Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lenktynės baigėsi, lenktynėms jau ruošiamasi

Lenktynės
aldo Jaručio ir Andriaus Milerio nuotr. / Lenktynės
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prieš dvi savaites Palangoje finišavo „Promo Sporto“ surengtos jubiliejinės, dešimtosios „Omnitel 1000 km. lenktynės“. Šiemet jos buvo įtrauktos ir į Lietuvos 1000-mečio renginių sąrašą.

Lenktynių įspūdžiai dar gyvi sportininkų, komandų vadovų, organizatorių ir žiūrovų atmintyje. Daugelio nuomone, sunkmečiu surengtos lenktynės pranoko lūkesčius ir pilnai pateisino joms skirtus skambiausius epitetus.

Varžybų apsaugą užtikrinusių tarnybų apskaičiavimu per visas lenktynių dienas apsilankė apie 80 000 žiūrovų, o varžybų finišą ir renginį vainikavusį koncertą, kurį tiesiogiai transliavo LNK, žiūrėjo per 10 000 žmonių. Ši transliacija tapo žiūrimiausia visų šalies televizijų dienos laida.

Kai šalia trasos tiek aistruolių, ir sportininkai jaučia ne tik ypatingą malonumą, bet ir pareigą pademonstruoti visą savo meistriškumą ir nenuvilti jų lūkesčių.

Iš varžybas pradėjusių 52 komandų, kurių sudėtyje buvo 161 sportininkas, finišą pasiekė 44. Vien per tvankų „Omnitel 1000 km. lenktynių“ šeštadienį visos komandos kartu sudėjus lenktynių trasa nuvažiavo 37 848 kilometrus. Daugiausia – 1000 arba visus 334 trasos ratus – lenktynes laimėjusi „Snoras Client Team“ su „Ferrari F430 Challenge“.

956 km. (319 ratų) su specialios konstrukcijos „Adampolis Luego Kit car“ įveikė „Bauer Racing“, iškovojusi antrąją vietą, o tretieji prizininkai, „Rimo“ ekipos sportininkai su dyzeliniu „BMW 330“ atsiliko nepilnais trim kilometrais.

Mažiausia, tik 111 kilometrų arba 37 ratus dėl sugedusio „Volkswagen New Beetle RSI“ sukorė „222“ komandos lenktynininkai.

Greičiausiai - per 1 min. 22, 188 sek. - vieną 2994 metrų ilgio ratą varžybų metu apsuko vienais pagrindinių favoritų laikyta „Oktanas Racing“ ekipa, kurios sportininkai vairavo „Porsche 997GT3“. Dėl variklio gedimo anksti ginklus sudėję šios komandos vyrai galėjo guostis už šį pasiekimą jiems atitekusiu LASF specialiu prizu.

Daug kilometrų komandos įveikė ir treniruočių bei kvalifikacinių lenktynių metu. Per visas varžybų dienas 52 ekipos sunaudojo 16 580 litrų „Verva“ degalų.

Daug emocingesni nei sausa, tegu ir iškalbinga statistika, pačių sportininkų bei lenktynes stebėjusių žmonių atsiliepimai apie įvykusį renginį.

„Belgijoje į visas metų lenktynes susirenka tiek žiūrovų, kiek jų Vytauto gatvėje buvo vien per lenktynių atidarymą, - atsisveikindamas kalbėjo šios šalies „KS Motorsport“ ekipos narys Benny Smetsas. – Nė nesapnavome Lietuvoje rasti tokio aukšto lygio renginį, todėl kitąmet laukite viso kelto sportinių mašinų ir komandų iš Belgijos, nekalbant apie mus pačius, sieksiančius Palangoje revanšo.“

Per žingsnį nuo garbės pakylos trečiojo laiptelio likę belgai prisipažino padarę vienintelę klaidą vairavę tik dviese. Jų manymu, trys lenktynininkai - optimalus variantas, nes lenktynių trasa tik iš pažiūros atrodo nesudėtinga, tačiau reikalaujanti daug fizinių jėgų. Bet, pasak svečių, visus vargus atperka nuostabūs žiūrovai, tarp kurių per trumpą laiką atsirado ir daug tik šiose lenktynėse Lietuvoje debiutavusios „Ginetta G50R“ fanų.

Kartu su Jonu Gelžiniu antrą kartą paeiliui šias lenktynes laimėjęs „Snoras Client Team“ narys Aleksejus Vasiljevas ir jiems pirmą kartą talkinęs Ilja Burenko užtikrino, jog Palanga – jau įtraukta į kitų metų jų varžybų grafikus. Neatmetama ir „Spyker“ dalyvavimo galimybė, nes praeitų metų nugalėtojai labai nori vėl atvykti į Lietuvą.

„Lenktynės parodė, kad joms būtina kruopščiai rengtis visus metus, o šiemetinę nesekmę mes kompensuosime kitąmet“, - kalbėjo svečiai iš Lenkijos, daugkartinis šios šalies čempionas Maciejus Marcinkiewiczius ir Pawelas Potockis. Beje, atsarginėms dalims jie buvo pasirengę panaudoti iš Vilniaus į Palangą nuvairuotą „Topo Centro“ „Porsche“ automobilį, tačiau ir ši įžvalga lenkams nepadėjo.

Nepaisant užimtų gana kuklių vietų lenktynėmis džiaugėsi ir abi jose dalyvavusios Anglijos komandos, pasižadėjusios ne tik sugrįžti čia kitiemet, bet ir pagausinti šios šalies sportininkų gretas.

„Geri atsiliepimai apie renginį – didžiausias atpildas organizatoriams ir kartu savotiška paskata dar kilstelėti aukštyn jo kokybės kartelę, - sako vienas „Omnitel 1000 km. lenktynių“ organizatorių, „Promo Sporto“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Juolab, kad kitomis lenktynėmis pradėsime rašyti jų antrojo dešimtmečio istoriją. Taigi, iki susitikimo Palangoje kitų, 2010 metų liepos 14-17 dienomis“.

Komentarai
Temos Palanga
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką