Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kas brango ir kas atpigo Lietuvoje spalio mėnesį

Vyšniniai pomidoriukai
Fotolia nuotr. / Vyšniniai pomidoriukai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Statistikos departamentas paskelbė, ataskaitą – 100 vienarūšių vartojimo prekių ir paslaugų mažmeninės kainos spalio mėnesį. Jame teigiama, kad iš 100 pagrindinių vienarūšių vartojimo prekių ir paslaugų 39 prekių ir paslaugų kainos padidėjo, 48 – sumažėjo, 13 – nepasikeitė.

 Iš prekių daugiausia pabrango dantų pasta – 12,7 procento, pomidorai – 4,6, moteriškos pėdkelnės – 4, manų kruopos – 3,7, natūralios fermentacijos putojantis vynas – 2,6 procento, o atpigo svogūnai – 27,8 procento, burokėliai – 24, baltagūžiai kopūstai – 8,8, plautos morkos – 7,1, ir rauginti kopūstai – 7 procentais. Iš paslaugų daugiausia pabrango dienos pietūs restorane ar kavinėje – 1,7 procento, vyrų modelinis kirpimas – 1,6, moterų modelinis kirpimas – 1,4, cheminis vyriško kostiumo valymas –1,2 procento, o atpigo vištienos kebabas išsinešti – 1,2 procento.

Labiausiai prekės pigo dėl taikytų nuolaidų ir sezoniškumo įtakos. Prekių ir paslaugų brangimui įtakos turėjo po taikytų nuolaidų atstatytos kainos, taip pat sezoniškumas.
Spalio mėn. 100 pagrindinių vienarūšių vartojimo prekių ir paslaugų vidutinėms mažmeninėms kainoms apskaičiuoti buvo užregistruotos litais ir eurais 26 964 kainos 995 prekybos ir paslaugų įmonėse ir įmonių vietos vienetuose 18 miestų.

Kainos kyla ne tik dėl euro įvedimo?

„Be abejo, patiekalų kainoms įtakos turi ir konkurentų kainodara, tačiau reikia nepamiršti, kad restoranų verslą nuolat veikia išoriniai veiksniai: žaliavų kaina tarptautinėje ir vietinėje rinkose, politiniai sprendimai ir mokesčių sistemos korekcijos, energetikos kainų pokyčiai bei nuolat kintančios sutarčių su tiekėjais sąlygos, – sako UAB „Amber Food“, valdančios „Charlie Pizza“, „La Crepe“, „Katpėdėlė“ ir „Carskoje Selo“ restoranų tinklus, rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė. – Didelė dalis patiekalo savikainos priklauso nuo išsiderėtų gerų sąlygų su tiekėjais, tad, bandydami nuspėti cikliškus veiksnius, kiekvienais metais bandome sutarti geriausią produktų kainą.

Žinoma, turime atsižvelgti ir į galimus pasaulinius įvykius, pavyzdžiui, 2014–2015 m. pasaulyje numatomas 0,5 proc. mažesnis grūdų derlius nei pernai, tad akivaizdu, kad miltų kaina šoktelės, o tai automatiškai pabrangina patiekalus iš miltų. Tiesa, „La Crepe“ restoranuose grūdų deficito sukeltų padarinių klientai pajusti neturėtų: šiuo metu „Amber Food“ su tiekėjais sudarytos sutartys leidžia produktus šios įmonės restoranams gautiitin geromis kainomis - netgi iš ekologiškų miltų kepami blyneliai pas mus kainuoja tiek pat, kiek anksčiau kainuodavo lietiniai iš paprastų kvietinių miltų. Tiesa, kaip pavyks su tiekėjais susitarti po euro įvedimo – kitas klausimas.“

Patiekalų kainoms įtakos turi ir konkurentų kainodara, veikia išoriniai veiksniai: žaliavų kaina tarptautinėje ir vietinėje rinkose, politiniai sprendimai ir mokesčių sistemos korekcijos, energetikos kainų pokyčiai bei nuolat kintančios sutarčių su tiekėjais sąlygos.

Pasak jos, ekonomistai pastebi, kad valiutos dažniausiai keičiamos žiemą, kai dėl sezoniškumo ir taip išauga kai kurių seno derliaus daržovių bei vaisių kainos, todėl susidaro įspūdis, kad dėl pabrangusio maisto kaltas euro įvedimas arba sau naudos ieškantys verslininkai.

Nors artėjant euro įvedimui nuo 2015 metų pradžios Lietuvos gyventojai būgštauja, kad kai kurias kainas verslininkai gali apvalinti savo naudai, UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė L. Nikonovaitė teigia, kad jų įmonė kainas perskaičiuos neapvalindama.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką