Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirmojo dujų krovinio SGD terminalui kaina kol kas lieka paslaptis

Dujovežis „Golar Seal“
L. Sėlenienės nuotr. / Dujovežis „Golar Seal“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuva jau nusipirko pirmąjį dujų krovinį SGD terminalui. Tačiau kainos neišduoda. „Litgas“ sako, kad bandomojo krovinio kaina gali būti šiek tiek didesnė nei įprasta dujų kaina ir ji visuomenei bus pristatyta vėliau.

Iš Roterdamo  ankstų antradienio rytą į Klaipėdos uostą atplaukė dujovežis „Golar Seal“ su 107 tūkst. kubinių metrų suskystintų dujų. Į laivą-saugyklą jos dabar yra pumpuojamos specialiomis žarnomis.

Trečiadienį LRT Televizijos žurnalistas Edmundas Jakilaitis klausė energetikos ministro Roko Masiulio, kiek Lietuvai kainavo „Golar Seal“ atvežtas krovinys.

„Pagal pastarojo mėnesio svyravimus biržoje, kaina yra tarp 900 ir 1000 litų už 1000 kubinių metrų“, – taip nuo tikslaus atsakymo išsisuko R.Masiulis.

15min.lt prašė „Litgas“ patikslinti, kiek visgi Lietuvai kainavo pirmasis dujovežio krovinys, tačiau atsakymo neišgirdo.

„Dėl bandomojo krovinio sąlygos neleidžia mums viešai atskleisti bandomojo krovinio kainos – tai mums gali grėsti baudomis ir nuostoliais reputacijai. Šiaip bandomasis krovinys yra paprastai brangesnis dėl techninių priežasčių (pvz., ilgiau užtrunka perkrovimas, yra didesnės tiekėjų vertinamos rizikos, susijusios su naudojimusi dujovežių neišbandytu uostu ir kita infrastruktūra)“, – rašoma „Litgas“ atsakyme 15min.lt.

Tiesa, visa informacija apie bandomąjį krovinį yra teikiama Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai, kuri „vėliau tai turėtų viena ar kita forma paskelbti viešai“.

„Litgas“ priminė, kad bandomasis krovinys buvo pasirinktas iš 16 pasiūlymų gautų iš 9 įmonių, o į konkursą iš viso buvo pakviesta dalyvauti 12 įmonių: „Taigi konkursas ir gautos sąlygos tikrai konkurencingos.“

15min.lt rašė, kad per SGD terminalą tiekiamų dujų kaina bus susieta su Didžiosios Britanijos NBP indeksu. Į kainą bus įtraukiama ir „Statoil“ marža bei logistikos kaštai.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką