Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nomeda ir Gediminas Urbonai dalyvauja parodoje „Kūrybinis aktas“ Norvegijoje

Hiovikodeno (Norvegija) šiuolaikinio meno centre „Henie Onstad Kunstsenter“ nuo rugsėjo 2 d. iki 2011 m. sausio 16 d. veikia paroda „Kūrybinis aktas“ (The Creative Act), kurioje dalyvauja ir lietuvių menininkų pora Nomeda ir Gediminas Urbonai.
Nomeda Marčėnaitė švyti
Nomeda ir Marius Urbonai.

Paroda, pavadinta „Kūrybinis aktas“ (programa – Archyvai kaip darbo vieta), jungia kelis meninius projektus, kuriuose skirtingais metodais kuriami pasakojimai, paremti istorine medžiaga. Ši paroda yra akivaizdus pripažinimas, jog daug menininkų atranda archyvus, kaip aktyvias meninio pasakojimo sistemas, kurias jie gali panaudoti nušviesdami tam tikrą laikmetį. Šiuo atveju turima galvoje nesena praeitis; kūrybinis aktas yra tai, kaip menininkas naudojasi istorine medžiaga, perteikdamas šiuolaikinę tikrovę, tačiau taip pat ją suvokdamas kaip darbo vietą, kurioje materializuojamas archyvų turinys.

Rengiant šią parodą, paaiškėjo, jog jos tematika apima pokarinį laikotarpį; geležiniai šaltojo karo gniaužtai, – paranoja, antagonistinė konfrontacija ir kartais keistoki, estetiški priešo įvaizdžiai, – ir po to pirmasis atšilimas apie 1984-uosius. Ši tema turi atgarsių ir šiandien, kai besikeičiantis priešo įvaizdis ir kieta tarptautinio teisingumo ranka kaip tik skatina atsigręžti į šaltojo karo laikus.

Kūrybinis aktas – tai, iš vienos pusės, susitelkimas į istoriją renkant egzistuojančią medžiagą, ir, iš kitos pusės, apsiribojimas meniniais rėmais, demonstruojant šią medžiagą. Kitais žodžiais tariant, ši paroda žvelgia į istoriją kaip į šaltinį, kuriant naujus ir galbūt poleminius jos pasakojimus.

Nomeda ir Gediminas Urbonai parodoje pristato savo naujausią instaliaciją Splitnik (2010). Kūrybinis aktas gali būti tuo pat metu ir politinis aktas, – kuris reikalingas, kad nušviestų šiandieninius ar istorinius faktus, – ir menas tėra vienas iš galimų būdų tai padaryti. Kūrybiniai ar imitaciniai metodai gali sėkmingiau atverti kelią įvairioms perspektyvoms ir diskusijoms, nei antagonistinis atmetimas ar tiesioginė konfrontacija. Daugelis Gedimino ir Nomedos Urbonų projektų yra kaip tik tokie, – jie dažnai gimsta kaip reakcija į vietos reiškinius, kylančius dėl istorinių ar politinių peripetijų, tačiau šie projektai taip pat funkcionuoja kaip koreguojanti priemonė visuotiniame kontekste.

Jų darbuose nurodomos ir juos pristatančios institucijos, ir vietos, kuriose vyko minimos akcijos ir politinės kampanijos. Medžiaga, patekusi į ekspozicijų sales, įgauna skirtingą fizinį formatą, – užsitęsusių konfliktų, kurie tampa diskusijų pavadinimu Splitnik temomis, filmai ir nuotraukos virsta dokumentais. Urbonų naudojami metodai leidžia jiems sukurti tokį politinį aktą, kuris atlieka savo estetinę funkciją meno erdvėje.

Paroda „Kūrybinis aktas“ veiks iki 2011 m. sausio 16 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius