Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdos uostas naujų krantinių statybą planuoja iš savo paties teršalų

Dokų duobėse susikaupęs dumblas pumpuojamas į milžiniškus geotekstilės maišus
L. Sėlenienė / Dokų duobėse susikaupęs dumblas pumpuojamas į milžiniškus geotekstilės maišus
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Uostininkai skelbia vieno iš šešių laivų statybos ir remonto bendrovėse esančių dokų išvalymo darbų pabaigą. Didžiausio Klaipėdos uosto doko dugne – AB „Klaipėdos laivų gamykloje“ – buvo nusėdę 60 tūkst. kub. metrų užteršto dumblo. Niekada nevalyti teršalai susikaupė nuo čia remontuojamų ir statomų laivų. Dėl teršalų sankaupų sumažėjusios leistinos laivų grimzlės dideli laivai aplenkdavo Klaipėdos laivų remonto bendroves ir remontuotis stabtelėdavo kitur.

Teršalai kaupėsi dešimtmečius

Didžiausia Klaipėdoje laivų gamybos ir remonto bendrovė „Vakarų laivų gamykla“ per metus dėl riboto gylio dokuose prarandanti maždaug 10 milijonų litų. Vilties teikia ką tik į Klaipėdą remontui užsukęs sausakrūvis laivas iš Kipro.

Dar neseniai tokio dydžio laivo remonto bendrovė negalėjo imtis. Didžiausiame jos doke gylis siekė vos 13,5 metrų, dabar – 16 metrų. Toks gylis čia pasiektas išvalius doko dugne nusėdusį užterštą gruntą. Jis čia kaupėsi kelias dešimtis metų, nuo pat bendrovės įsikūrimo.

Daugiau delsti uostininkai nebegalėjo. Norėdami gilinti ir plėsti pietinę uosto dalį, privalėjo išvalyti ir dokus. Kitaip juose susikaupęs gruntas susimaišytų su uosto laivybos kanale iškastu smėliu, kuris, įprastai gabenamas atgal į jūrą. O laidoti smėlio  su užteršto grunto priemaišomis draudžia aplinkosauginiai reikalavimai.

L. Sėlenienė/Iš didžiausio Klaipėdos uoste doko išsiurbta 60 tūkst. kubinių metrų teršalų
L. Sėlenienė/Iš didžiausio Klaipėdos uoste doko išsiurbta 60 tūkst. kubinių metrų teršalų

Laivybos kanalo gilinimas – tik po dokų išvalymo

Netrukus Latvijos bendrovė kibs valyti ir kitų dviejų bendrovės dokų. Savo eilės laukia ir arčiau centrinės miesto dalies įsikūrusių įmonių   – UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ ir UAB „Klaipėdos laivų remontas“ –  dokai.

Klaipėdos uosto dokuose per kelis dešimtmečius , skaičiuojama, susikaupė 200 tūkst. kubinių metrų teršalų. 

Iš viso šešių dokų  valymui Klaipėdos uosto direkcija planuoja išleisti apie 20 mln. litų. Iš laivų remontui ir statybai skirtų duobių bus išsiurbta 200 tūkst. kub. metrų grunto.

Darbus planuojama baigti iki 2016 m., o tada tęsti uosto laivybos kanalo gilinimo darbus.

Išvalyti teršalai  – atgal į marias

Iš dokų duobių užterštas gruntas siurbiamas į milžiniškus geotekstilės maišus. Viename jų telpa 1,5 tūkst. tonų grunto. 47 tokie maišai jau sukrauti pietinėje uosto dalyje senosios žvejų prieplaukos vietoje.

Uostininkai planuoja maišus krauti dviem aukštais ir laukti kol specialia technika iš jų bus pašalintas vanduo, taip pat alavo junginiai, susidarę dėl seniau naudotos laivų dažymo technologijos.

Išdžiuvusį ir išvalytą gruntą tikimasi panaudoti naujų uosto objektų statyboms. Specialistų akys krypsta į Kiaulės nugaros salą, kurios kaimynystėje išdygo SGD terminalas. Salą ilgainiui planuojama sujungti su žemynine dalimi, o jungtį supilti kaip tik iš maišuose šiuo metu džiovinamo grunto.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką