Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rokas Masiulis apie SGD terminalą: per šį mėnesį buvo daug naktinio darbo

Rokas Masiulis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Rokas Masiulis
Šaltinis: Lrt.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Įgyvendinant suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą, buvo visko, sako energetikos ministras Rokas Masiulis. Anot jo, per šį mėnesį buvo galutinai išspręsti techniniai SGD terminalo klausimai. „Nieko pavojingo, dramatiško tikrai nebuvo. Bet kaip visada – daug techninių detalių, daug naktinio darbo, tikrinimo, dvigubo tikrinimo, ir darbas padarytas“, – sako R. Masiulis.

Trečiadienį skelbiama oficiali SGD terminalo veiklos pradžia. Mėnesio pabaigoje terminalą turi pasiekti ir pirmasis komercinis dujų krovinys. „Tai vienas iš eilinių dujų krovinių, kurie atplauks į Lietuvą. Pirmasis jau, kaip matote, – šiais metais, bet šios dujos yra skirtos kitiems metams“, – interviu LRT Radijo laidai „Ryto garsai“ teigia energetikos ministras.

– Taigi ministre, prieš mėnesį atplaukė laisvas-saugykla „Independence“, po to – pirmasis dujų bandomasis krovinys, prasidėjo testavimo darbai. Kas įvyko per šį mėnesį ir kaip praėjo visi šie darbai?

– Kaip ir buvo planuota, po terminalo atplaukimo jis buvo išbandytas, sujungtas su krantine, išbandytos aukšto slėgio rankovės, išbandytas vamzdynas ir įsitikinta, kad visa sistema veikia. Kaip ir nurodyta 2010 m. Vyriausybės nutarime, kad 2014 m. gruodžio 3 d. [SGD terminalas] turi būti paruoštas darbui, jis jau yra paruoštas.

– Ar viskas praėjo sklandžiai? Ar nebuvo jokių trikdžių, netikėtumų?

– Buvo labai daug visko. Kai turi reikalą su tokia sudėtinga technologine įranga, kur tiek daug skirtingų dalių, viską suderinti nebuvo lengva. Bet mūsų specialistų, pagalbininkų dėka pavyko šį procesą suvaldyti.

Nieko pavojingo, dramatiško tikrai nebuvo. Bet kaip visada – daug techninių detalių, daug naktinio darbo, tikrinimo, dvigubo tikrinimo ir darbas padarytas

– Jūs gana dramatiškai pasakėte, kad per šį mėnesį būta visko. Tai gal buvo ir kas nors svarbaus, ką turėtume žinoti ir mes?

– Ne, turėjau omenyje, kad visko buvo per visą projekto įgyvendinimo laiką. Per šį mėnesį – techniniai dalykai, nieko pavojingo, dramatiško tikrai nebuvo. Bet kaip visada – daug techninių detalių, daug naktinio darbo, tikrinimo, dvigubo tikrinimo ir darbas padarytas.

– Svarbu, kad viskas pavyko. Jei kalbėtume konkrečiai apie šią dieną, kai oficialiai atidaromas SGD terminalas. Kas vyks šiandien?

– Šiandien yra ta formali data, kai turėjome šį projektą pabaigti, ir jis yra pabaigtas. Tai bus daugiau fakto konstatavimas.

– Šiandien yra oficiali atidarymo diena, tai yra oficialus renginys. Bet, jei kalbėtume apie šią dieną, terminalo darbo dieną, kas, pavyzdžiui, dabar vyksta terminale? Ar Jūs galėtumėte tai įvardinti?

–  Terminalas jau po truputį pumpuoja dujas, jas jis pumpuoja jau keletą savaičių. Klaipėdos miestas didžiąja dalimi yra aprūpinamas iš SGD terminalo. Tai pats darbo procesas vyksta. Bet aš vykstu į Klaipėdą įsitikinti, kad visos detalės sujungtos, visi procesai – vietoje, kad mes įvykdėme tą Vyriausybės nutarimą.

– Mes skelbėme, kad mėnesio pabaigoje terminalą turi pasiekti ir pirmasis komercinis dujų krovinys. Koks tai krovinys? Ir ar jau sutarta dėl kito?

– Tai vienas iš eilinių dujų krovinių, kurie atplauks į Lietuvą. Pirmasis jau, kaip matote, – šiais metais, bet šios dujos yra skirtos kitiems metams.

– Žiniasklaida skelbia, kad terminalas klaipėdiečiams kelia ne tik džiaugsmą dėl energetinės nepriklausomybės, bet ir nepasitenkinimą, kad jie nesulaukia kompensacijų už Klaipėdos uoste pastatytą pavojingu traktuojamą objektą. Kai prasidėjo terminalo projekto įgyvendinimo darbai, Klaipėdos savivaldybė ir Vyriausybė susitarė, kad tam tikriems uostamiestyje pradėtiems ar planuojamiems infrastruktūros projektams bus suteiktas valstybinės reikšmės statusas, bet to nebuvo padaryta. Ką galėtumėte atsakyti?

– Man sunku atsakyti. Daug buvo tų pokalbių, susitarimų. Viskas, kas priklausė nuo Energetikos ministerijos, „Klaipėdos naftos“, buvo įvykdyta. Klaipėdoje buvo sukurtos naujos darbo vietos. Vis tiek tai yra didelis objektas, jo aptarnavimas reikalauja daug rangovinių darbų, iš ko Klaipėdos regionas turėjo nemažai naudos ir turės ateityje.

O dėl saugumo galiu užtikrinti, kad tai – vienas iš saugesnių krovinių. SGD savo esme nėra pavojingas dalykas. Dujos pirmiausia neturi slėgio, nes jos yra tiesiog atšaldytos. Jokios įtampos, jokio slėgio tame laive nėra, jis negali sprogti.

Be to, suskystintąsias dujas sudaro beveik šimtaprocentinis metanas, kuris, skirtingai nuo suslėgtų dujų, nesileidžia į apačią, o iškart kyla į viršų. Net pačios blogiausios nelaimės atveju jis sparčiai kyla į viršų. Pavojingoji dalis yra tik tų dujų mišinys su oru nuo 9 iki 15 proc. Tai reiškia, kad, jei ir degtų, galėtų degti tik apvalkalėlis, kuris tuo pačiu metu sparčiai kyla į viršų.

Per visą istoriją su suskystintosiomis dujomis nėra nė vieno didelio, rimto incidento, kas parodo, kad tai yra tikrai saugus krovinys, dėl ko klaipėdiečiams nėra ko jaudintis.

Lrt.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką