Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujos rinkos – naujos galimybės

Siekiant aktyvinti užsienio prekybą, plėsti verslą, verslininkai skatinami ieškoti naujų rinkų. Naujiems kontaktams užmegzti ir pristatyti savo produkciją puikios galimybės atsiveria dalyvaujantiems tarptautinėse parodose ir mugėse, būtent todėl Ūkio ministerija jau penktąjį kartą kviečia verslo atstovus pasinaudoti ES struktūrinės paramos priemone „Naujos galimybės“. Paraiškas įmonės gali teikti Lietuvos verslo paramos agentūrai iki š. m. birželio 18 d.
"Daumantai" parodoje
"Daumantai" parodoje / asmeninis arch.

Kontaktai virsta kontraktais

UAB „Daumantai LT“, gaminanti majonezinius ir pomidorų padažus, konservuotas daržoves bei kitus pagardus, ES struktūrinių fondų finansavimu savo eksporto galimybių didinimui ir pozicijų stiprinimui pasinaudos jau ketvirtą kartą. Pasak įmonės atstovų, skirtas finansavimas atveria daug platesnes galimybes.

„Gautos paramos lėšos per priemonė „Naujos galimybės“ suteikė galimybę parodose turėti savo atskirą stendą, geriau reprezentuoti įmonę ir jos produkciją. Be to, parodoje gali dalyvauti daugiau kolegų ir dalyvavimas parodose tampa kur kas produktyvesnis“, - sakė „Daumantai LT“ eksporto vadybininkas Danas Piepalius. Jo teigimu, įmonė kasmet stengiasi sudalyvauti bent penkiose parodose. Paprastai didžiosiose parodose dalyvauja per 2-3 tūkst. dalyvių, jas aplanko daugiau kaip kelios dešimtys tūkstančių lankytojų iš daugiau nei 100 šalių.

Didžiausia dalyvavimo tokiose parodose nauda yra žinios ir pažintys, kurios ilgainiui virsta kontraktais

„Kiekvienoje parodoje užmezgame per 100 naujų kontaktų. Tačiau nauda neateina iškart – nebūna taip, kad grįžti su kontraktu rankose, tai yra ilgas darbas. Kartais derybos, produktų derinimas ir gamyba pagal užsakymą užtrunka iki 4-erių metų. Didžiausia dalyvavimo tokiose parodose nauda yra žinios ir pažintys, kurios ilgainiui virsta kontraktais“, - teigė vienas pagrindinių įmonės atstovų parodose.

Anot jo, pasinaudoti parama nėra sudėtinga. „Reikia tik noro ir laiko. Konsultuojamės ir su projektus rašančiomis įmonėmis, todėl pateikti paraiškas nėra sudėtinga“, - sakė D. Piepalius. Šiais metais „Daumantai LT“, pasinaudojusi finansavimu, bus aplankiusi didžiausias tarptautines maisto produktų gamintojų parodas – „BioFach“, „GastroNord“, „PLMA“ ir „SIAL“. Per paskutinius 6-erius metus įmonė jau aplankė 22 parodas, o jose užmegzti ryšiai atvėrė kelius į Suomiją, Daniją, Vokietiją, Angliją, Airiją, Latviją, Kiprą, Slovėniją, Švediją bei kitas šalis.

Padėjo tapti metų eksportuotoju

asm. arch./Dalyvavimas parodose
asm. arch./Dalyvavimas parodose

„Aplankėm labai daug parodų – buvome Afrikoje, Kenijoje, Senegale, Jungtiniuose Arabų Emiratuose, Europoje“, - vardino „Amber Pasta“ eksporto vadovas Mantas Petrauskas. Šiuo metu įmonė gamina 11 skirtingų formų ir 7-ių kokybės lygių makaronus. Jo teigimu, įmonės gaminių realizavimo geografija taip pat labai plati ir apima ne tik Europą, bet ir Afriką, Aziją bei Tolimuosius Rytus.

Aplankytos tarptautinės parodos, pasak M. Petrausko, leido gerokai padidinti įmonės eksporto mastą. „Eksportas žymiai išaugo 2012-aisiais, ne veltui tais pačiais metais vidutinių įmonių kategorijoje laimėjome „Metų eksportuotojo“ apdovanojimą“, - sakė „Amber Pasta“ atstovas. Palyginus su 2011 m., 2012 m. įmonės eksporto apimtys išaugo 60 proc. „Paramos priemonė „Naujos galimybės“ mums padėjo tokį augimą pasiekti ir tapti metų eksportuotoju“, - džiaugėsi M. Petrauskas.

Eksportas išauga dešimtadaliu

Nustatyta, kad įmonių gavusių paramą pagal šią priemonę eksportas išaugo 13,7 proc

Priemonė „Naujos galimybės“ 2007–2013 m. sulaukė didelio verslo susidomėjimo. Ūkio ministerijos užsakymu 2014 metais buvo atliktas ES struktūrinės paramos poveikio smulkiajam ir vidutiniam verslui vertinimas. Šio vertinimo metu analizuotas ir priemonės „Naujos galimybės“ poveikis įmonių rodikliams. Nustatyta, kad įmonių gavusių paramą pagal šią priemonę eksportas išaugo 13,7 proc.

Gauti paramą pagal priemonę „Naujos galimybės“ gali įmonės, vykdančios gamybinę ir paslaugų teikimo veiklą ir kurių ne mažiau kaip 50 proc. pardavimų sudaro pačios įmonės pagaminta produkcija ar suteiktos paslaugos. Dalyvavimo tarptautinėse parodose išlaidos apmokamos taikant fiksuotus įkainių dydžius. Nustatytas įkainis parodo, kokia fiksuota suma bus finansuojamas įmonės dalyvavimas tarptautinėse parodose, mugėse. Priklausomai nuo valstybės, į kurios parodą yra vykstama, įkainis svyruoja nuo 35,1 tūkst. Lt iki 37,4 tūkst. Lt.

2007–2013 m. laikotarpiu pagal šią priemonę paskirstyta 112 mln. litų, sudaryta virš 800 sutarčių. Nuo paramos teikimo pradžios šia priemone pasinaudojo virš 500 įmonių.

Projekto partneriai

Euroefektas
Euroefektas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius