Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Gal desertui – įžymybę?..

Evelina Anuskauskaitė
Mariaus Žičiaus nuotrauka / Evelina Anusauskaitė ir Leonardas Pobedonoscevas
Šaltinis: „Žmonės“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Garsių veidų ir vardų galia magiška. Jie reklamuoja, mes – perkame. Svajojame su vienais susidraugauti, su kitais susidaužti taurėmis. Svetur tas seniai legalu: sąskaita su daug nulių – ir tuo užsiimantys žmonės kaipmat parūpins geidžiamą herojų. Lietuvoje pristatyta šio verslo pirmoji kregždė – agentūra „Celebrity Lithuania“.

Ji, žadama, padės pasirinkti vietos žvaigždes reklamoms, vakarėliams, autografų dalyboms ir privačioms šventėms. Smalsu, už kiek Mantas Petruškevičius ar Inga Stumbrienė važiuotų į, tarkim, ponios Zitos gimtadienį Mažeikiuose?

Kaip užsisakyti užsienio žvaigždę vakarėliui, nesunkiai galima rasti internete. Patarimai paprasti: paklausti savo svečių, kurią garsenybę norėtų matyti šventėje, sudaryti sąrašą ir kreiptis į žvaigždžių ar talentų užsakymų agentūrą. Trūksta fantazijos ar nesekate karščiausių pramogų pasaulio naujienų? Agentūrose sudaryti teminiai sąrašai – nuo muzikos grupių iki komikų, kurie galėtų pralinksminti jūsų svečius privačiame ar įmonės vakarėlyje, mugėje, parodoje, konferencijoje. Ar kur ten jums dar gali prireikti Eltono Johno arba Whoopi Goldberg?! Užpildžius užsakymo formą tiesiog internetu, agentai žada susisiekti per 24 valandas!

Tokiu pat būdu – užpildę anketą, turėtumėte gauti atsakymus ir iš Lietuvoje veikiančios dano verslininko Michaelo Z. Dalgaardo sumanytos „Celebrity Lithuania“. Kol kas tarp siūlomųjų ne tiek daug populiariausių, bet keliolikos asmenų sąraše – įvairovė: nuo žaviųjų Kristinos Kaikarienės globotinių Rūtos Ščiogolevaitės, Aistės Pilvelytės ir Vaidos Genytės iki aktoriaus Vytauto Rumšo jaunesniojo, galiūno Žydrūno Savicko, Ingos Stumbrienės ir Manto Petruškevičiaus.

Evaldo Vogino nuotrauka /Žilvinas Grigaitis
Evaldo Vogino nuotrauka /Žilvinas Grigaitis

Į kišenes byrės doleriai?

Užsienio agentūrų tinklalapiuose mažiausia aptikta tokių paslaugų kaina – nuo 50 tūkstančių iki 100 tūkstančių dolerių. Už tiek jums pasirodys „vienos dainos žvaigždė“ (skrydžiai ir viešbutis į kainą įtraukti). O štai už rimtos garsenybės pasirodymą gali neužtekti ir septynženklio skaičiaus. Kainos sutartinės! Į jas įeina 35–70 minučių koncertas ir trumpas pabendravimas su publika. Kadangi sukasi rimtos sumos, visada laukiama, pavyzdžiui, užsakovų iš Dubajaus – dar prieš trejus metus Madonna už du privačius koncertus šiame mieste gavo 20 milijonų dolerių. Sutarčiai tarpininkavo agentūra „Spirit International Artists“.

Privatus Eltono Johno koncertas kainuoja per 3 milijonus dolerių. Tina Turner teiksis pasirodyti už 5 milijonus (jei nebus užimta). 16 milijonų privers Barbrą Streisand skristi iki Europos. Kuklesniam vakarėliui gal užteks Anastacios ar Lizos Minnelli. Nekainuos nė milijono.

Lietuvos žvaigždžių kaina interneto svetainėje neskelbiama. To net primygtinai klausiama neišduoda ir viena „Celebrity Lithuania“ vadovų Ingrida Kazlauskaitė: „Mūsų steigėjo Michaelo pozicija tokia: jokio kainininko, nes tai – gyvi žmonės, ne prekės, kad pasakytume – jis ar ji kainuos tiek. Lemia daug veiksnių. Aš tikrai lenksiu, kad užsieniečiai papurtytų kišenes dėl Lietuvos atlikėjų, aktorių, laidų vedėjų. Pas mus juk mokama litais, o užsienyje – eurais ir doleriais. Taigi sumos bus jau kitos.“

„Celebrity Lithuania“ atstovės teigimu, agentūra nedubliuos atlikėjų vadybininkų ir neatims savo procento iš jų, o tiesiog siūlys... platesnes galimybes: „Michaelas Lietuvoje gyvena ne vienus metus, čia turi įvairių verslo kompanijų, jų padaliniai – Ispanijoje, Rusijoje, Amerikoje ir, kas be ko, Danijoje. Be to, yra vienas klasikinių automobilių klubo Lietuvoje įkūrėjų. Jis turi daug kolegų užsienyje, kurie nori įvežti į Lietuvą naują prekės ženklą, produktą, paslaugą. Taip pat skatins verslo partnerius kviestis mūsų įžymybes. Neatstumsime ir savų įmonių, bet kryptingai orientuosimės į užsienio rinkas.“

Ne tik malonumas – ir įsipareigojimai

Būtent planas eksportuoti Lietuvos įžymybes daug po pasaulį keliaujančiam, įvairiausius vakarėlius aplankančiam Žilvinui Grigaičiui skamba įtariai. Ir ne itin profesionaliai. „Kas mūsų žvaigždės užsienyje? Tarkim, dainuoti tikrai moka, bet ar gali sudominti net ne pirmo – antro – šimtuko kompanijų rinkodaros ir reklamos specialistus? Parduos žinomus veidus Lietuvoje rengiamiems vakarėliams? Gal. Užsienyje tokie dalykai dažniausiai daromi, kai pristatomos prabangos prekės – laikrodžiai, automobiliai, kvepalai, gėrimai. Tuomet sudaromi kontraktai su žymiais žmonėmis, jie dalyvauja renginiuose, tuos produktus reklamuoja. Per festivalį Kanuose ar „Oskarų“ teikimo ceremoniją žvaigždės puošiasi brangiais, bet nebūtinai pirktais ir pačių pasirinktais papuošalais, o tais, kuriuos turi dėvėti pagal susitarimą. Kiek žinau, iš lietuvių didžiausią kontraktą yra gavusi aktorė Ingeborga Dapkūnaitė, pasirinkta šveicariškų laikrodžių „Rado“ veidu Rytų Europoje ir Rusijoje.

Kita kategorija įžymybių iš užsakovų gauna ne pinigų, bet daiktų ir įsipareigoja, pavyzdžiui, tam tikro gamintojo laikrodį segėti per vakarėlius, interviu. Pasaulyje tokių užsakymų gauna kruopščiai „filtruoti“, su tam tikra tiksline grupe susiję žmonės. Aš, pavyzdžiui, esu paprašytas tam tikromis progomis dėvėti „Ralph Lauren“, „Polo“ linijos drabužius. Ir už tai gaunu, kas su kompanijomis sutarta“, – pasakoja visuomet puikiu stiliumi išsiskiriantis vyriškis ir priduria, jog gerokai nustebtume sužinoję, kokius prekės ženklus renkasi kitos mūsų įžymybės, kurių dažna už savo pinigus to leisti negalėtų.

Į repliką, kad iš šalies atrodo, tarsi lankyti vakarėlius būtų jo gyvenimo būdas, Žilvinas reaguoja neįžeidžiai: eina toli gražu ne visur, kur kviečia, o dažnai užsuka apsidairyti, ten, kur įdomu stebėti, kokios kompanijos investuoja, kokias reklamos strategijas renkasi. „Vakarėliuose turiu kitų užduočių, ne tik pasirodyti. Ir galiu pasakyti, kad Lietuvoje kokybiškų renginių tikrai nėra daug“, – sako verslininkas, kuriam vakarėlio nekokybė – pirmiausia išvakarėse, gal net su gramatikos klaidomis, siunčiamas kvietimas. Be to – masiškumas. Svetur vertinami kameriniai susiėjimai.

Evaldo Vogino nuotrauka /Mantas Petruškevičius
Evaldo Vogino nuotrauka /Mantas Petruškevičius

Į gimtadienį už tūkstantį? Ne!

Žvaigždės nuomotos vakarėliams Lietuvoje ir anksčiau. Žilvinas Grigaitis yra gavęs kvietimų juose pasirodyti už tam tikrą honorarą: „Tačiau rengėjai žino, jog už pinigus tokių dalykų nedarau. Jei renginys neatitinka mano filosofijos, neinu.“

Stilistas Mantas Petruškevičius, paklaustas apie lankymąsi renginiuose už pinigus (daug žvaigždžių, tik „ne spaudai“, pripažino tą darančios), nebijojo būti užmėtytas interneto komentatorių akmenimis ir tiesiai šviesiai išrėžė: „Taip, esu tą daręs. Ir ne kartą. Reaguoju absoliučiai normaliai. Kiti tegul šaiposi, bet aš nieko netinkamo nematau. Juk turi ruoštis, rinktis tam tikrus drabužius, šukuoseną, sugaišti gal visą dieną. Už gražius dalykus visi mokame pinigus. Todėl aplinkinių nuostaba, jog už tai įžymybėms reikia mokėti, išlenda kaip žagrė iš kišenės. Pas mus nėra tradicijos to daryti. Ir, manau, dar dešimt metų niekas nenorės mokėti. Tie žymūs žmonės nulio vietoje išstatomi. Tai, manau, nenormalu.“

Na, o asmeniniai vakarėliai? „Savęs tokiame neįsivaizduoju ir, jei manęs netenkintų kontekstas, pasiūlymo atsisakyčiau. Kažkieno gimtadienis? Tikrai neičiau už tūkstantį. Na, keletą tūkstančių turėtų kainuoti. Bet ir tai nežinau... Nepritariu nuomonei, kad viskas nuperkama už pinigus. Be to, netikiu, kad kviečiant į privačius renginius bus siūlomi dideli honorarai. Juk Lietuvoje žvaigždės – tik dvidešimtprocentinės, iki šimto procentų dar toli.“

Viena „Celebrity Lithuania“ žvaigždžių Evelina Anuskauskaitė, išgirdusi klausimą apie privačias šventes, kvatoja: „Dirbu tiek daug, kad gal kartais ištrūkti pasilinksminti nebūtų blogai? Visi klausia, ar nebijočiau. Ko? Jei vakarėlis įdomus, turi idėją, kodėl nedalyvauti? Bet jei kviestų šiaip pabūti beždžione už stiklo, tai ką aš žinau...“

„Pasaulyje išties yra toks dalykas – „perkamas draugas“, – gyvenimo ir kelionių svetur patirtimi dalijasi Žilvinas Grigaitis. – O pasaulinė garsenybė į jūsų banko, įmonės ar net asmeninį vakarėlį tikrai atvyks, jei paaukojote jo labdaros fondui milijoną. Dažnai tie dalykai nėra afišuojami, susiję su socialine atsakomybe.

Na, o grįžus į mūsų lygmenį... Kas džiaugtųsi už tūkstantį litų važiuodamas į gimtadienį kur nors Plungėje? Gal kokios pradedančios dainininkės ego tai patenkintų.“

Svajonių šalis – Rusija

Na, o kaip privatūs renginiai svetur? Yra agentūrų, kuriose galima užsisakyti oratorių, jis pasakys įkvepiančią kalbą jūsų renginyje (pavyzdžiui, Hillary Clinton, kai dar buvo senatorė. Dabar, kai yra politikė – dar ir valstybės sekretorė, ją pasikviesti sunkiau. O ir kaina pašoko). Laidų (net žinių) vedėjai, sportininkai, aktoriai, ekonomistai – vieši pasirodymai už pinigus yra jų darbo dalis. Kuo anksčiau pateikiamas klausimas, tuo kaina mažesnė ir didesnis šansas, kad žvaigždė turės laiko.
Perkami, kitaip sakant – kviečiami, visi. Tik iki kokios Paris Hilton ar Kardashianų klano narių apie tai nebuvo priimta viešai kalbėti. Paris ir Kim Kardashian mokama vien už pasirodymą renginyje. Tiems, kas turi talentą, tenka dar ir dainuoti ar vaidinti. Ir tai gerokai papildo banko sąskaitą – 45 minučių koncertas gali atnešti milijoną dolerių. 2 valandos komiško pasirodymo – 500 000. Vienai žvaigždei 25 000 sumokėta vien už tai, kad spaudė rankas išskirtinio vakarėlio svečiams. Veiksmas truko pusvalandį. O kas galėtų atsispirti pagundoms?!

Net menkiau finansiškai kotiruojamos Vakaruose žvaigždės brangiai kainuoja Rytuose. Tai yra Rusijoje. Prieš didžiąsias šventes ar oligarchų vaikų gimtadienius dainininkams ir aktoriams ateina auksinės dienos – už pasirodymus šioje šalyje mokama dosniausiai. Skandalingajai Amy Winehouse rusų magnatas Romanas Abramovičius sumokėjo 2 milijonus dolerių – kad pasirodytų jo draugės Darjos Žukovos meno centro atidaryme. Tai buvo ne vienintelis Amy koncertas šios šalies turtuoliams: pastarąjį kartą ji dainavo naujamečiame vakarėlyje vieno oligarcho namuose. 40 minučių – pusantro milijono. dolerių. Tiesa, tai dar buvo gerosiomis dienomis, kai Amy galėjo dainuoti, ne taip kaip neseniai vykusiame koncerte Belgrade, kur nulipo nuo scenos žiūrovų nušvilpta.

Jennifer Lopez dainavo Maskvoje verslininko Andrejaus Melničenkos žmonos gimtadienyje už 2,1 milijono dolerių (jųdviejų vestuvėse pasirodė pati Christina Aguilera, kuriai buvo sumokėti 4 milijonai). George Michaelas užsidirbo 3,5 milijono, pasirodęs finansininko Vladimiro Potanino privačioje šventėje.

Užsienio rinkose beveik nežinomoms Lietuvos žvaigždėms yra apie ką svajoti...
 

„Žmonės“
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką