Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dešimt universalių sėkmės patarimų

Jamie Frateris 2007-ais metais sukūrė „Listverse.com“ – informacinį portalą, kuriame žinios pateiktos TOP 10 sąrašo principu. Kiekvieną mėnesį šiame portale apsilanko 8 mln. skaitytojų. Šiame straipsnyje jis pateikia dešimt patarimų, kurie yra universalūs bet kokioje srityje: versle, moksle, sporte, mene bei kitur.
Sėkmė versle
Sėkmė versle / 123rf nuotr.

Būk unikalus

Madonna. Davidas Bowie. Lady Gaga. Ką šie atlikėjai turi bendro? Jie padarė tai, ko niekas iki jų nebuvo padarę. Jie išsiskyrė minioje ir pasakė: „Štai, čia aš. Mylėkit mane arba nekęskit.“ Sėkmė šiems atlikėjams atėjo ne dėl to, kad jie bandė patenkinti kiekvieno skonį; be to, jie nesekė tendencijomis.

Garsūs muzikos atlikėjai buvo kitokie, unikalūs. Kol „Metallica“ kovojo su „Napster“ dėl muzikos įrašų apsaugos, „Radiohead“ atsisakė tradicinio pajamų gavimo modelio ir ėmė pardavinėti kūrybą tiesiogiai iš savo internetinės svetainės. Kuo verčiau būtumėte – „Metallica“ ar „Radiohead“?

Ignoruok patarimus

Jeigu draugas jums pasakytų šokti nuo olos, ar šoktumėte? Na, taip… tai gana banalus pasakymas, tačiau esmę perteikia puikiai. Pernelyg dažnai vadovaujamės kitų patarimais, kurie mums netinka. Todėl pats geriausias patarimas – ignoruoti kitus ir klausyti savo balso. Jūs esate unikalus!

Dauguma žmonių mąsto x, tad jūs turite mąstyti y. Ar Steve'as Jobsas klausėsi vartotojų? Galbūt prisimenate „Digg“ portalą, kuris kadaise buvo vertas 164 mln. dolerių. Vėliau į valdybą jie priėmė rizikos kapitalistus ir klausėsi jų patarimų. 2010-ais „Digg“ buvo parduotas už 0,5 mln. dolerių.

Mylėk tai, ką darai

Daugybė jaunų žmonių mano, jog keturių valandų darbo savaitė yra siektinas rezultatas. Pamirškite tai. Pastaruosius šešerius metus dirbu nuo ankstyvo ryto, vos tik atsikeliu iki vėlyvo vakaro, kai nueinu miego. Neperdedu. Kai kurie žmonės skundžiasi, kad jų tinklaraščiai nėra populiarūs, nors per dieną parašo vos vieną įrašą.

Nedaugelis žmonių gali pasigirti 14 valandų dirbantys tai, ką labai mėgsta. Vos tik atsikeliu, šoku iš lovos ir bėgu prie kompiuterio dirbti (tiesa, prieš tai dar surūkau cigaretę ir išgeriu kavos – kiek galima greičiau). Jeigu mylite tai, ką darote, tuomet tik laiko klausimas, kada jums pasiseks.

Nekopijuok sėkmės

Steve'as Ballmeris pašiepė „iPhone“ telefoną ir pažymėjo: „Jis neturi klaviatūros. [...] Mes parduodame milijonus vienetų per metus, o „Apple“ parduoda nulį vienetų.“ Kaip sekasi pardavinėti „Zune“ grotuvą, Steve'ai? 

Jeigu norite suklestėti, nekopijuokite kitų žmonių sėkmės. Sukurkite savo sėkmę. Neimituokite tų, kurie sukūrė puikius produktus – būkite puikus savo srityje. Tai galioja visose srityse. Jeigu norite pardavinėti limonadą, tegul jis būna kitoks: skanesnis, sveikesnis, geresniu aptarnavimu ar pan.

Klysk

Nesėkmės baimė tikriausiai yra pagrindinė priežastis, kodėl tiek daug žmonių niekuomet nieko nepasiekia. Kai pradėjau „Listverse“ iš viso sukūriau penkis atskirus tinklaraščius. Po kurio laiko keturi iš jų net nepajudėjo iš vietos. Tačiau „Listverse“ patraukė žmonių dėmesį, tad susikoncentravau.

Jeigu mane būtų apėmusi baimė – kas tokiu momentu yra labai racionalu – tuomet dabar jūs neskaitytumėte šio straipsnio. O aš pats ir toliau kurčiau programinę įrangą žmonėms užuot leidęs savo dienas tam, ką labiausiai mėgstu – įdomių faktų su skaitytojais dalinimuisi.

Susikoncentruok ties pasekėjais

„Facebook“. Mylėkit arba nekęskit, tačiau tai labai svarbi šiandieninio interneto dalis. Portalas „Listverse“ ilgą laiką turėjo feisbuko socialinius mygtukus. Nors per dieną svetainėje apsilanko 800 tūkst. žmonių, populiaraus tinklo „Patinka“ skaičius siekdavo vos keletą šimtų. Ką mes padarėme?

Supratę, jog mūsų auditorijai šie socialiniai mygtukai nėra aktualūs, ištrynėme juos. Nes tai buvo koncentravimasis ties rinkodara, o ne pasekėjais. Buvo verta. Susikoncentruokite ties žmonėmis, kurie jus seka bei myli – geriau išlaikyti juos negu siekti naujų vartotojų. Nepraraskite didžiausio turto – gerbėjų.

Mąstyk smulkiai

Mes visi esame linkę mąstyti plačiai. Tačiau siekis apimti pernelyg daug gali sukliudyti pasiekti sėkmę. Jeigu norite parašyti knygą arba sukurti puikų produktą, koncentruokitės ties nedidele atsidavusių žmonių auditorija. Daug geriau turėti 1 tūkst. atsidavusių gerbėjų, negu 100 tūkst. „atėjau ir išėjau“.

Garsioji juvelyrikos parduotuvė „Tiffany & Co.“ veiklos pradžioje buvo išskirtinis prekės ženklas. Išskirtinis, nes jie buvo maži. Tuomet bendrovė nusprendė augti ir sukūrė naują produktų liniją, orientuotą į platesnę auditoriją. Jie vos nebankrutavo, tad galiausiai grįžo prie savo pradinės nišos.

Būk pirmas

Tą padaryti tampa vis sunkiau, tačiau verta. Jeigu esate pirmas tam tikroje nišoje, jau esate nuėjęs pusę kelio. Sethas Godinas vienoje iš savo knygų rašo apie Indijos kaimelio, kuriame nėra elektros, lyderį. Jis – labai senas vyras – įsigijo pirmą saulės veikimu paremtą žibintą (visi kaime naudojo žibalą).

Keletą mėnesių jo kieme buvo pilna kaimo gyventojų, kurie stebėjo ir diskutavo, kaip ilgai žibintas neužges. Jis buvo savo miestelio herojus – visi juo domėjosi. Galiausiai, kitas gyventojas įsigijo tokį patį žibintą, tačiau, kaip manote, ar ir į jo kiemą plūdo žmonės? Ne. Jis buvo antras.

Būk nepaprastas

Kiekviename savo gyvenimo aspekte būkite nepaprastas. Jeigu kas nors prašo 1 dolerio, duokite 10 dolerių. Jeigu norite įkurti svetainę, nerašykite po vieną įrašą per dieną – pateikite po keturis. Tai praktikuokite visose srityse. Gali atrodyti kaip sunkus darbas, tačiau dienos pabaigoje jus visi atsimins.

Be to, tai nėra kančia – darbas gali būti malonus, viskas priklauso nuo požiūrio. Tarkim, juk nėra sunku atsiminti žmogaus vardą, kurį matote antrą kartą? Daugelis žmonių neatsimena. Pirkėjai nemoka papildomų pinigų „Harrods“ universalinėje parduotuvė dėl geresnio aptarnavimo – jis nepaprastas.

Pradėk dabar

Dabar pat galite pradėti įgyvendinti savo idėjas. Nėra jokios priežasties laukti. Dabar yra sekmadienis, tad puikus laikas ko nors užsiimti, juk netrukus prasideda darbo savaitė. Bent jau pabandykite, nesvarbu, koks bus to rezultatas. Atlikite nors vieną žingsnį, o po jo viskas ims rutuliuotis savaime.

Jeigu norite parašyti knygą, pradėkite rašyti. Jeigu visuomet norėjote turėti internetinį tinklaraštį – įsigykite internetinį adresą. Jeigu norite pasimėgauti nuostabiu maistu – įsigykite puikių produktų ir pasiruoškite ypatingai vakarienei. Visa tai reikalauja nedidelio pokyčio mąstysenoje, kuris pakeis jūsų gyvenimą.

Šaltinis: Informacinio portalo „Listverse.com“ straipsnis „Dešimt patarimų, norint pasiekti sėkmės bet kurioje srityje“ (angl. „10 Tips for Success in Everything“) (2013 m. vasario 9 d.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius