Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 06 30 /14:50

Kasininkės ne tik ims svaigalų pirkėjų asmens dokumentus, bet ir suvedinės asmens duomenis

Beveik visi prekybos tinklai nuo rudens, jums perkant alkoholį, reikalaus asmens dokumento. Vien pasižiūrėti kasininkėms į jį neužteks – jūsų gimimo datą jos įves į kasos aparatą. Duomenų prekybos tinklai žada nesaugoti.
Stiprūs alkoholiniai gėrimai išimami iš lentynų Čekijoje
Alkoholiniai gėrimai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Didžioji dalis Lietuvos prekybos centrų nuo rugsėjo reikalaus asmens dokumentų iš visų alkoholio pirkėjų. Be to, palaikyti iniciatyvą bus kviečiamos ir viešojo maitinimo įstaigos.

Nuo rugsėjo 2 dienos kiekvienas, net ir žilagalvis, įsigydamas alkoholio, privalės pateikti asmens dokumentą kasininkei. Pastarajai vien pažiūrėti į jį nepakaks – prekybos centrų darbuotojai privalės gimimo metus, o, jeigu reikia, ir mėnesį bei dieną, įvesti į kasos aparatą. Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius, teigia, kad asmens amžių patvirtinantis dokumentas galės būti ir ID, ir vairuotojo teisės, ir studento ar senjoro pažymėjimas.

Nuo rugsėjo 2 dienos kiekvienas, net ir žilagalvis, įsigydamas alkoholio, privalės pateikti asmens dokumentą kasininkei. Pastarajai vien pažiūrėti į jį nepakaks – prekybos centrų darbuotojai privalės gimimo metus, o, jeigu reikia, ir mėnesį bei dieną, įvesti į kasos aparatą.

L.Vilimas 15min aiškino, kad viskas bus atliekama laikantis asmens duomenų apsaugos įstatymo – duomenys nebus saugomi, ant kasos kvito neatsiras.

Tą darys daugelis prekybos tinklų, kurie turės technines galimybes. Tiesa, „Rimi“ atstovės Giedrės Bielskytės teigimu, „Rimi“ dar tik sprendžia, kokiu būdu tikrins visų pirkėjų amžių, bet žada bet kokiu atveju duomenų nekaupti.

Kam to reikia? L.Vilimas aiškino, kad taip bus eliminuojamas žmogiškasis faktorius – tai yra kasininkai nebepadarys klaidos, nustatydami alkoholio pirkėjų amžių savarankiškai.

Dabar prekybos tinklai turi savo vidaus taisykles – kai kurie asmens dokumento reikalauja, įtardami, kad žmogui yra mažiau nei 25 metai, kitų kartelė yra kiek aukštesnė (30 metų).

Tačiau, L.Vilimo teigimu, tokia praktika ne visada pasiteisina. Žmogiškosios klaidos esą nepadeda išvengti ir tai, kad, vartotojui perkant alkoholį, kasos aparate kiekvieną sykį užsižiebia pranešimas, reikalaujantis patikrinti pirkėjo asmens dokumentą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Iš kairės: Gerardas Rogas, Žydrūnas Valkeris, Laurynas Vilimas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Iš kairės: Gerardas Rogas, Žydrūnas Valkeris, Laurynas Vilimas

Prekybininkai prognozuoja, kad dėl tokio žingsnio alkoholio pardavimas smuks apie 10–15 proc. Ar tai reiškia, kad tiek alkoholio yra parduodama nepilnamečiams?

„Tikrai negalima daryti tokios tiesmukiškos išvados“, – 15min sakė L.Vilimas.

Jo teigimu, daug pirkėjų alkoholį perka impulsyviai, tarkime, užsukdami į parduotuvę po treniruotės sporto klube. Toks žmogus, neturėdamas su savimi dokumento, alkoholio įsigyti jau negalės.

Be to, L.Vilimo teigimu, prašymas parodyti dokumentą turėtų atgrasyti asocialius asmenis nuo svaigalų pirkimo vaikams – ne visi paprasčiausiai turės asmens dokumentą.

O kas bus, kai impulsyvūs pirkėjai įpras su savimi nešiotis asmens dokumentą? L.Vilimas netiki, kad dėl tokios naujos tvarkos smukęs alkoholio vartojimas grįš į anksčiau buvusį lygį.

Tai numatantį geros valios memorandumą ketvirtadienį pasirašė bendrovių „Maxima LT“, „Palink“, „Rimi Lietuva“, „Norfos mažmena“, „Prisma LT“, „Aljansas aibė“, Lietuvos kooperatyvų sąjungos vadovai. Tiesa, tarp memorandumą pasirašiusių prekybos tinklų nėra naujoko „Lidl“.

„Mūsų bendrovė nėra pasirašiusi memorandumo, tačiau palaikome šią iniciatyvą ir norime pabrėžti, kad savo veiklą vykdome vadovaudamiesi išimtinai Lietuvos Respublikos teisės aktais bei aukštais mūsų įmonės standartais, kuriais užtikriname ne tik savo socialinę atsakomybę, bet ir galimybę mūsų pirkėjams apsipirkti greitai ir patogiai. Visuomet esame pasirengę svarstyti vertingas iniciatyvas, kurios prisideda prie visuomenės gerovės“, – 15min sakė „Lidl“ atstovė Agnė Dalia Gaižauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius