Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vartotojai kritiškiau žvelgia į informaciją internete

Vartotojai labiausiai pasitiki konkrečios įmonės ar prekių ženklo internetiniais puslapiais (48 proc.), naujienų portalais (32 proc.) ir internetinių paieškų sistemų atrinktais internetiniais puslapiais (31 proc.), tačiau bendros tendencijos rodo, kad pasitikėjimas informacija apie prekes ir paslaugas internete mažėja.
Mergina naršo kompiuteryje
Mergina naršo kompiuteryje / „Fotolia“ nuotr.

Vienintelė išimtis – atsiliepimai įmonių ir draugų „Facebook” profiliuose, kuriuose pasitikėjimas išliko toks pats. Šias tendencijas atskleidžia komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ ir ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ atliktas tradicinis vartotojų elgesio internete tyrimas.

Didžiausias vartotojų pasitikėjimas oficialiais įmonių internetiniais puslapiais rodo, kad vartotojai apie įmonių prekes nori sužinoti tiesiogiai, - teigė D.Gricius.

„Didžiausias vartotojų pasitikėjimas oficialiais įmonių internetiniais puslapiais rodo, kad vartotojai apie įmonių prekes nori sužinoti tiesiogiai. Tai ženklas įmonėms, kad tai turėtų būti platforma, kurioje pateikiama aiški, aktuali ir teisinga informacija“, – teigia Darius Gricius, „OMD” vadovas.

Pasak D.Griciaus, oficialių puslapių paieškai vartotojai renkasi paieškos sistemas, tačiau jei įmonės oficialų puslapį paieškų sistemose rasti sunku arba pateikiama neaktuali, netiksli informacija, tai mažina vartotojų pasitikėjimą ir gali sukelti nepasitenkinimą ar net kliento praradimą.

Per metus padaugėjo žmonių, kurie dalijasi asmeniniais pastebėjimais internete. 70 proc. vartotojų išreiškia internete savo nuomonę apie produktus ir paslaugas, o kas antras vartotojas (53 proc.) spaudžia patinka įmonių „Facebook“ puslapyje (2013 m. atitinkamai 69 proc. ir 48 proc.).

Tokia situacija tampa iššūkiu kompanijoms, nes būtina ne tik sukurti informacinį srautą, kad tave išgirstų, tačiau ir tapti tuo, kurį rekomenduoja, - teigė A.Katauskas.

„Didėjantis informacijos kiekis, atsirandantys nauji komunikacijos būdai ir kanalai, kompanijoms suteikė daugiau galimybių pasiekti vartotojus, tačiau patys vartotojai tokia informacija pasitiki vis mažiau ir pradeda daugiau dėmesio skirti kitų vartotojų atsiliepimams. Tokia situacija tampa iššūkiu kompanijoms, nes būtina ne tik sukurti informacinį srautą, kad tave išgirstų, tačiau ir tapti tuo, kurį rekomenduoja”, – teigia Arijus Katauskas, ryšių su visuomene agentūros „Nova media” vyresnysis partneris.

Pasak A.Katausko, kintantis vartotojų elgesys vers įmones persvarstyti savo komunikacijos strategijas, vis daugiau dėmesio jose skiriant ne informacijos apie produktus bei paslaugas pateikimui, o ilgalaikio kontakto su klientu užmezgimui ir išlaikymui.

Nova media nuotr./Arijus Katauskas
Nova media nuotr./Arijus Katauskas

89 proc. interneto vartotojų teigia besinaudojantys socialiniu tinklu „Facebook”. Didžioji dalis jų skaito ir seka naujienas (71 proc.), beveik kas antras (45 proc.) skelbia ir dalijasi informacija. Aktyviausiai tai daro moterys ir jaunimas – jie labiau linkę ieškoti akcijų ar sekti mėgstamus prekių ženklus.

Vartotojai, kurie ieškodami prekių domisi tam tikromis kategorijomis, daugiausia kreipia dėmesį į komentarus apie kompiuterinę techniką ar mobiliuosius telefonus (74 proc.), buitinę elektroniką ir sveikatos priežiūros prekes ir paslaugas (po 72 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius