Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ekspertas įvardijo gerų įmonių bruožus: ar jūsų tokia?

Dokumentai.
Asociatyvinė nuotr. Įmonė
Šaltinis: Lrt.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Tai, ar klaidą padaręs žmogus įmonėje, organizacijoje yra kritikuojamas, ar jo nesėkmė yra matoma kaip pamoka visai organizacijai, nemažai pasako apie jos lankstumą, gebėjimą prisitaikyti prie kintančių aplinkybių ir visuomenės pokyčių. Taip LRT.lt diskusijoje apie lyderystę kalbėjo Harvardo universiteto Kenedžio vyriausybės mokyklos profesorius Marty Linsky.

Lyderystės guru tituluojamas M. Linsky sako niekada nenaudojantis žodžio „lyderis“, nes lyderystė – tik elgsenos modelis: „Niekas neužsiima lyderyste 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę. Aš esu linkęs atskirti asmenį nuo jo savybių. Manau, tai yra svarbu.“

Pasak M.Linsky, lyderystė – tai drąsos ir valios padėti žmonėms susidurti akis į akį su problemomis, su kuriomis jie nenori susidurti, turėjimas. Tai pasakytina tiek kalbant apie šeimą, tiek bendruomenę, politiką ar verslą.

Nors daugybė žmonių, kurie manosi esantys lyderiai, tiki prigimtine lyderyste, M.Linsky įsitikinimu, lyderystės galima išmokti.

„Žmonės natūraliai nėra linkę susidurti su didelėmis problemomis. Jei prie jūsų šeimos stalo sėdinti teta turi problemų dėl alkoholio ir jau trečius metus iš eilės per šventę griūva veidu į lėkštę, paprastai visi yra linkę reaguoti taip, tarsi nieko nenutiko, užuot bandę spręsti problemą, rizikuodami kiek sugadinti šeimyninius santykius.

Tai niekuo nesiskiria nuo to, kaip šalies prezidentas bando padėti šaliai pažvelgti į akis jos didžiausioms problemoms“, – mintimis dalijasi M.Linsky.

Pasak lyderystės eksperto, tai, kad lyderiu gimstama, yra mitas. Nors daugybė žmonių, kurie manosi esantys lyderiai, tiki prigimtine lyderyste, M.Linsky įsitikinimu, lyderystės galima išmokti.

Penki siektini organizacijos bruožai

Lengvai prie aplinkybių prisitaikančios, lanksčios organizacijos bruožų yra keletas, teigia M.Linsky. Pirmiausia – jos galimybė prisitaikyti priklauso nuo to, kiek laiko užtrunka, kol apie sudėtingas problemas prabylama bendrame darbuotojų susitikime.

„Labai dažnai organizacijose visi žino apie problemas, tačiau bendruose susirinkimuose niekas apie jas nekalba, o prabyla tarpusavyje prie puodelio kavos. Laikas, per kurį problema pasiekia susitikimų kambarį, daug pasako apie organizaciją“, – sako M.Linsky.

Antras klausimas, atsakymas į kurį parodo organizacijos gebėjimą greitai prisitaikyti, – kaip darbuotojams pavyksta pasidalyti atsakomybėmis, tikina lyderystės specialistas. Organizacijos darbuotojų gebėjimas prisiimti atsakomybę už organizaciją, kaip už visumą, yra itin vertinamas bruožas.

Dar vienas daug apie įmonę pasakantis bruožas – darbuotojų galimybė spręsti patiems, tikina M.Linsky.

„Greitai prisitaikančiose organizacijoje netgi žemiausio lygmens darbuotojai skatinami priimti savo sprendimus, negalvojant „ką mano viršininkas norėtų, kad aš daryčiau“, o galvojant apie tai, kas būtų geriausia organizacijai.

Ketvirtasis kriterijus – institucionalizuotas mokymasis ir refleksija. Kai kažkas padaro klaidą, svarbu atkreipti dėmesį į tai, ar žmogus, atsakingas už tą klaidą, yra kritikuojamas, ar institucija tai mato kaip pamoką ir analizuoja klaidą, kad ji nesikartotų“, – aiškina M.Linsky.

Taip pat, pasak M.Linsky, lanksčioje organizacijoje privaloma nuosekliai investuoti į žmones, gerinti jų sugebėjimus.

„Puikioje organizacijoje visi žino, koks yra jų potencialas ir koks yra planas tai pasiekti, t.y. kaip aukštai galiu kilti organizacijoje ir ko man reikia, kad tai padaryčiau“, – pažymi diskusijos dalyvis.

Lrt.lt
Komentarai
Šioje istorijoje Ekspertas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką