Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ledų gamintojai smaližius pratina prie įmantrių skonių

Atėjus šaltajam sezonui Lietuvos ledų gamintojai pajėgumus sumažino penkis kartus. Šiltuoju metu itin mėgstamo deserto kūrėjai dabar suka galvas kuo nustebinti smaližius kitą vasarą – tyrimai rodo, kad lietuviai ištikimiausi plombyriniams ledams ir naujoves vertina atsargiai.
„Klaipėdos pienas“ gamina trijų prekinių ženklų ledus – „KAR-KAR“, „Baltoji varnelė“, „Dione“.
„Klaipėdos pienas“ gamina trijų prekinių ženklų ledus – „KAR KAR“, „Baltoji varnelė“, „Dione“. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Įvairūs tyrimai rodo, kad lietuvis per metus vidutiniškai suvalgo apie 7 litrus ledų. Ir tai nesusiję su geografine vieta – šiauriau gyvenantys skandinavai vidutiniškai suvalgo perpus daugiau ledų – po 14–15 litrų. Didžiausi smaližiai – amerikiečiai bei Naujosios Zelandijos gyventojai. Šiose šalyse suvalgoma po 25 litrus ledų.

Pardavimus augina saulė

Vienoje didžiausių ledų gamintojų Lietuvoje – bendrovės  „Klaipėdos pienas“ – cechuose nuo rudens dirba mažesnės pajėgos. Bendrovėje šaltuoju metu gamybos apimtys sumažinamos.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Lietuviai per metus suvalgo po 7 litrus ledų.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Lietuviai per metus suvalgo po 7 litrus ledų.

Ledai uostamiesčio bendrovėje, kur dirba daugiau nei šimtas žmonių, gaminami nuo 1950-ųjų. 1995-aisiais „Klaipėdos pienas“ ėmė specializuotis tik ledų gamyboje, todėl gerai jaučia rinkos pulsą. 

Šiuo metu „Klaipėdos pienas“ gamina apie 70 rūšių ledų ir puoselėja tris prekinius ženklus – „KAR KAR“, „Baltoji Varnelė“ ir „Dione“. 

„Jei bendrovė dirbtų visų pajėgumu – per dieną galėtume pagaminti apie 250 tūkst. porcijų ledų“, – aiškino ilgametė bendrovės technologė Virginija Vaitkuvienė. Tiek ledų pakaktų pavaišinti kiekvieną Klaipėdos miesto bei rajono gyventoją.

Dairosi į eksportą

Šiuo metu didžioji Klaipėdoje pagamintų ledų dalis lieka Lietuvoje. Dalis produkcijos eksportuojama į Rusiją, Vokietiją, Latviją, Suomiją. Ne vieną apdovanojimą pelnę „Dione“ ledai iškeliauja ir į Singapūrą, kur juos jau spėjo įvertinti vietiniai smaližiai. 

Ledų kokybę nusako pagrindinė sudedamoji dalis – vanduo ar pienas. Būtent šioje bazėje tirpinami visi priedai.

Svarbus „Klaipėdos pieno“ partneris, nepaisant iškylančių kliūčių, išlieka Rusija.

Latvijoje yra tik vienas tvirtas ledų gamintojas, todėl lietuviai taip pat stengiasi ten įvežti savo produkcijos. Kiek sudėtingiau su Estija – šioje šalyje išvystytos ledų gaminimo tradicijos, estiškų ledų galima rasti ir Lietuvos prekybos centruose. 

Lietuviai šaltojo deserto gamintojai stengiasi daugiau dirbti su Skandinavijos regionu, Didžiąja Britanija.

Mėgstamiausi – plombyriniai ledai

Anot V.Vaitkuvienės, lietuviai gana konservatyvūs smaližiai. Dažniausiai jie renkasi jau pamėgtus plombyrinius ledus. Būtent tokie ledai sudaro apie 40 proc. „Klaipėdos pieno“ gaminamos produkcijos. 

„Naujoves labiau mėgsta vaikai. Jiems įdomu paragauti kitokios formos ledus, kitokio skonio“, – aiškino technologė. Vaikai noriai perka saldesnius ledus, pavyzdžiui, kramtomos gumos skonio. 

Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Klaipėdos pienas nuo 1995-ųjų specializuojasi ledų gamyboje.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/„Klaipėdos pienas“ nuo 1995-ųjų specializuojasi ledų gamyboje.

„Klaipėdos pienas“ jau kelis kartus bandė pasiūlyti vartotojams mėtinių ledų, šiems ledams išpopuliarėjus užsienyje – bus bandoma darsyk  pasiūlyti ir lietuviams.

Smaližiams neseniai pasiūlyta paskanauti neįprasto skonio ledų su spragėsiais. Gurmanams pasiūlyti neįprasto skonio ledai su „Džiugo“ sūriu. Tačiau šiais įmantraus skonio ledais galima paskanauti tik specializuotose „Klaipėdos pieno“ ledainėse. Vasarą ledainėse buvo atsiradę gaivūs pasiflorų skonio ledai.

V.Vaitkuvienė pataria smaližiams įdėmiau skaityti etiketes. Svarbu atkreipti dėmesį į pagrindinę sudedamąją dalį – pienas ir grietinėlė tai ar vanduo. Jei vanduo – tuomet naudojami pieno milteliai ir pats produktas būna pigesnis.

Kovoje dėl kainos remiamos ietys

Dažnas ledų mėgėjas įsitikinęs, kad vaikystėje vaniliniai ledai buvo gardesni. Esą dabar jie – visai kitokie. „Mūsų plombyrinių ledų receptūra nesikeičia jau metų metus. Pasikeitė tik technologijos. Dažniausiai vaikystę gaubia nostalgija, žmonės prisiminimus romantizuoja. Galvoja, kad vaikystėje viskas buvo gražu, ir ledai kitokie“, – teigė technologė V.Vaitkuvienė.

Ledus iš natūralaus pieno bei grietinėlės gaminančios bendrovės vadovai apgailestauja, kad rinkoje tenka konkuruoti su pigius desertus, pagamintus iš vandens ir pieno miltelių, tiekiančiomis kompanijomis.

„Mes negalime „Dione“ ledų parduoti pigiau, nes tai brangus produktas, jam naudojamas natūralus lietuviškas pienas bei visos kitos sudedamosios dalys, kaip belgiškas šokoladas, grietinėlė, riešutai, uogos ir kt. vis brangsta. Lietuvos rinkoje mūsų – gamintojų – akivaizdžiai per daug. Konkurencija didelė, todėl negalime nusileisti“, – tikino „Klaipėdos pieno“ technologė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius