vyresnio amžiaus žmonių dejavimai, kad viskas blogai, nėra sveikatos, blogos gyvenimo sąlygos, juo pačius gniuždo, nes iš tikrųjų tikrai nėra taip blogai. Pavyzdžiui, mūsų veteranų sporto klube mes visi susirinkusieji esame pagyvenę žmonės, turime sportininkę, kuriai 81 metai, tačiau laimės, sveikatos ir entuziazmo mums tikrai netrūksta.

Svarbiausias mūsų tikslas – judėti ir neužsisėdėti vienoje vietoje. Dabar į veteranų sporto klubą yra atėjusios tokios dvi jaunos moteriškės (joms – tik po 45 metus). Tai mes joms ir sakome, kad užsiiminėtų aktyvesniu sportu, nes tokios jaunutės tik žvygauja atėjusios.

Esu pasiryžusi, kol Dievas laikys, tol sporto tikrai nemesti. Judėsiu, nepasiduosiu ir visiems to linkiu. Aktyvus gyvenimo būdas – pagrindinis žmogaus gyvenimo variklis.

– Gal ir sveikai maitinatės?

Nors man jau 75 metai, esu labai judri. O mano gyvenimo šūkis: judėsi – gyvensi, nejudėsi – bus viskas. Visada turiu viską matyti, žinoti, krutėti, judėti, kaip koks spirgas. 

– Aš tikrai nesilaikau jokių ypatingų dietų. Mano gerai fizinei formai ir savijautai kažkiek padeda ir pats organizmas bei genai, nes iš tikrųjų aš labai normaliai valgau. Aišku, bulvių neryju, nes bulvėmis anksčiau gi vien kiaules penėdavo. Daugiausia valgau ryžius, visokias kruopas – jos man labai patinka. Neatsisakau ir mėsytės, ir varškės, ir pieno. 

Negaliu žiūrėti, kaip kiti save kankina, kad numestų svorio. Taip aš tikrai nedarau. Gal turiu tik tokią taisyklę, kad visada valgau tuo pačiu laiku. Tik kartais pasitaiko, kad pietus tai vėliau, tai anksčiau pavalgau – kartais 15-ą, kartais 16 valandą.

O mano vakarienė būna visada lengva. Tiesiog atsigeriu kavytės ar arbatėles, kartais kefyro, nes jis yra labai sveika. Dar susitepu kokį sumuštinį su juoda rupia duonele. Svarbiausia, kad skrandis visada dirbtų. Negalima savęs kankinti ir alinti.

Baisu, kai visos tos gražuolės kankinasi dėl svorio, kartais net miršta nuo to. Tai ne gyvenimas, o  absurdas, kankynė kažkokia. Aukoti savo sveikatą tam, kad į tave gražią pasižiūrėtų, yra didžiausia nesąmonė.

– Kokia dar veikla užsiimate?

Jei tėvynei iškils pavojus, mes esame pasiruošę ją ginti. Mūsų karo sąjungos nariai gali būti puikus užnugaris, vežti sužeistuosius ir panašiai. Galime net kaip partizanai kariauti. Turiu ir uniformą, ir visa kita.

– Nuo pat laisvos Lietuvos laikų esu savanorė, dalyvavau visuose Lietuvos pasipriešinimuose, kur tik reikėjo, ten ir ėjau, ir dabar, jeigu reikės, eisiu. Aš esu kaip ir karė, nes kai Lietuva atgavo nepriklausomybę, tapau savanorių sąjungos nare. Mūsų, pagyvenusių žmonių, ten yra apie 5 tūkstančius.

Jei tėvynei iškils pavojus, mes esame pasiruošę ją ginti. Mūsų karo sąjungos nariai gali būti puikus užnugaris, vežti sužeistuosius ir panašiai. Galime net kaip partizanai kariauti. Turiu ir uniformą, ir visa kita. Esu net pernai gavusi už nuopelnus Tėvynei Didįjį Komandoro ordiną.

Tarybų Sąjungos laikais buvo tokia sąjunga įkurta grynai kariniais tikslais. Ten mokė plaukimo, granatų mėtimo, bėgimo ir šaudymo. Visus šiuos mokymus praėjau, moku greitai bėgti, granatą sviesti, šaudyti atsiklaupus iš 50 metrų, dirbti su neštuvais. Kariškai esu visiškai pasirengusi.

Taigi be sportinės veiklos dar esu kariškė. Taip pat turiu medikės išsilavinimą. Todėl manau, kad galėčiau dirbti bet kur ir būti daug kur naudinga.

Dar vienas mano pomėgis – vaikščioti partizanų keliais. Šiose partizanų kelių eitynėse gali dalyvauti kas tik nori, eina ir moksleiviai, ir studentai. Neseniai ir aš ėjau 50 kilometrų. Mums, dalyviams, 22 valandą davė startą, tai keliavome per kažkokias pievas, miškus. Viename tokiame gražiame kaime sustojome, ten šeimininkė davė mums pavalgyti, tada atsirado dar daugiau jėgų ir ryžto pasiekti tikslą.

Po šios stotelės iki finišo buvo likę apie 20 kilometrų, kuriuos įveikėme apie pusę septintos ryto finišavę vienoje Radviliškio mokykloje. Jau esu dalyvavusi dviejuose tokiuose žygiuose, o kai spalio mėnesį vyks dar vienas, būtinai dalyvausiu.

„Šiaulių naujienos“
Komentarai
Temos Šiauliai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką