Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl klesti lietuviškų šampūnų gamintojai?

Kai kurie Lietuvos kosmetikos gamintojai teigia, kad jiems į naudą išėjo sunkmetis. Esą prispausti finansinių sunkumų žmonės vis dažniau gręžėsi į lietuvišką produktą. Lėmė žemesnė jo kaina, nei pagamintų užsienyje.
Pavadinimas
Pavadinimas

Statistikos departamento duomenimis, pernai per 11 mėnesių į Lietuvą įvežamų kvepalų, kremų, šampūnų ir kitų higienos prekių sumažėjo beveik penktadaliu – iki 276 mln. litų, – pranešė „Panorama“.

Tačiau šių gaminių eksportas iš mūsų šalies per tą patį laikotarpį ūgtelėjo kone 40 procentų ir sudarė beveik 133 mln. litų.
 
Lietuvos grožio ir higienos industrijos atstovai džiaugiasi, kad sukmetis padėjo atsikovoti bent dalį rinkos. Esą viena iš to priežasčių – praplėstas asortimentas.

„Praėjusiais metais iš tiesų pasiekėme daugiau negu 13 mln. Lt apyvartą, tai yra daugiau negu 13 proc. augimas. Augimui daugiausiai įtakos turbūt turėjo tai, kad mes, kaip kurianti laboratorija, nestabdėme investicijų į naujų produktų kūrimą. Vien pernai baigėme kurti ir rinkai pristatėme beveik 30 naujų produktų“, – sako Linas Čereška, „BIOK laboratorijos“ direktorius.

Statistikai skelbia, kad pernai, palyginti su užpernai, kai kurių lietuviškų kosmetikos ir higienos produktų gamyba Lietuvoje augo stulbinamai. Pavydžiui, tualetinio vandens gamyba pašoko 10 kartų, lietuviško skysto šampūno mūsų šalyje pagaminta ir parduota kone dvigubai daugiau.

Lietuvos gamintojai teigia, kad sunkmečiu vis dažniau pagrindiniu pirkėjų argumentu tampa kaina, o tai mūsų šalies gamintojams į naudą konkuruojant su užsienio gigantais.

„Kai visur gamyba krenta 25–30 proc., mes išsilaikėme tame pačiame lygyje. Lyginant užsienio prekę ir mūsų, jų kainos yra 2–2,5 karto didesnės“, – teigia Juozas Beliauskas, „Koslitos“ generalinis direktorius.

Didžiuosius užsienio buitinės chemijos gamintojus „Unilever“, „Procter and Gamble“, „Henkel“ ir kitus vienijanti asociacija „Litochema“ teigia, kad bendri buitinės chemijos pardavimai Lietuvoje nukrito apie 20 proc., tačiau kaip sekėsi konkrečioms kompanijoms – neskelbiama.

Užsienio gamintojų atstovai teigia nesibaminantys Lietuvos konkurentų. Esą vis tiek daugiau nei 90 proc. grožio, higienos ir buitinės chemijos produkcijos – iš užsienio.

Lietuvos gamintojai pripažįsta, kad jiems sudėtinga konkuruoti su užsienio gigantais jau vien dėl to, kad šių galimybės skirti pinigų reklamai yra nepalyginamai didesnės. Tačiau nepaisydami to, mūsų šalies grožio, higienos ir buitinės chemijos pramonininkai ir šiemet prognuozoja augimą. 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius