Su „Aciety“ konkuravo animuotų filmukų kūrimo įrankis „AnimeBees“, klientų atsiliepimų sistema „Beirate“, apyrankė, su kuria galima vykdyti mokėjimus, ENHAND, programėlių kūrimo ir pardavimo debesyje sistema IDE, prezentacijų kūrimo įrankis „ThinkToolkit“ ir statistikos apie laiką kaupimo ir analizavimo įrankis „Timewise“. Vertinimo komisijai didžiausią įspūdį paliko „Aciety“.
Pamatė poreikį
Startuolio įkūrėjas Aismantas Bulanavičius sako, jog produktas kurtas pamačius poreikį. Jis pats ne vienus metus dirba šioje srityje ir pamatė problemą. „Įkurdamas kompaniją rinkoje buvau jau ketverius metus, tačiau gavau dar ne vieną pamoką ir ne kartą. Rinkos dydis siekia netoli milijono dolerių per metus. Kai kuri platformą, kuri tokiai rinkai ir skirta, reikia labai aiškiai suprasti, nuo ko pradėti. Tai ilgiausiai ir užtruko. Išbandėme keletą variantų. Galop priėjome išvadą, kad kompanijos, kurios teikia kokybišką paslaugą už pakankamai gerą kainą, neturi jokio rinkos partnerio, kuris atspindėtų jų kuriamą vertę, todėl optimalus kelias yra eiti į rinką būtent per tokias kompanijas, jas sujungiant iš pradžių į mažesnius klasterius, o po to į didesnius ir šį bendrą tinklą parduoti Vakarų pirkėjams“, – pasakoja jis.
„Aciety“ kurta daug konsultuojantis su IT kompanijų vadovais ir kol kas sulaukia teigiamų atsiliepimų. „Aismantas į mūsų komandą įneša vizionierišką mąstymą. Jis turi savo įžvalgas, kaip visi tie IT procesai turėtų veikti. Tai tikrai padeda. Aš žiūriu labiau iš verslo plėtojimo pusės ir stengiuosi orientuotis į konkrečius šios dienos mūsų IT klientų poreikius. Platformoje, manyčiau, yra sveikas balansas tarp vizionieriško požiūrio ir klientų poreikių. Mes tuos poreikius labai gerai įvardijome kalbėdamiesi su daugiau nei 30 IT įmonių vadovų. Išklausėme jų visų nuogąstavimus, lūkesčius. Sprendimą pritempėme prie to, kad dabar turime tai, ko reikia rinkai“, – teigia A. Bulanavičiaus kolega Tomas Pagirys.
Ieško milijoninės investicijos
Jauni verslininkai sako daug dėmesio skiriantys partnerių patikimumui. Į „Aciety“ platformą patekti gali toli gražu ne kiekviena IT kompanija. „Tai buvo vienas iš tų dalykų, prie kurių daug dirbome pastaruosius kelis mėnesius. Galima tai pavadinti procesų optimizavimu – kokius momentus reikia pabrėžti. Manome, kad apsibrėžėme daug svarių kriterijų, kuriuos naudodami ir pasiekėme optimalų rezultatą. Visgi tai, ką matuojame ir kaip matuojame, šiuo metu dar yra gana slapta“, – sako A. Bulanavičius.
Kaip sakau, mes be dešimties minučių su milijonine investicija. Su investuotojais jau kalbamės. Tačiau tai šiek tiek užtrunka, – sako T. Pagirys.
Griežta atranka reikalinga tam, kad IT paslaugų ieškantiems būtų siūlomi tik patikimi variantai. „Tie atrankos kriterijai nėra mūsų sugalvoti. Jie kyla iš klientų, kurie turi patirtį rinkoje. Jie patys mums pateikia savo patarimus, į ką atsižvelgti. Mano didžiausias darbas buvo susisteminti visą šią informaciją. Naudojamės patirtimi ir dviračio neišradinėjame“, – teigia T. Pagirys.
„Aciety“ ambicija didelė – tapti globalia kompanija.
„Tam kad taptume globalūs, mums reikalingos rizikos kapitalo investicijos. Mes turime platformą, išgrynintą modelį, dirbame su tiekėjais. Mums reikia sėkmės istorijų, nes visa tai, ką mūsų klientai išreiškia kaip poreikį, turi tapti įrodymais, kuriuos parodytume investavimo fondams. Tada galėtume veikti globaliai, nes šiuo metu veikiame lokaliai. Kaip sakau, mes be dešimties minučių su milijonine investicija. Su investuotojais jau kalbamės. Tačiau tai šiek tiek užtrunka“, – sako T. Pagirys.