Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geležinkeliečiai daugiau bendraus su Vyriausybe

Gegužės 7 dieną Radviliškyje Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacija surengė forumą „Lietuvos geležinkelių reforma ir veiklos perspektyvos“.
Geležinkelis
Geležinkelis / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Daugiau nei 4000 Lietuvos geležinkelių darbuotojų profsąjungos narių vienijančios federacijos atstovai forume aptarė aktualias geležinkelio sistemos ir jos darbuotojų problemas. Kartu su 124 profsąjungų atstovais ir kitais svečiais forume dalyvavo ir susisiekimo viceministras Arūnas Štaras bei bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Atlyginimų kaina

Lietuvos geležinkelių profsąjungų federacijos pirmininkas Vilius Ligeika po renginio džiaugėsi, kad profsąjungų atstovams pavyko rasti bendrą kalbą su Vyriausybės atstovais. Kaip vieną pagrindinių profsąjungų reikalavimų jis įvardijo pageidavimą, kad valstybė nereikalautų bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ sumokėti dividendų už 2008 metus, kurie sudaro 48,6 mln. litų. Pasak V.Ligeikos, šiuo metu už nuostolius, patiriamus vežant keleivius, valstybė bendrovei skiria 26 mln. litų subsidijų, nors pagal „Lietuvos geležinkelių“ specialistų skaičiavimus skiriamų subsidijų suma turėtų siekti 150 mln. litų. Federacijos pirmininko teigimu, lėšų trūkumas skaudžiausiai atsiliepia darbuotojams. „Vasario mėnesį sutikome sumažinti darbuotojų išmokas ir kintamąją atlyginimo dalį 90 mln. litų. Jei Vyriausybė neleistų „Lietuvos geležinkeliams“ nemokėti dividendų, atlyginimus tektų mažinti dar kartą“, – tvirtino V.Ligeika. Pasak jo, tokia situacija diskriminuoja geležinkelio darbuotojus: nors „Lietuvos geležinkeliai“ priklauso valstybei, šios įmonės darbuotojams atlyginimai sumažėtų beveik 50 proc., palyginti su 2008 metais, kai kitose valstybės įstaigose atlyginimai gali mažėti tik apie 20 procentų. Šiuo metu vidutinė geležinkeliečių alga yra 2900 litų per mėnesį, tačiau įmonei sumokėjus dalį uždirbto pelno valstybei, vidutinis atlyginimas sumažėtų iki 1599 litų.

Trišalė komisija

Per forumą priimtoje rezoliucijoje jo dalyviai nusprendė ne tik prašyti atleisti bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ nuo dividendų už 2008 metų pelną mokėjimo valstybei, bet ir įsitraukti į bendrą diskusiją su Vyriausybe, kad geležinkelių transporto sektoriaus reforma būtų kuo aiškesnė ir efektyvesnė. Pasak V.Ligeikos, buvo nuspręsta suformuoti trišalę komisiją prie Susisiekimo ministerijos, kuri nagrinės geležinkelio bei kitų transporto rūšių problemas ir rengs visapusiškai vertingus pasiūlymus. Šią komisiją sudarys Susisiekimo ministerijos atstovai, profsąjungų atstovai ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ bei kitų įstaigų administracijos atstovai. „Komisija bus naudinga ne tik geležinkeliams, bet ir kelių, jūrų, oro transportui, mes pralaužėme ledus jai įsteigti“, – teigė V.Ligeika. Jis džiaugėsi, kad Susisiekimo ministerija išklausė ir suprato profsąjungų atstovus. „Gerai, kad dabar galime rasti bendrą kalbą. Maloniau tribūnoje diskutuoti apie „Lietuvos geležinkelių“ likimą, negu stovėti su plakatu po ministerijos langais“, – pripažino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius