Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alkoholinių gėrimų gamintojai žengia į gaiviųjų gėrimų rinką

Strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ naujausio tyrimo preliminarūs duomenys rodo, kad per pastaruosius penkerius metus Lietuvos gaiviųjų gėrimų rinkos dalis, tenkanti alkoholinių gėrimų gamintojams, išaugo daugiau nei 3 proc. (iki 12 proc.) ir 2010 m. sudarė beveik 34 milijonus litrų.
Viskio taurės
Viskio taurės / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Nestabili ekonominė situacija šalyje ir per pastaruosius kelerius metus sugriežtintos sąlygos gaminti bei pardavinėti alkoholinius gėrimus paskatino vis daugiau alkoholinių gėrimų gamintojų ieškoti alternatyvių pajamų šaltinių. Prekybos laiko ir vietos apribojimas, 2009 m. padidintas akcizo mokestis bei žymiai sumažėjusios vidutinės disponuojamosios pajamos (2009 m. Lietuvoje vidutinės vieno gyventojo pajamos sumažėjo  apie 11 proc.), padarė įtaką ne tik nemažam alkoholinių gėrimų pardavimo sumažėjimui, bet ir nelegalios prekybos klestėjimui, kuri, manoma, 2009 m. sudarė apie 30 proc. viso alkoholinių gėrimų pardavimo šalyje. Per 2009 m. vienas Lietuvos gyventojas išgėrė apie 101 litrą alkoholinų gėrimų, t. y., 15 proc. mažiau nei 2008 m. 2010 m. legaliai parduodamų alkoholinių gėrimų vartojimas nukrito dar labiau – iki 93 litrų vienam gyventojui.

Pasak „Euromonitor International“ analitikės Robertos Kniuipytės, alkoholinių gėrimų gamintojams ieškant sprendimų, kurie padidintų pardavimą, gaiviųjų gėrimų gamyba pasirodė patraukli alternatyva. Remiantis „Euromonitor International“ naujausiais duomenimis, gaiviųjų gėrimų prekyba buvo stabili – jų vartojimas per pastaruosius penkerius metus kasmet augo vidutiniškai 1 proc.  Be to, „turimi gamybos įrenginiai ir palyginti nedidelės reikalingos investicijos į papildomas technologijas leidžia nesunkiai persiorientuoti į naujo produkto gamybą. Gaiviųjų gėrimų rinka yra palankiau vertinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ji nėra apmokestinama akcizais, todėl vis daugiau alkoholinius gėrimus gaminančių kompanijų pristato nealkoholinių gėrimų linijas“, – teigia R.Kniuipytė.  

Remiantis „Euromonitor International“ tyrimu, gira, geriamasis vanduo su skoniu bei energiniai gėrimai – kategorijos, į kurias yra labiausiai linkę investuoti alkoholinių gėrimų gamintojai. Lietuvos rinkoje gazuoti ne kolos skonio gėrimai, kurių didžiąją dalį sudaro gira, yra itin mėgstami ir populiarūs, o 2010 m. jie sudarė beveik 20 proc. visų gaiviųjų gėrimų rinkos pardavimo. Lietuvos gyventojai girą ir mineralinį vandenį laiko natūralesniais, sveikesniais ir labiau gaivinančiais gėrimais nei sultis iš koncentratų ar kitus gazuotus gėrimus. Nepaisant to, Lietuva vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos vidurkio pagal suvartojamą vandens kiekį buteliuose vienam gyventojui – 37 litrai per 2010 m., palyginti su 92 litrais Vakarų Europoje, todėl galimybių rinkai augti yra. Energinių gėrimų rinka šalyje taip pat dar nėra prisotinta, jos rinkos apimties augimas per 2005–2010 m. siekė apie 28 proc. kasmet.

Anot „Euromonitor International“, į šalyje populiariausių gaiviųjų gėrimų penkiasdešimtuką patenka „UAB Švyturio Utenos Alaus“ prekių ženklai „Vichy“, „Vichy Ice Tea“, „Battery“, „Montavit“, „AB Gubernijos“ „Duonos gira“, „Olialia“ bei „AB Ragučio“ „Smetoniška gira“, „Aura“, „Dynam:t“. 2004 m. tų pačių prekių ženklų gėrimų buvo parduota 11 mln. litrų, o 2010 m. – beveik tris kartus daugiau – 34 mln. litrų. 

„Euromonitor International“ tyrimas rodo, kad tiek gaiviųjų, tiek alkoholinių gėrimų rinka Lietuvoje per artimiausius penkerius metus vidutiniškai augs 2 proc. kasmet ir 2015 m. pasieks atitinkamai 282 mln. bei 314 mln.litrų. Sparčiausiai augsiančios kategorijos (2–3 proc. kasmet) bus geriamasis vanduo bei geriamasis vanduo su skoniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius