-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alkoholio gamintojai griebiasi alternatyvų

Pasikeitus rinkos sąlygoms, nuo metų pradžios pakėlus akcizus bei uždraudus naktinę prekybą alkoholiniais gėrimais, alkoholio gamintojai suka galvas, kaip išgyventi. Vienos įmonės visais būdais taupo, kitos į rinką įleidžia naujus produktus, ieško naujų nišų ar stiprina produkcijos kokybę.
Alaus gamintojai teigia į ateitį žvelgiantys optimistiškiau nei degtindariai.
Alaus gamintojai teigia į ateitį žvelgiantys optimistiškiau nei degtindariai. / 15min.lt/Eriko Ovčarenkos nuotr.

„Situacija labai rimta. Pakėlus akcizus 15 proc. ir uždraudus prekybą naktimis, stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintojai jau atleidžia darbuotojus, mažina gamybos apimtis ir skaičiuoja, jog apyvarta šiemet gali kristi iki 40 proc.“, – pasakojo Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos prezidentas Laurynas Vilimas.

Jo teigimu, pernai stipriųjų alkoholinių gėrimų pramonė į valstybės biudžetą sumokėjo 670 mln. Lt akcizo mokesčių. O pridėjus PVM, gyventojų pajamų mokesčius, pasak pašnekovo, susidarytų apie 1 mlrd. Lt.

„Šiemet bus surinkta 30–40, o gal ir 50 proc. mažiau. Su nelegalia alkoholio prekyba konkuruoti kainomis negalime, o ji jau išaugo ir augs toliau. Vartojimas ir taip kritęs, tad mokesčių pakėlimas ir naktinės prekybos draudimas mums – tiesiog smūgis į paširdžius“, – piktinosi A.Vilimas.

Su nelegalia alkoholio prekyba konkuruoti kainomis negalime, o ji jau išaugo ir augs toliau. Vartojimas kritęs, tad mokesčių pakėlimas ir naktinės prekybos draudimas mums – tiesiog smūgis į paširdžius. Sakė A.Vilimas.

Stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintojams dabar svarbiausia išgyvenimo strategija.

„Pernai pardavimai krito apie 15 proc., neatmetame, kad šiemet šie skaičiai gali padvigubėti. Ketiname dirbti dviem kryptimis, visų pirma optimizuodami kaštus. Teks laikinai stabdyti gamybą, pernai teko atleisti dalį darbuotojų. Taip pat gerinsime gėrimų kokybę, orientuosimės į brangesnius gėrimus, taip pat rinkai siūlysime naujų produktų. Dabar svarbiausia išlaikyti esamus lojalius vartotojus“, – sakė „Stumbro“ rinkodaros vadovas Algirdas Čiburys.

Optimizmo daugiau

Alaus gamintojai tokių didelių apyvartos kritimų neprognozuoja, tačiau, jų teigimu, šiais metais smulkiesiems alaus gamintojams gali būti itin sunku.

„Pernai alaus pardavimai mažėjo 6 proc., šiemet veikiausiai mažės 6–10 proc. Pajamos iš alaus pernai sudarė apie 750 mln. Lt, akcizo mokesčio surinkta 133 mln. Lt. Šiemet šie skaičiai bus mažesni“, – skaičiavo Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Saulius Galadauskas.

Pasak jo, pakilę akcizai labiausiai smogs smulkiesiems alaus gamintojams.

„Sunkumų patiria visi – „Švyturys–Utenos alus“ jau atleido apie 10 proc. darbuotojų. Pakilę akcizai ir lengvatų panaikinimas smulkiesiems gamintojams atsilieps itin skaudžiai“, – įsitikinęs S.Galadauskas.

Svarbu – alternatyvos

Jo teigimu, sunkmečiu svarbiausia rasti alternatyvų.

„Didieji gamintojai gali siūlyti nuolaidas, akcijas, o smulkiesiems patarčiau pasinaudoti Vakarų patirtimi. Danijoje smulkių gamintojų alus yra išskirtinis, originalus, žmonės tai vertina ir toks alus kainuoja brangiau, nei didžiųjų gamintojų. Lietuvoje net patys mažiausi gamintojai bando kopijuoti didžiuosius, tačiau taip sėkmingai konkuruoti neįmanoma. Reikia rasti savo nišą ir ją išnaudoti“, – įsitikinęs S.Galadauskas.

„Kol kas į ateitį stengiamės žiūrėti pozityviai. Teks taupyti, greičiausiai sunkmetis per ateinančius metus prispaus dar stipriau, tačiau nemanau, kad įmonėje bus itin drastiškų pasikeitimų. Pagrindinė strategija yra gryno alaus gamyba, tačiau šalia jos siūlysime ir naujoves: vartotojams jau siūlome alaus kokteilius „EasyCola“, – pasakojo „Kalnapilio–Tauro“ grupės produktų vadybininkė Julija Seiko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius