Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Įmonių elektroninio registravimo paslauga Registrų centre skatins verslumą ir didins atvirumą

Interneto komentatorius.
Tomo Urbelionio/BFL nuotr. / Kompiuteris
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Registrų centras baigė įmonių elektroninio registravimo paslaugos JAREP pirmąjį etapą ir nusipirko 6,647 mln. litų projektui reikalingą informacinę įrangą. Anot specialistų, šis iš ES 2007-2013 metų struktūrinės paramos finansuojamas projektas yra labai svarbus veiksnys didinant Registrų centro veiklos veiksmingumą ir atvirumą.

Registrų centras pranešė, kad per antrąjį JAREP įgyvendinimo etapą bus pradėti informacinės sistemos projektavimo ir programavimo darbai.  Planuojama, kad antrasis projekto etapas bus baigtas 2011 metų pavasarį. Tuomet bus galima į elektroninę terpę perkelti naujų juridinių asmenų, pakeistų duomenų registravimo, pavadinimo laikino įtraukimo į Juridinių asmenų registrą ir informacijos Juridinių asmenų registrui pateikimo procedūras.

Didins veiksmingumą ir atvirumą

Kaip naujienų portalui 15min.lt sakė Eugenijus Ramaškevičius,  Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos Struktūrinių fondų administravimo skyriaus vyriausiasis specialistas, užbaigus pirmąjį projekto įgyvendinimo etapą, buvo parengta JAREP informacinės sistemos specifikacija bei jos įgyvendinimo planas, įsigyta reikiama techninė ir programinė įranga.
 Kitame projekto įgyvendinimo etape bus pradėti informacinės sistemos projektavimo ir programavimo darbai.  Įgyvendinus projektą bus sukurta juridinių asmenų registravimo viešoji elektroninė paslauga, kuri sudarys galimybę elektroniniu būdu teikti ir gauti Juridinių asmenų Sumažės klaidų tikimybė, bus užtikrintos efektyvios, patikimos ir operatyvios paslaugų teikimo procedūros, taupomas laikasregistro duomenis, dokumentus, informaciją. Projektas leis įgyvendinti „vieno langelio“ principą: duomenys, dokumentai ir informacija pateikiami Registrų centrui ir už paslaugą sumokama vieną kartą apsilankius pas notarą, Teisingumo ministerijoje ar Registrų centre.

Anot specialisto, šis projektas yra svarbus veiksnys didinant Registrų centro veiklos veiksmingumą ir atvirumą, kadangi bus paprasčiau atliekamos juridinio asmens registravimo procedūros, visą informaciją apie paslaugos atlikimą klientas gaus elektroniniu būdu. „Sumažės klaidų tikimybė, bus užtikrintos efektyvios, patikimos ir operatyvios paslaugų teikimo procedūros, taupomas laikas, skirtas dokumentų priėmimui, analizei ir jų įregistravimui Juridinių asmenų registro duomenų tvarkymo informacinėje sistemoje. Plačiąja prasme projektas prisidės prie viešojo sektoriaus modernizavimo, kadangi bus plėtojamos visuomenei aktualios ir svarbios elektroninės paslaugos“, – 15min.lt sakė E.Ramaškevičius.

Bus lengviau steigti įmones

Anot specialisto, šis projektas tiesiogiai prisidės prie verslumo skatinimo, nes jo metu sukurta ir įdiegta juridinio asmens registravimo elektroninė paslauga leis paprasčiau įregistruoti juridinį asmenį, sumažinti atvykimų į Registrų centrą skaičių ir procedūrų trukmę.

„Labai svarbu ir tai, kad įgyvendinus projektą, bus sudarytos vienodos galimybės gauti juridinių asmenų registravimo paslaugas, nepriklausomai nuo steigėjų geografinės padėties, taigi projektas prisidės prie socialinės ir skaitmeninės atskirties problemų sprendimo. Be to, operatyvios, saugios ir patikimos juridinių asmenų registravimo procedūros padės taupyti steigėjų laiko ir finansinius išteklius. Pažymėtina, kad viešąja juridinio asmens registravimo paslauga galės naudotis ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių fiziniai bei juridiniai asmenys“, – sakė E.Ramaškevičius.

Vienas svarbesnių projekto ekonominės naudos šaltinių – galimybė smulkių ir vidutinių įmonių steigėjams sutaupyti lėšų savarankiškai parengiant steigimo dokumentus, atsisakius šių paslaugų pirkimo iš teisines paslaugas teikiančių organizacijų. Diegiant JAREP informacinę sistemą, bus paruoštos pavyzdinės dažniausiai steigiamų organizacijų steigimo dokumentų formos ir sudarytos sąlygos jas nesunkiai užpildyti elektroniniu būdu net ir juridinio išsilavinimo neturinčiam asmeniui. Planuojama, kad Laikino pavadinimo įtraukimo paslauga bus teikiama klientui nė karto neapsilankius Registrų centre.

Projektas „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga“ įgyvendinamas iš Informacinės visuomenės plėtros komiteto administruojamos Europos Sąjungos (ES) 2007-2013 metų struktūrinės paramos, skiriamos pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonę „Elektroninės valdžios paslaugos“, lėšų .  Projekto vertė yra 6 mln. 647  tūkst. Lt, iš jų 5 mln. 650 tūkst. Lt sudaro ES Europos regioninės plėtros fondo lėšos.

 

Logo ES

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką