Manoma, kad ši sutartis išjudintų trąšų pirkimą kitose šalyse ir leistų atsitiesti trąšas kraunančioms uosto bendrovėms.
Dėl kokio kiekio trąšų „Belaruskalij“ gamykla pasirašys sutartį su Indija, dar neįvardijama, tačiau manoma, kad metinis kiekis gali siekti 1,5 mln. tonų, penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios.“
Gamykla dar neturi sutarties ir su Kinijos pirkėjais, šių metų pradžioje buvo planuota, kad trąšų eksportas į šią šalį sieks apie 1 mln. tonų.
Birių krovinių terminalo (BKT) generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas sako, kad trąšų eksportas į Indiją Klaipėdai būtų parankus ir tuo, kad į šią šalį plaukia maždaug 30 tūkst. tonų talpos laivai ir juos galima visiškai pakrauti, o į Kiniją vyksta daugiau nei dvigubai didesnio tonažo laivai, kurių dėl per mažo Klaipėdos uosto gylio negalima visiškai prikrauti.
Iš buvusių pagrindinių trijų „Belaruskalij“ kalio trąšų gabenimo uostų trąšas šiemet krauna tik Klaipėdos uostas (KLASCO ir BKT), baltarusiai atsisakė Ventspilio ir Nikolajevo uostų paslaugų.
Atsigavimo trąšų rinkoje BKT tikisi jau rugpjūtį ir šiemet planuoja pasivyti pernykštes 1,8 mln. tonų krovinių apimtis