-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Grūdai brangsta, jų gabenimui numatoma vietoj geležinkelių rinktis automobilius

Žinios apie sausrą Rusijoje ir Kazachstane biržose grūdų kainas pakėlė iki didžiausių aukštumų šiais metais, o žemdirbiai bei prekybininkai, bijodami, kad kilimas buvo tik biržos spekuliantų žaidimo pasekmė, suskubo jas fiksuoti.
Rekordiškai sumažėjus grūdų kainoms, lengviau atsikvėpė biodegalų gamintojai.
Grūdai / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Tuo tarpu grūdų eksportuotojai sako, kad nerasdami kompromiso su „Lietuvos geležinkeliais“ šiemet per javapjūtę dalį derliaus į Klaipėdos uostą gabens sunkvežimiais, nes taip pigiau ir patogiau, rašo „Verslo žinios“.

„Kainas aktyviai fiksuojame ir mes, nes ūkininkams ši kaina, kuri siūloma šiandien, jau įdomi“, – sakė „Linas Agro Group“ prekybos direktorius Baltijos šalims Dainius Pilkauskas.

Bendrovės „Linas Agro Group“, su dalimi ūkininkų pasirašiusios sutartis, atstovai sako, kad kainą galima fiksuoti pagal biržos kainą. Tai nėra tonos kviečių ar rapso pririšimas prie tos dienos kainos Paryžiaus biržoje, nes naudojama sudėtingesnė formulė.

D.Pilkauskas pripažino, kad į Klaipėdą gabenti grūdus labiau apsimoka sunkvežimiais, tačiau, priešingai negu kiti supirkėjai, teigia, kad didesnio dėmesio kelių transportui bendrovė neskirs.

„Automobilių transportas šiandien apsimoka, jei yra krovinys ne tik į uostą, bet ir iš jo. Aišku, turėti galimybę gabenti derlių ne tik vagonais – pranašumas, nes pernai per javapjūtę patyrėme sunkumų“, – sakė D.Pilkauskas.

Kiti grūdų supirkėjai teigia, kad pasinaudos sunkvežimių pranašumais prieš geležinkelius.

„Lietuvos geležinkeliai“ savo kaltės neįžvelgia ir teigia, kad dėl tokios padėties kalti patys grūdininkai.

„Blogiausia, kad kai trūksta vagonų, mes negalime tartis su pirkėjais, nes nesame tikri, ar pajėgsime laiku pakrauti laivus. Laimė, Klaipėdos terminalai jau pradėti pertvarkyti ir jie galės priimti sunkvežimiais vežamus javus. Mes perkame mašinas ir 150–200 kilometrų atstumu nuo uosto dalį javų gabensime kelių transportu“, – patikino „Agrokoncerno“ vadovas Ramūnas Karbauskis. Verslininkas neslėpė nežinąs, kaip reikės dirbti šiemet.

„Grūdai – specifinė prekė ir didžiausios apkrovos būna rugpjūtį, per javapjūtę. „Lietuvos geležinkeliai“ yra monopolininkai ir verslo logikos kalba su jais šnekėtis nepavyksta“, – piktinosi „KG Group“ vadovas, Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos prezidentas Tautvydas Barštys.

Grūdų prekybininkai prašo mažinti pernai padidintą mokestį už grūdavežių naudojimą, o Klaipėdos uosto prieigose laukiantiems grūdavežiams mokestį pradėti skaičiuoti praėjus dviem paroms nuo atvykimo į Klaipėdos geležinkelio stotį.

„Lietuvos geležinkeliai“ savo kaltės neįžvelgia ir teigia, kad dėl tokios padėties kalti patys grūdininkai.

„Mes tarifų nedidinome jau dvejus metus. Grūdininkai piktinasi, kad 2008 metais buvo padidintos kainos už prastovas, nes vienu metu 300 vagonų 2 savaites stovėjo uosto prieigose, o kitiems jų trūko. Mes negalime vagonų paversti sandėliais“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius