Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Neetišku „Tele2“ elgesiu pasipiktinę partneriai surengė piketą Švedijoje

Piketuotojai Švedijoje
Piketuotojai Švedijoje
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Bendrovės „Tele2“ prekybos agentų darbuotojai šiandien surengė piketą Stokholme, priešais viešbutį, kuriame vyko Švedijos kompanijos „Tele2“ akcininkų metinis susirinkimas. Piketuotojai atkreipė motininės „Tele2“ kompanijos vadovų ir akcininkų dėmesį į Lietuvoje veikiančios dukterinės kompanijos neetiškus veiksmus. „Tele2“ akcijomis prekiaujama Stokholmo biržoje.

Piketuotojų teigimu, Lietuvoje veikianti bendrovė „Tele2“ nesąžiningai varžo jos prekes ir paslaugas pardavinėjančių prekybos agentų veiklą, pažeisdama susitarimus perima prekybos vietas ir stumia juos iš rinkos. Prekybos agentai sako, kad tokie neetiški veiksmai prasidėjo 2009 m.

Pirmieji prekybos agentai nukentėję dėl neetiškų „Tele2“ veiksmų jau tais metais kreipėsi į teismą. Dabar su „Tele2” bylinėjasi arba ieškinius rengia: bendrovė „Digikomas“, „Mobilaus ryšio telefonai“, „Mobili linija“, „Mobilios visatos telekomunikacijos“, „Stateta“ ir jau bankrutavusi UAB „Modux“. Iš jų tik bendrovei „Mobili linija“ ir „Telegausa“ (bankrutavusi) pavyko laimėti ginčą prieš „Tele2“, kurios prisiteisė apie 1 mln. Lt. Kitos mina teismų slenksčius. Šių bendrovių ieškiniai bendrai sudaro apie 10 mln. Lt.

cardplayer.com nuotr/Teisėjo plaktukas
cardplayer.com nuotr/Teisėjo plaktukas

Kaip teigia vienas iš piketuotojų, siekdama perimti partnerių prekybos salonus, bendrovė „Tele2“ pradėjo prekybos agentų spaudimą: ėmė tiekti kelis kartus mažiau telefonų, protegavo neseniai sukurtą prekybos agentą „Personalo valdymas“, jo plėtrai sudarė palankiausias sąlygas, jam vieninteliam suteikė galimybę kurti naujus salonus, o taip pat įsikurti iš diskriminuojamų agentų perimtuose salonuose.

Kaip teigia vienas iš piketuotojų, siekdama perimti partnerių prekybos salonus, bendrovė „Tele2“ pradėjo prekybos agentų spaudimą: ėmė tiekti kelis kartus mažiau telefonų, protegavo neseniai sukurtą prekybos agentą „Personalo valdymas“.

Pavyzdžiui, iš bendrovės „Stateta“ buvo perimta 14 salonų ir dabar ji valdo tik 12 iš 26 turėtų. O telefonų tiekimas į atskirus „Statetos“ valdomus salonus sumažintas 7 kartus.

„Tele2“ metinio akcininkų susirinkimo dalyviams, praeiviams, žiniasklaidai piketuotojai dalino informacinę medžiagą, kurioje aprašomas Lietuvos bendrovių „Tele2“ ir „Personalo valdymas“ įtartini ryšiai.

Lankstinuke pateikiami duomenys, kad visi naujai atidaryti ir iš senųjų prekybos agentų perimti „Tele2“ prekybos salonai valdomi būtent bendrovės „Personalo valdymas“.

Šiam partneriui leidžiama atidaryti „Tele2“ salonus tame pačiame prekybos centre, kuriame jau įkurtas vieno iš seniau veikiančių prekybos agentų salonas.

„Omnitel“ nuotr./Moteris naudojasi telefonu
„Omnitel“ nuotr./Moteris naudojasi telefonu

Seniau veikiantiems prekybos agentams sumažinamas mobiliųjų telefonų tiekimas, taip nukreipiant klientų srautą į „Personalo valdymo“ salonus. Lankstinuke taip pat pateikiama informacija, kad „Personalo valdymo“ darbuotojai dalyvauja „Tele2“ darbuotojams skirtuose renginiuose.

Mobiliojo ryšio srityje konkurencija itin didelė, o kainos nuolat smunka, todėl nuolat ieškome būdų dirbti kuo efektyviau. Natūralu, kad to paties tikimės ir iš savo verslo partnerių ir keičiame tuos, kurie dirba mažiau efektyviai, į tuos, kurie dirba efektyviau, - sakė A.Baranauskas.

Įtarimą kelia ir tai, kad šios įmonės įsikūrusios tame pačiame biure – Sporto g. 7A, Vilnius. Nepaisant šios informacijos, „Tele2“ neigia sąsajas su šia įmonė, kadangi tai pažeistų „Tele2“ deklaruojamas vertybes ir įmonės etikos kodeksą.

Kaip 15min.lt teigė „Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas, bendrovė priversta ieškoti efektyviau dirbančių partnerių: "Tele2 mažmeninę prekybą vykdo per savo partnerius, kurie dirba sutartuose salonuose. Mobiliojo ryšio srityje konkurencija itin didelė, o kainos nuolat smunka, todėl nuolat ieškome būdų dirbti kuo efektyviau. Natūralu, kad to paties tikimės ir iš savo verslo partnerių ir keičiame tuos, kurie dirba mažiau efektyviai, į tuos, kurie dirba efektyviau. Tai – natūrali verslo logika."

„Scanpix“ nuotr./„Tele2“ logotipas
„Scanpix“ nuotr./„Tele2“ logotipas

Pasak A.Baranausko, tokie sprendimai neretai kelia ginčų, kuriuos „Tele2“ visuomet sprendžia civilizuotais būdais, įskaitant nešališką teismo procesą. "Kaip tik penktadienį, gegužės 9 d., baigėsi 5 metus trukęs teismo procesas su vienu iš partnerių UAB „Stateta“, jame teismas priteisė mažiau nei pusę šio partnerio reikalautos sumos", - nurodė jis.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką