Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip IKEA paveikė baldų rinką Lietuvoje

Lietuvos baldų pardavėjai ir gamintojai sumažėjusių pardavimų nepajuto, nors buvo prognozuojama, kad prieš pusę metų į Lietuvą atėjusi IKEA turėtų sukelti nemažos dalies įmonių bankrotą. „Visi tikrai prigąsdinti, su baime laukėme IKEA atėjimo, tačiau galiu pasakyti, kad nė viena įmonė nebankrutavo, nė viena nepajuto sumažėjusių pardavimų“, – sako keliolika baldų gamintojų ir prekybininkų vienijančio „Batlic baldų centro“ vadovė Dalia Markevičienė.
Parduotuvėje
Parduotuvėje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Baldai IKEA

Nesumažėjo ir „Berry baldų salonų tinklo pardavimai, tikina jo direktorius Jaunius Žiogas. „IKEA atėjimas į Lietuvos rinką žmones sujudino, jie dar daugiau lygino gaminius, tačiau perkantieji korpusinius ar minkštuosius baldus sugrįždavo į „Berry“ salonus. Kainos ir kokybės atžvilgiu esame konkurencingi. Taip pat esame pranašesni stiliaus, spalvų ir funkcionalumo pasirinkimu, tad pardavimuose mažėjimo per pusmetį nepajutome“, – pažymi J. Žiogas.

Asortimentu ir kaina kai kuriose srityse IKEA su vietinėmis įmonėmis nėra pajėgi konkuruoti, – pastebi D.Markevičienė.

D. Markevičienė taip pat pastebi, kad IKEA su Lietuvos baldų gamintojais ir prekybininkais kai kuriose srityse konkuruoti nėra pajėgi: „Čiužiniai, kuriais jie [IKEA – lrt.lt] prekiauja, yra vienos rūšies, tuo metu Lietuvos  pardavėjai turi 20-30 rūšių čiužinių. Kalbant apie virtuvės baldus ir lyginant jų kainas su mūsų įmonės [„Siguldos baldai“], tampa akivaizdu, kad jų kainos yra labai didelės. Taigi asortimentu ir kaina kai kuriose srityse IKEA su vietinėmis įmonėmis nėra pajėgi konkuruoti.“

Pirkėjai tapo išrankesni

J. Žiogas teigia, kad kaip ir buvo tikėtasi, pirkėjai tapo išrankesni, tačiau įmonė tam pasiruošė iš anksto, prieš IKEA atėjimą į rinką išplėsdama savo prekių asortimentą, pradėdama siūlyti nemokamas paslaugas.

„Baldų gamintojų, su kuriais bendradarbiaujame, sąrašas Europos ir Azijos šalyse išsiplėtė. Išplėtėme skirtingų stilių pasiūlymus – nuo vyresnių žmonių labiau mėgstamos modernios klasikos iki šiuolaikinio, tarp jaunimo populiaraus „trendy“ stiliaus. Taip pat sustiprinome konsultacijas klientams. Mūsų salonuose galima gauti nemokamų konsultacijų, kaip pasirinkti baldus mažoms erdvėms, suderinti spalvas“, – pasakoja J. Žiogas.

Žmonės dažniau pirks baldus

„Siguldos baldai“ ir „Baltic baldų centrui“ vadovaujanti D. Markevičienė teigia su kolegomis diskutavusi, kodėl Lietuvos įmonių pardavimai nesumažėjo, į baldų gamintojų ir prekybininkų rinką atėjus naujam stambiam žaidėjui. Jos manymu, IKEA paėmė padidėjusios paklausos dalį, todėl kitos įmonės paklausos padidėjimo nepajuto, tačiau nepajuto ir nuostolių.

Savo ruožtu J. Žiogas tvirtina, kad IKEA atėjimas į rinką paprastai sumažina kitų rinkos dalyvių pardavimus trumpuoju laikotarpiu. Žmonės suskumba apžiūrėti naujo rinkos dalyvio prekes, jas palyginti, todėl prieš pat naujos parduotuvės atidarymą ir išsyk po jo pardavimai mažėja. Tačiau vėliau rinka paauga tiek, kiek pavyksta parduoti IKEA tinklui.

„Žmonės baldą ima traktuoti kaip dažniau keičiamą daiktą, todėl rinka staigiai šokteli. Jei Lietuva pakartos Lenkijos, Rusijos, kitų šalių scenarijus, po pusantrų metų mažmeninė baldų ir interjero detalių prekyba turėtų paaugti iki keliasdešimties procentų. Šiame kontekste kitiems rinkos žaidėjams svarbu turėti tai, kuo jie skiriasi nuo galingo pasaulyje pripažinto tinklo“, – sako J. Žiogas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius