Terminalo statybvietėje zuja šimtas darbininkų
Kad vandens supamoje statybų aikštelėje išdygtų terminalas, triūsia apie šimtas darbininkų. Terminalo atstovai vardija: išbetonuota aptarnavimo platforma, paruošta pastato konstrukcija, po žeme ir po vandeniu paklotas dujotiekio vamzdis, einantis nuo krantinės iki Kiaulės nugaros salos. Krante suvirinta 15 kilometrų vamzdynų.
Planuojama, kad rugpjūtį iš SGD terminalo nuvestas požeminis vamzdynas ir magistralinis dujotiekis susijungs dujų skirstymo stotyje Kiškėnų kaime. O dujos tekėti vamzdynu jau galės metų pabaigoje, kai bus pradėtas eksploatuoti Pietų Korėjoje pastatytas laivas „Independence“. Jo sutiktuvės Klaipėdos uoste planuojamos spalį.
Ruošiamas pastatas personalui
Iš kranto jau galima matyti, kaip ties Kiaulės Nugaros sala iš vandens stiebiasi pastato kontūrai.
„Tai aptarnavimo pastato konstrukcija. Čia įsikurs personalas. Darbuotojai naudosis čia įrengtomis patalpomis ir įranga. Šiame pastate bus sumontuota ir priešgaisrinė įranga. Greta kyla dar viena – dujų platforma. Jos betonavimo darbai jau irgi eina į pabaigą. Prie šios platformos bus pritvirtintos specialios rankovės, kuriomis dujos iš laivo pateks į magistralinį dujotiekį“, – darbus vardijo terminalo operatoriumi paskirtos AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Kietas uosto gruntas – iššūkis polių kalėjams
Statybų darbus atliekančios Latvijos bendrovės atstovai atvirauja pirmą kartą susiduriantys su tokia sunkia užduotimi. Kad neatsiliktų nuo grafiko, statybų aikštelėje triūsia trys darbininkų pamainos. Statybvietėje, saugantis atšiauraus oro, tenka konstruoti net palapines.
„Polių kalimas darbininkams buvo tikras iššūkis. Rangovas su tokiu gruntu, koks yra čia, susitinka pirmą kartą, nors analogiškus polius yra kalęs neseniai Estijoje. Kad į šitą kietą gruntą įkaltų vieną metrą, kartais su pusės tonos plaktuku teko kalti 1500 kartų“, – darbų detales atskleidžia Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.