Kaip rašo britų visuomeninio transliuotojo BBC interneto svetainė, 26-iose ES šalyse, taip pat Islandijoje ir Norvegijoje atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad 203 interneto puslapiai vartotojams buvo pateikę klaidinančią informaciją.
Dažniausiai pažeidžiama vartotojų teisė nenurodant priežasties grąžinti internetu pirktą prekę per 7 dienas. Bet kuriai interneto svetainei, kuri ir toliau pažeidinės taisykles, bus skirtos baudos.
„Iš skundų, kuriuos gauna Europos vartotojų centrai, skaičiaus mes matome, kad tai didelė problema. Daugiau nei pusė prekiautojų nuvilia vartotojus“, – sakė ES komisarė Meglena Kuneva.
Tyrimo rezultatai rodo, kad du trečdaliai (66 proc.) internetinių parduotuvių nepakankamai informavo vartotojus, jog internetu pirktą prekę jie gali grąžinti per 7 dienas ir atgauti visus pinigus, nenurodydami grąžinimo priežasties. Taip pat vartotojams nebuvo paaiškinta, kad sugedusią prekę jie gali grąžinti ar pasikeisti du metus po įsigijimo.
45 proc. interneto svetainių nepateikė informacijos apie papildomus mokesčius už prekių pristatymą. O trečdalis pilnai nenurodė parduotuvės pavadinimo, adreso, elektroninio pašto. Todėl su nesklandumais susidūrę pirkėjai vargiai galėtų susisiekti su pardavėju.
Visos interneto parduotuvės, kurios neištaisys esančių pažeidimų, gaus įspėjamuosius laiškus. Jei ir tada nesureaguos tinkamai, bus baudžiamos baudomis.
„Tai visos Europos problema. Reikės įdėti daug darbo, kad šis sektorius veiktų taip, kaip priklauso“, – tikino M.Kuneva.