Kaip skelbia laida „Šiandien“, šią temą pasufleravo staliniai kalendoriai – Vilniuje jų rasti yra itin sudėtinga. Stanislava Karčiauskienė, bendrovės „Mylidos reklama“ direktorė, teigė, kad darbo knygų pristigo, nes tai yra specifinė prekė. Tuo tarpu užpraeitais metais kaip tik buvo perteklius.
Senokai pamirštą žodį „deficitas“ pastaruoju metu vis dažniau kartoja ir ieškantieji šiltų žieminių batų, neįprastos spalvos drabužio ar net dideliame prekybos centre pasigendantys pamėgto gardėsio.
Prekybininkai tikina prekių asortimento nesiaurinantys, tik gal mažinantys nepaklausių prekių kiekį. „Gamintojai, reaguodami į sunkmetį, dažnai pateikia mažesnes pakuotes“, – LTV sako Renata Saulytė, „Maximos“ atstovė spaudai.
Vartotojų įpročius ir mažmeninės prekybos rinką tiriantys analitikai abejoja, ar vienos kitos prekės trūkumą jau galima vadinti deficitu. Jų nuomone, padėtis rinkoje tokia, kad gamybininkai, norėdami kuo greičiau atgauti pinigus, tiekia tik paklausias prekes.
Prekybininkai nerizikuoja lentynose laikyti pertekliaus. Todėl parduotuvėse dominuoja masinės paklausos produkcija. Inga Nausėdienė, rinkos tyrimų bendrovės RAIT valdybos pirmininkė, teigia, kad žmonės taupo, todėl ir vartojimo įprotis keičiasi. Žmonės gal eina prie universalesnių produktų, renkasi per akcijas. „Gal ne tiek veikia krizė, kiek psichologiškai veikia žmogų neužtikrintumas dėl savo rytdienos. Štai tas stabdo“, – svarsto S.Karčiauskienė.
Analitikų nuomone, pirkėjų įpročiai greitai nesikeičia. Kol jie vėl patikės ateitimi ir pradės pirkti kaip pirkę, gali praeiti bent keleri metai.