Apklausos metu 7,6 proc. apklaustųjų teigė, kad ekologiškų produktų perka nuolat, 39,3 proc. Lietuvos gyventojų atsakė, kad kartais nusiperka ekologiškų produktų, 15,4 proc. apklaustųjų teigė ekologiškų produktų pirkę vieną ar kelis kartus. Kaip matyti iš tyrimo duomenų, trečdalis (33,4 proc.) Lietuvos gyventojų neperka ar nėra pirkę ekologiškų produktų: 9,4 teigė, kad ekologiškų produktų neperka, bet atsiradus galimybėms žada pirkti, tuo tarpu beveik ketvirtadalis (24 proc.) respondentų teigė, kad ekologiškų produktų neperka ir nežada pirkti.
Respondentai, įgiję aukštąjį išsimokslinimą, asmenys, gaunantys aukštesnes (1 101 Lt ir daugiau vienam šeimos nariui) pajamas, didmiesčių (daugiau nei 180 000 gyv.) gyventojai bei tarnautojai statistiškai reikšmingai dažniau teigė, kad ekologiškų produktų perka nuolat.
„Akivaizdu, kad ekologiški produktai Lietuvoje populiarėja. Nors dar nedaug Lietuvos gyventojų ekologiškų produktų perka nuolatos. Tačiau dauguma žmonių juos vertina teigiamai. Manoma, kad ekologiški produktai yra sveikesni, neturi konservantų. Mažesnė dalis apklaustųjų mano, kad ekologiški produktai yra mados dalykas, leidžiantis verslininkams pasipelnyti, arba prabangos prekė. Todėl tikėtina, kad ekologiškų produktų vartojimas ateityje augs“, – duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.
Pasak, I.Nausėdienės, Lietuvoje dažniausiai ekologiški produktai perkami turguje, prekybos centruose esančiuose ekologiškų prekių lentynose bei iš ūkininkų (atitinkamai 52,4 proc., 48 proc. ir 41,9 proc.). Daug rečiau (11,3 proc. apklaustųjų, kurie bent retkarčiais ir dažniau pirko ekologiškų produktų) perkama specializuotose ekologiškų prekių parduotuvėse. 97,7 proc. perkančių ar kada nors pirkusių ekologiškas prekes teigė dažniausiai perkantys ekologiškus maisto produktus, tik 11,3 proc. perka ekologiškas kosmetikos ir higienos priemones, 9,5 proc. – švaros priemones buičiai.