Naujas degalų kelias į Lietuvą turėtų pagerinti verslo sąlygas naftos produktų importuotojams ir sumažinti degalų kainas. Iki šiol pagrindiniai degalų rinkos žaidėjai benziną ir dyzeliną pirkdavo iš bendrovės „Orlen Lietuva“, todėl konkurencijos šioje rinkoje nebuvo, teigiama pranešime spaudai.
Vien per pirmąją šių metų savaitę smarkiai pabrango visų rūšių benzinas ir dyzelinas. Mažmeninėje prekyboje A-98 markės benzino litro kaina padidėjo 22 ct (2,8 proc.), A-95 – 26 ct (7,1 proc.), dyzelino – 26 ct (8,6 proc.). Pirmosiomis metų dienomis degalinių operatoriai teigė, kad kainos padidėjo norint kompensuoti kalėdines nuolaidas degalams. Tačiau po to sekė kitas kainų šuolis.
Lietuvoje benzino kainos šiuo metu yra didžiausios tarp Baltijos šalių. Dabartinės degalų kainos mažmeninėje rinkoje panašios į tas, kurios buvo praėjusių metų birželį, kai litras populiariausios markės benzino didžiuosiuose degalinių tinkluose kainavo apie 3,90 Lt, o dyzelino – apie 3,30 Lt už litrą.
Padėtį turėtų pakeisti modernizuotas „Klaipėdos naftos“ terminalas. Nominalus rekonstruotų įrenginių pajėgumas, išvežant degalus tik benzinvežiais, sieks apie 300 tūkst. tonų per metus. „Klaipėdos nafta“ į minėtų įrenginių rekonstrukciją investavo apie 10 mln. litų nuosavų lėšų.
Pirmasis tanklaivis su benzinu E-95 turėtų būti priimtas jau sausio pabaigoje.
„Klaipėdos naftos“ terminalo modernizavimo darbai prasidėjo po to, kai praėjusių metų kovo 4 dieną Vyriausybė pritarė Energetikos ministerijos pasiūlymui dėl konkurencijos mažmeninėje degalų rinkoje skatinimo. Pasiūlymo esmė – „Klaipėdos nafta“ privalo pasirengti naftos produktų pakrovimui į benzinvežius ir apie tokią galimybę bei sąlygas informuoti degalų importuotojus.