Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Grupiniame apsipirkimų portale nusvilusiems žmonėms padėti negali net teismai

Taupyklė
Fotolia nuotr. / Kiaulė taupyklė
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Grupinio apsipirkimo portalo kiauletaupykle.lt partneriai ir klientai savo pinigų negali atgauti net per teismus. Finansinių problemų prislėgti buvę portalo savininkai savo klientus ir partnerius maitina pažadais susikaupusias skolas grąžinti ateityje. Nors bendrovės sąskaitos areštuotos, o jos vadovas pripažįsta neturintis pinigų net prie skundų linijos budinčiam darbuotojui išlaikyti, įmonės bankrotas nėra skelbiamas. Žmonės pinigų neatgauna net antstolių padedami ir priversti nežinia ko laukti.

Naujieji portalo savininkai stebisi situacija ir tikina už tinklalapio pavadinimą ir dizainą sumokėję nemenką sumą. Tiesa, ji nukeliavo ne prasiskolinusiai įmonei ir jos kreditoriams, o kitai bendrovei.

Taip pat teigiama, kad perkant tinklalapį kiauletaupykle.lt seniesiems savininkams buvo pasiūlyta pagalba įvykdyti finansinius įsipareigojimus, tačiau juos labiau domino didesnė pardavimo kaina nei galimybė atsiskaityti su žmonėmis.

Siekė pritraukti klientų

Mūsų studija yra nelabai judrioje vietoje, Teatro gatvėje, todėl kitaip nei per akcijas aš susirinkti klientūros nemačiau būdų, – teigė A.Zavišienė.

Į 15min.lt kreipėsi vilnietė Alma Zavišienė, kuri dirba grožio salone „Grožio studija“. Moteris pasakojo, kad manikiūru ir pedikiūru profesionaliai verstis pradėjo ne taip seniai. Prieš tai ji 20 metų dirbo buhaltere.

„Mūsų studija yra nelabai judrioje sostinės vietoje, Teatro gatvėje, todėl kitaip nei per akcijas aš susirinkti klientūros nemačiau būdų. Pabandžiau kelis grupinio apsipirkimo portalus. Viskas buvo gerai“, – pasakojo moteris.

Kiaulė taupyklė
Portalas kiauletaupykle.lt

Pasak jos, pakakdavo susirasti apsipirkimo portalą, paskambinti, susitarti, kiek laiko vyks akcija internete, ir pasirašyti sutartį. Skirtinguose portaluose galiojo skirtinga atsiskaitymo tvarka. „Vienur atsiskaitoma per 15 dienų, kitur – per 30, dar kitur pusė sumos mokama iš karto, o likusi vėliau“, – vardijo A.Zavišienė.

Melavo į akis

Atėjus laikui atsiskaityti išgirdau pažadus sumokėti kitą savaitę, rytoj, man net buvo sakoma, kad pinigai jau pervesti, tik dar nematau jų savo sąskaitoje. Man buvo meluojama į akis.

Moteris prisiminė, kaip pirmąkart kreipėsi į grupinio apsipirkimo portalą kiauletaupykle.lt:

„Pirmą kartą akciją skelbiau vasario mėnesį. Sutarėme dėl įvairių paslaugų – manikiūro, pedikiūro, ilgalaikio lakavimo, tačiau tai buvo prastas sezonas. Žmonės nupirko nedaug kuponų. Bendrovė man buvo skolinga porą šimtų litų.“

Grožio procedūrų specialistė atlygį už darbą gavo grynaisiais nuvykusi į UAB „Sole active“ biurą. Ši įmonė valdė portalą kiauletaupykle.lt.

„Nuvykau į jų biurą ir gavau pinigus grynaisiais. Man pasirodė keistas tik vienas dalykas – ilgai dirbau buhaltere, todėl žinau, kokius dokumentus reikia pildyti mokant grynaisiais. Niekas to nežinojo ir nepildė – turėjau pati reikalauti kvitų ir parašų, tačiau pinigus gavau“, – minėjo pašnekovė.

„Shutterstock“ nuotr./Pedikiūras
„Shutterstock“ nuotr./Pedikiūras

Atėjus pavasariui ji nusprendė pakartoti akciją: „Maniau, kad tokiu metu mano paslauga moterims bus labiau reikalinga. Surizikavau antrą kartą. Pasireklamavau vėl. Šį kartą kuponų buvo parduota 40. Atėjus laikui atsiskaityti išgirdau pažadus sumokėti kitą savaitę, rytoj, man net buvo sakoma, kad pinigai jau pervesti, tik dar nematau jų savo sąskaitoje. Man buvo meluojama į akis.“

Dirbo už dyką

Žinoma, kilo mintis neaptarnauti žmonių, kurie ateis su kuponais, nes jaučiau, kad jų pinigų aš neatgausiu, tačiau greitai išsiaiškinau, kad žmonės pinigus yra sumokėję ir įsipareigojimus vis tiek turiu vykdyti.

A.Zavišienė „Sole active“ duris varstė ne kartą. „Vadovas kiekvieną kartą klausė mano problemos tarytum pirmą kartą ją girdėdamas ir kiekvieną kartą užsirašinėjo mano telefoną. Galų gale man tai nusibodo, kreipiausi į teismą.

Jį laimėjau. Buvo duotas laikas įmonei sumokėti gražiuoju, tačiau niekas nesumokėjo. Perdavėme viską antstoliams. Tada paaiškėjo, kad bendrovė jokio turto neturi, todėl nieko iš jos paimti negali, o įmonės sąskaitos areštuotos“, – prisiminė pašnekovė.

Įmonė jai liko skolinga kiek daugiau nei tūkstantį litų. A.Zavišienės teigimu, kai prasidėjo pažadai ir vengimas atsiskaityti, dar ne visi parduoti kuponai buvo išnaudoti.

„Žinoma, kilo mintis neaptarnauti žmonių, kurie ateis su kuponais, nes jaučiau, kad jų pinigų aš neatgausiu, tačiau greitai išsiaiškinau, kad žmonės pinigus yra sumokėję ir įsipareigojimus vis tiek turiu vykdyti. Guodžiau save tik tuo, kad atėję žmonės buvo mano investicija į ateitį. Iš tų klienčių labai daug sugrįžta ir šiandien“, – sakė ji.

Portalas veikia toliau

„Sole active“ nuo pernai gegužės įtraukta į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimų nevykdančių įmonių sąrašą.

Grožio procedūrų specialistė klausė, kodėl už paslaugas pinigus iš klientų surinkęs, tačiau taip už darbą ir neatsiskaitęs apsipirkimų portalas sėkmingai dirba iki šiol?

„Su kitais portalais tokių problemų nekilo. Būdavo nedidelių vėlavimų, bet dėl žmogiškų priežasčių – kažkas atostogaudavo ar panašiai. Iš vieno portalo administratorės išgirdau, kad pasikeitė kiauletaupykle.lt savininkai, todėl nieko iš jų neatgausiu“, – nerimo neslėpė A.Zavišienė.

Jos ieškinys teisme bendrovei „Sole active“ nebuvo pirmas. Pinigų neatgaunantys žmonės su šia įmone teismuose santykius aiškinosi jau kuris laikas. Norint suprasti, kokia prasta šios bendrovės reputacija, pakanka paskaityti žmonių atsiliepimų internete arba pažiūrėti į Valstybinės vartotojų teisės apsaugos tarnybos tinklalapį.

Jame „Sole active“ nuo pernai gegužės įtraukta kaip tarnybos sprendimų nevykdanti įmonė. Ji sąraše paminėta aštuonis kartus. Naujausias tarnybos sprendimas, kurio bendrovė neįvykdė, priimtas šių metų rugsėjo 10 d.

Internetas mirga pasipiktinusių žmonių komentarais, kuriuose daug nuoskaudų dėl negautų prekių, negrąžintų pinigų ar netgaunamų skolų.

Įsipareigojimų nedengia, nes negali

Įsipareigojimai yra dengiami. Šiuo metu įmonė veiklos visiškai nevykdo, todėl dengia tiek, kiek gali, bet šiuo metu nieko nedengia, nes fiziškai dengti negali, – paaiškino J.Skestenis.

UAB „Sole active“ direktorius Julius Skestenis, 15min.lt paklaustas, ko gi galėtų tikėtis nuskriausti žmonės, atsakė, kad įmonė įsipareigojimus vykdo taip, kaip gali:

„Įsipareigojimai yra dengiami. Šiuo metu įmonė veiklos visiškai nevykdo, todėl dengia tiek, kiek gali, bet šiuo metu nieko nedengia, nes fiziškai dengti negali.“

Paklaustas, kodėl tokiu atveju nėra skelbiamas įmonės bankrotas, kuris leistų bankroto administratoriui įvertinti akcininkų veiksmus, pasirūpinti likusiu bendrovės turtu ir apginti kreditorių interesus, J.Skestenis delsimą motyvavo rūpesčiu žmonėmis.

123rf nuotr./Verslininkas
123rf nuotr./Verslininkas

„Mes svarstėme galimybę pradėti bankroto procedūrą, tačiau nutarėme to nedaryti. Kiek leidžia galimybės, atsiskaitoma dabar ir tikrai planuojama atsiskaityti su visais. Tokia situacija susidarė dėl daugelio priežasčių. Vyksta keli ikiteisminiai tyrimai dėl mūsų nesąžiningų partnerių, kur yra įšaldytos pakankamai didelės pinigų sumos. Jomis negalime disponuoti ir dar panašu, kad bent pusę metų negalėsime“, – guodėsi jis.

Pinigai už portalą – kitai įmonei

Prioritetas teikiamas ne verslui, o žmonėms, nes yra pakankamai daug nuskriaustų klientų. Jie sumokėję už prekes ir paslaugas, kurių negavo.

Paklaustas, ar įsipareigojimų vykdyti nepadeda naujieji kiauletaupykle.lt savininkai, bendrovės vadovas atsakė, kad už portalą dar nėra gauti visi pinigai, o ir gautieji nukeliavo į kitą įmonę, nors dalis jų vis tik esą skirta įsipareigojimams dengti.

„Prekės ženklas niekada nepriklausė įmonei „Sole active“, todėl ji tais pinigais nedisponuoja. Dalis pinigų, kurie buvo gauti, nes dar tikrai negauta pakankamai didelė dalis, iš jų daromi grąžinimai. Prioritetas teikiamas ne verslui, o žmonėms, nes yra pakankamai daug nuskriaustų klientų. Jie sumokėję už prekes ir paslaugas, kurių negavo“, – dėstė J.Skestenis.

Pasak jo, reikia atidžiai vertinti verslininkų pretenzijas: „Jūs sakote, kad yra kažkoks salonas, kuris atliko paslaugas, bet aš nežinau, ar yra atliktos visos paslaugos. Gal yra dalis pinigų žmonėms jau grąžinta? Yra ir tokių dalykų, kad žmonės suteikė tik pusę paslaugų, o prašo kompensuoti visas.“

Mirusi telefono linija

Yra likęs tik vienas darbuotojas, kuris administruoja šį buvusį projektą. Jis dirba tik pusę etato, todėl fiziškai negali skirti pakankamai daug laiko kalbėti telefonu.

Jis priminė, kad bendrovė sulaukė Vartotojų teisių apsaugos tarnybos nurodymų, kuriuos turi įvykdyti per tam tikrą terminą. Taip pat buvo įvardinta, kad šiuo metu įmonė pati negali atgauti apie 90 tūkst. litų skolų, kurių užtektų su visais atsiskaityti.

Portale kiauletaupykle.lt skelbiamas telefono numeris nukentėjusiems žmonėms, tačiau jo niekas nekelia.

Taip pat nebeveikia viešai skelbiamas „Sole active“ direktoriaus telefonas.

Paklaustas, kaip žmonėms susisiekti su formaliai vis dar veikiančia įmone, J.Skestenis siūlė naudotis elektroniniu paštu.

„Yra likęs tik vienas darbuotojas, kuris administruoja šį buvusį projektą. Jis dirba tik puse etato, todėl fiziškai negali skirti pakankamai daug laiko kalbėti telefonu, bet mes siūlome kreiptis elektroniniu paštu ir garantuojame, kad per 48 val. visada atrašysime. Kadangi įmonės sąskaitos areštuotos, negaliu žmogui liepti dirbti veltui visą parą“, – dėstė jis.

Stengiasi atkurti portalo reputaciją

Už projektą buvo sumokėta nemaža suma. Vienas iš mano pasiūlymų buvo perimti įsipareigojimus, tačiau įsipareigojimų senieji savininkai neperdavė. Jie pardavė tik patį projektą, – sakė L.Purvelis.

Šiuo metu kiauletaupykle.lt priklauso UAB „Inla group“, kurios vadovas Laurynas Purvelis 15min.lt sakė darantis viską, kad žmonių pasitikėjimas būtų atkurtas.

Pasak jo, už portalą visi pinigai jau sumokėti, o buvusiems savininkams buvo pasiūlyta padėti spręsti įsipareigojimų klietams ir partneriams klausimą, tačiau vietoj pagalbos pasirinkti didesni pinigai už prekės ženklą kiauletaupykle.lt.

„Mes pirkome internetinį adresą ir tinklalapio dizainą. Pirkome tik projektą ir už jį esame visiškai atsiskaitę su buvusiais savininkais. Žinau, kad dalį įsipareigojimų jie tikrai įvykdė.

Tikslių sumų įvardinti negaliu, bet už projektą buvo sumokėta nemaža suma. Vienas iš mano pasiūlymų buvo perimti ir įsipareigojimus, tačiau įsipareigojimų senieji savininkai neperdavė. Jie pardavė tik patį projektą“, – sakė L.Purvelis.

Pasak jo, dabar situacija stabilizuojasi: „Mano įmonė tikrai turi gerą reputaciją ir jokių blogų atsiliepimų apie mus nėra. Neturiu skolų „Sodrai“ ar panašiai. Mes bandome atkurti reputaciją. Kas perka šią savaitę, kitą savaitę prekę jau gauna. Su nukentėjusiais partneriais bendrauti yra sunkiau, bet yra, kaip yra. Mes investavome ir tiek. Su buvusiais savininkais nesame niekaip susiję. Tiesiog, kai buvo uždarytas portalas, mes paklausėme, ar nenori jo parduoti.“

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką