Pasak jo, vadinamoji nulinė krantinė prie įplaukos kanalo būtų pavojinga vieta terminalui, o šiaurinio molo tąsa į jūrą pareikalautų nemažų investicijų ir užkirstų kelią ateityje galimam giliavandeniam uostui, pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Sunkiai įsivaizduojamu variantu įvardijama ir galima giliavandenio uosto vieta jūroje, greta Melnragės, nes esą metų metus užsitęstų gyventojų ir ypač žaliųjų pasipriešinimas. Tad kaip tinkamiausia nurodoma pietinė uosto dalis ties Kiaulės nugara“, – sako V.Paulauskas.
Didžiausia šalyje dujų vartotoja „Achemos grupė“ teigia savo ruožtu taip pat išanalizavusi galimas vietas uoste ir visoje jūros pakrantėje ir greičiausiai bei geriausiai įgyvendinamu variantu taip pat įvardija pietinę uosto dalį.
„Ji nutolusi nuo gyvenamųjų rajonų, ganėtinai saugi, nedaro įtakos krantų struktūrai ir nereikalauja ypatingų investicijų. Yra galimybė jungtis prie dujotiekio, pasiekti norimą tikslą būtų optimalu tiek investicijų, tiek laiko atžvilgiu“, – teigia „Achemos grupės“ logistikos direktorius Arvydas Vaitkus.
Įvardijama, kad dujų terminalo pajėgumas negalėtų būti mažesnis negu 3 mlrd. kubinių metrų per metus, nes maždaug toks metinis dujų poreikis yra Lietuvoje.
Energetikos ministerijos užsakymu amerikiečiai baigia rengti dujų terminalo galimybių studiją. Neoficialiomis žiniomis, ji atsieis apie 0,5 mln. litų.
Dabar aiškinamasi tokio terminalo galimybes ir bendrovėje „Klaipėdos nafta“.
„Mes irgi skelbiame konkursą giliavandenio uosto studijai, numatant dujų terminalo galimybę. Ar nėra rengiama studija po studijos ir švaistomi pinigai? Bus 4–5 skirtingos studijos ir nebus įmanoma susitarti", – susikalbėjimo pasigenda Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas tvirtina, kad ministerija prašė galimybės susipažinti su Energetikos ministerijos baigiama ir kita rengiama studijomis, tačiau nebuvo leista: „Studijos, užsakytos Energetikos ministerijos, yra slaptos, net nežinome tarpinių sprendimų. Energetikos ministerijos nusistatymas yra, kad krautų „Klaipėdos nafta", – sako R. Bražinskas.
Anksčiau Ūkio ministerija dujų dėl terminalo statybos buvo susitarusi su „Achemos grupe".