Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

SGD terminalo statyba: baigtas pirmas svarbus darbų etapas

Laivas-saugykla su dujinimo įrenginiu
„Klaipėdos naftos“ nuotr. / Laivas-saugykla su dujinimo įrenginiu
Šaltinis: Lrt.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyboje baigtas pirmasis svarbus darbų etapas – sukalti visi terminalo krantinei reikalingi poliai, pradedamas krantinės betonavimas. Projektą įgyvendinančios „Klaipėdos naftos“ ir Klaipėdos jūrų uosto bendrovės nuolat kartoja – terminalas statomas pagal grafiką ir veikti pradės laiku.

Krantinę prie Kiaulės nugaros statanti latvių bendrovė BMGS jau sukalė visus 134 reikalingus polius ir pradeda betonuoti krantinės platformas.

„Čia bus padaryti pamatai, ant jų bus dedamos sijos, bus betonuojamos platformos, ant subetonuotų perdangų bus montuojama įranga“, – aiškina Rolandas Zukas, „Klaipėdos naftos“ SGD terminalo departamento direktorius.

Čia bus padaryti pamatai, ant jų bus dedamos sijos, bus betonuojamos platformos, ant subetonuotų perdangų bus montuojama įranga, – aiškina Rolandas Zukas, „Klaipėdos naftos“ SGD terminalo departamento direktorius.

Specialią dujų perdavimo ir pagalbinę įrangą ant betono platformų montuos ir krantinės statytojai latviai, ir Vokietijos bendrovė „PPS Pipline systems“, tiesianti 18 kilometrų jungiamąjį dujotiekį iki dujų apskaitos stoties Kiškėnų kaime.

Trisdešimties metrų gylyje dujotiekio atkarpą į krantą tiesiantys vokiečiai jau atliko dalį pačių sudėtingiausių darbų.

„Jau yra paklotas dujotiekio vamzdis, kuris eina po vandeniu ir po žemėmis nuo krantinės iki Kiaulės nugaros salos, dabar vykdomi gręžimo darbai nuo Kiaulės nugaros salos iki kranto. Krante praktiškai visi 15 kilometrų vamzdyno yra suvirinti, liko tik tam tikros dalys. Liko prasigręžti tik nuo Kiaulės nugaros salos iki kranto, sujungti atskiras dalis ir prasigręžti pro Karaliaus Vilhelmo kanalą“, – pasakoja R. Zukas.

Jungiamasis dujotiekis turi būti nutiestas iki rugpjūčio 1-osios. Sudėtingo įrenginio, kokio dar nėra buvę Klaipėdos uoste, darbui rengiasi ir uosto tarnybos. Iki dujovežiams reikalingo gylio – 14,5 metro – išgilintas visas laivybos kanalas, išplatinta laivo apsisukimo vieta, prie krantinės iškasta vadinamoji duobė terminalo laivui.

„Pagrindinis uosto direkcijos darbas buvo duobės parengimas, kanalo išplatinimo ir išgilinimo darbai ir apsisukimo rato įrengimas. Mes tą padarėme ne tik laiku, bet ir anksčiau laiko“, – pažymi Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Planuojama, kad krantinė su visa įranga Korėjoje pastatytą laivą „Independence“ galės priimti spalio pradžioje.

„Laivas atplauks, kai mes būsime paruošę krantinę ir vamzdyną. Atplaukęs apie mėnesį laiko jis bus išbandomas, nes laivą reikia priimti, reikia įsitikinti, kad jis veikia, gali prisijungti, tiekti dujas. Turime išmėginti visą įrangą – ne tik tai, kas Korėjoje pastatyta, bet ir tai, kas pastatyta Lietuvoje“, – sako „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Priimti suskystintųjų dujų terminalo dujas jau rengiasi ir vartotojai. Šią savaitę Kainų komisija turėtų patvirtinti naudojimosi terminalu taisykles, o balandžio pabaigoje stambieji tiekėjai ir vartotojai, ko gero, pasiskirstys jo pajėgumus.

Lrt.lt
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką