Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Daugėjant automobilių pirkėjų iš Rytų, ima trūkti transporto jiems išvežti iš Lietuvos

Automobilių turgus
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Automobilių turgus
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pirkėjų iš Rytų tiek, kad trūksta automobilių ir transporto jiems išvežti iš Lietuvos tokia dabartinė nenaujų automobilių verslo realybė, penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.

„Prie automobilių plovyklų ir remonto dirbtuvių eilės, kaip senais gerais laikais. Automobilvežių įmonės atsisako naujų mašinų vežimo ir vėl gabena nenaujus automobilius, nes tai pelningiau“, – apie atsigavusią rinką pasakoja bendrovės „Autocentrum A5“, administruojančios automobilių pardavimo aikštelės prie Marijampolės, direktorius Virginijus Verbickas.

Jis skaičiuoja, kad prieš metus atsigabenti transporto priemonę iš Vokietijos vidutiniškai kainavo 250 eurų, o šiandien – jau 300 eurų.

Direktoriaus žiniomis, trūksta ir vagonų vežti mašinas į Kazachstaną. Į kokias šalis reeksportuojama daugiausias transporto priemonių, neaišku – valstybinė įmonė „Regitra“ nefiksuoja eksporto krypties.

„Iš mūsų turgaus 70 proc. automobilių išgabenama į užsienį. Rinka atsigavo vasario mėnesį. Tada pardavimai, palyginti su 2009 metais, paaugo ir nuo to laiko beveik nekito. Tik vasarą padaugėjo kazachų. Šiandien pirkėjų daugiau nei yra mašinų“, – sakė įmonės „Varanas“, administruojančios Kauno automobilių turgų, direktorius Valentinas Naujanis.

Nenaujų lengvųjų automobilių eksportas 2010 metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 74 proc. ir pasiekė 900 mln. litų, suskaičiavo „autoplius.lt“ ir pastebėjo tendenciją, kad dažniausiai parduodami iki 10 tūkst. litų kainuojantys automobiliai, tačiau pagal pajamas jie sudaro tik 17 proc. visos rinkos apyvartos.

Šiek tiek daugiau automobilių pradėta vežti nuo rugsėjo, kai vakariečiai grįžo po atostogų ir ėmė „valyti garažus“.

Beveik 40 proc. apyvartos sudaro automobiliai, kainuojantys 20 tūkst.–50 tūkst. litų.

Dažniausiai parduodamos 6–10 metų transporto priemonės – joms tenka 45 proc. apyvartos.

132Vakaruose trūksta pardavimui nenaujų automobilių, nes mūsiškiams tenka konkuruoti su pirkėjais iš kitų Rytų Europos valstybių, už transporto priemones pasiryžusių mokėti brangiau. Prieš porą metų vienas lietuvis prekeivis, važiuodamas ieškoti mašinų, užsakydavo kelis automobilvežius, o šiandien tam, kad supirktų mašinas vienam automobilvežiui, Vakaruose jis praleidžia po mėnesį,“ – sako „Varano“ direktorius.

Tačiau tokia padėtis prekeivius labiau džiugina nei buvusi prieš metus, kai vienam automobilvežiui mašinas supirkdavo keli susikooperavę pirkliai.

V.Naujanis sako, kad jam nerimą kelia tai, ar pirkėjai iš Rytų, neradę jiems tinkančių transporto priemonių, nepradės ieškoti kitų rinkų. Šiek tiek daugiau automobilių pradėta vežti nuo rugsėjo, kai vakariečiai grįžo po atostogų ir ėmė „valyti garažus". Antra vertus, tuputį pasikeitė ir pati rinka –kazachai pradėjo pirkti senas mašinas, jas ardyti ir į tėvynę gabenti tik dalis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką