Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirkėjų nuotaikos Lietuvoje gerėja

Moteris
Photos.com nuotr. / Litai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Žiniasklaidos planavimo agentūros „PHD“ atlikto visuomenės nuomonės internetinio tyrimo duomenimis, balandį Lietuvos gyventojai šalies ekonomiką ir savo finansinę situaciją vertino palankiau nei prieš pusmetį.

„Tęstinio tyrimo duomenys parodė, jog Lietuvos gyventojai per pusę metų šalies ir savo finansinę padėtį ėmė vertinti optimistiškiau. 2009 metų spalį daryto tyrimo rezultatai optimizmo dar neteikė“, – sako UAB „PHD“ direktorius Nerijus Kalinauskas.

Apie penktadalis respondentų šalies ekonominę situaciją balandžio mėnesį buvo linkę vertinti labiau teigiamai nei neigiamai – 4 proc. šalies ekonomiką laikė iš dalies stipria, o 14 proc. vertino vidutiniškai. Lyginant su 2009 metų spalio mėnesio tyrimo duomenimis, teigiamai mąstančių Lietuvos gyventojų skaičius nuo 11 proc. ūgtelėjo iki 18 proc., teigiama pranešime spaudai.

Artimiausio pusmečio gyventojų finansinės padėties vertinimai – taip pat optimistiškesni. Skalėje nuo 1 (labai pablogės) iki 10 (labai pagerės) asmeninės finansinės perspektyvos vidutinis vertinimas 2009 metų spalį buvo 4,3 balo, o šių metų balandį – 4,7.

N.Kalinausko teigimu, nors sugrįžti prie ikikrizinių vartojimo įpročių neskubama, rinkdamiesi pirmo būtinumo prekes Lietuvos gyventojai vėl daugiau dėmesio kreipia į kokybę, mažiau – į kainą. Maisto prekių kategorijoje patrauklią kainą svarbia įvardijo 14,3 proc. balandį apklaustų respondentų, o 2009 metų spalį gera kaina buvo svarbi 16,8 proc. apklaustųjų.

Aukštą gaminio kokybę, kaip prioritetą renkantis maisto produktus, balandžio mėnesį įvardijo 12,2 proc. apklaustųjų. 2009 metų spalį taip manančių respondentų buvo 9,3 proc. Svarbiausiu veiksniu renkantis maisto prekes išliko kainos ir kokybės santykis – tiek 2009-aisiais, tiek dabar jis svarbus apie 70 proc. respondentų.

Alkoholinių ir gaiviųjų gėrimų, aprangos, avalynės ir elektronikos prekių perkama mažiau, renkamasi pigesnes prekes arba pirkiniai atidedami ateičiai. Šių prekių sunkmečiu susiformavusių pirkimo įpročių artimiausius pusę metų tvirtino nekeisią daugiau nei 50 proc. ir balandį, ir praėjusį spalį apklaustų gyventojų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką